Fitness Seller

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
18-05-2021

w.u:
- renegade rows 3x5x5kg R + L
- sandbag clean + squat 3x10x16kg
- goodmorning jumps 3x5

strict oh press
5x 35kg
3x 55kg
8x 75kg !

ssb box squat
5x 57kg
3x 97kg
10x 142kg !!

hex dumbell pinch hold
1m19 x 8kg

Comment: Wat matig geslapen en de "vibe" was er niet zo buiten. Ook wat koppijn en shit. Deze sessie wint dus niet "sessie van het jaar" maar al bij al wel solide getallen. De press was met de 15kg "vrouwenbar" omdat Alex en Xian aan het deadliften waren met de gewone baar. Dit voelde toch wat anders (hij is dunner). De squat was gewoon fucking zwaar maar 142kg is voor mij ook geen kinderachtig gewicht op de safety bar! Zondag laatste heavy sessie. Volgende week volume gelijk houden maar minimum reps. De week erna de dinsdag ook nog "normaal" maar ook weer minimum reps. Die week "King of Lifts" in Rotterdam. Kijken of deze skinny veteraan nog een beetje kan liften

wandelen
+-270 min. x medium pace

Comment: oortjes in, podcast aan en een moeilijk pokkenend gelopen. Ik denk een km of 22. Voelde lekker, 20km op eigen tempo voelt makkelijker dan 5km met mijn vriendin :roflol:

- 1 banaan
- 1 glas jus d'orange
- 3 gebakken eieren + 120gr. chili bonen
- 1 proteine kwarkje
- 1.5 bord zuurkool + aardappels + rundergehakt + kaas (ovenschotel)
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 4 koppen zwarte koffie
- 5gr. creatine
 
19-05-2021

- 1 glas jus d'orange
- 150gr. kipfilet + 130gr. kidneybonen + kruiden
- 1 proteine kwarkjes
- 1 proteine shake
- 1.5 bord gebakken aardappels + varkensfilet + witte bonen in tomatensaus + saus
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 4 koppen zwarte koffie
- 5gr. creatine

back saving workout by MJ
 
20-05-2021

- 1 banaan
- 1 groot broodje gerookte zalm + gekookt ei
- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 1.5 bord macaroni + rundergehakt + smac + tomatensaus + kaas
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 5gr. creatine
- 1 glas jus d'orange
- 5 koppen zwarte koffie

back saving workout by MJ
 
MJ is mijn broertje (Mistral Janssen) en fysio. Hij heeft me een routine gegeven om mijn rug te redden/prehabben. Werkt op zich goed; zolang ik niet op idiote houdingen zit/lig of echt lang stil zit gaat het echt stukken beter. Bevat 3 stretches, side bents, bw leg extentions, crunches en foam rollen. Geen zin om het steeds te beschrijven en het is ook te specifiek voor iemand om er iets aan te hebben.
 
21-05-2021

Conditioning

airdyne
5 min. x easy pace

TRX rows (b2b met maat)
10x
10x
10x
10x
10x

lever arm chest press (b2b met maat)
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

trapbar deadlift (b2b met maat)
10x 127kg
10x 127kg
10x 127kg
10x 127kg
10x 127kg

landmine swings (b2b met maat)
10x 5kg
10x 5kg
10x 5kg
10x 5kg
10x 5kg

truckpull machine + belt squats (b2b met maat)
60 sec. + 20x 90kg
60 sec. + 20x 90kg
60 sec. + 20x 90kg

Comment: dat laatste was ECHT kut! Ik voelde me minimaal een halfuur beroerd en mn maat hing eenmaal thuis nog altijd boven de pot. Flikker Ale

- 150gr. spek + 3 gebakken eieren + 120 gr. chili bonen
- 1 glas jus d'orange
- 1 banaan
- 3 wortelwraps + spek + broccoli + mais
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 4 koppen zwarte koffie
- 5gr. creatine
 
22-05-2021

-totale ellende

comment: één grote meltdown. Niks fysieks gedaan en alles gegeten wat ik kon vinden. Chips, snoep, ijs, etc. Het enige waar ik uit principe van af ben gebleven is frisdrank. Ik ben weer veel les aan het geven, druk aan het werk etc. Op zich wel leuk maar discipline voor extra workouts en voeding wordt steeds moeilijker. Trainen is iets wat ik leuk vind en ook nooit moeite mee zal hebben, maar randzaken wel. Ik ben echter dichtbij mijn wedstrijden en het is nu absoluut geen tijd om te verslappen. Daarom mijn dieet aangepast naar iets wat leefbaar is, ik me goed/sterk bij voel en toch niet voor bizarre fat gains gaat zorgen.

- 6 sneden brood + beleg
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops
- 1 glas jus d'orange
- avondeten wat de pot schaft
- 150gr. kip/3 eieren + groenten + kruiden
- 4 a 5 koppen zwarte koffie
- 5gr. creatine

Te veel carbs en weinig proteine, maar hier voel ik me goed bij en is beter dan weer vervallen in totale misérie.

23-05-2021

w.u:
30 sec.:
- planks
- band rows
- heavy bag

loglift (b2b met 2 maten)
1x 90kg
1x 100kg
1x 100kg
1x 100kg
1x 100kg
1x 100kg
1x 100kg

snatch grip high pull from hang (b2b met 2 maten)
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg
5x 40kg

narrow grip bench press
5x 60kg
18x 80kg !

wide grip seated pull ups
8x
8x
8x
 
Trainen is iets wat ik leuk vind en ook nooit moeite mee zal hebben, maar randzaken wel.
Yep, mensen altijd maar roepen hoeveel discipline er wel niet nodig is om zo vaak te trainen. Nee joh, trainen is juist het makkelijkste deel, het is alles wat eromheen zit waar het echte werk in zit.
 
Zooo, even stil geweest hier. Was in voorbereiding op de king of lifts. Wat meer gegeten in de voorbereiding hier naar toe.

6-6-2021 King of Lifts Rotterdam

Ingewogen: 103.2kg met kleren, schoenen en na een ontbijt. Veel te licht in de -110 klasse (zeker aan 1m90) maar ik was niet van plan om al mijn cut werk en gezonde eten in de prullenbak te gooien voor één wedstrijd. Heb wel een stuk meer gegeten de laatste paar weken, maar op enkele cheatmeals na, relatief clean.

Loglift
1e beurt: 110kg. Gelukt!
2e beurt: 120kg. Fail!
3e beurt: 120kg. Fail!

Comment: dit lijkt "erger" dan het was. Iedereen had problemen met de log. In de felle zon kijken, een afhellende vloer en een lastige boom. De 110 was al bizarre strijd en kostte me ook veel pijn in mijn middenrug, maar kreeg hem toch eruit gestreden. Normaal (in goede omstandigheden) is 110 geen goed resultaat maar nu eigenlijk wel. Ik geloof een 4e of 5e plek in de -110kg klasse. Tom deed 120, Yoel en Joey 135/140 geloof ik. Kan dat ik iemand gemist heb die ertussen in kwam.

Deadlift
1e beurt: 200kg. Gelukt!
2e beurt: 230kg. Fail!
3e beurt: 230kg. Fail!

Comment: fuark. Dat ik nog ver van mijn top ben op de deadlift weet ik. Maar de 200 voelde zoooo easy (en ik had sws schijt aan het klassement, dus het boeide me niet dat ik een risico nam) dat ik voor een "sinds-rug-aids-pr" wilde gaan gelijk. Hier ging ik ook veels te mellow in, want de 200 voelde zo easy, "vroeger" zou 230 dan ook zeker gaan. Maar vroeger is niet nu en met een lagere max is een 30kg sprong nog groter natuurlijk. Bij de 3e beurt ging ik er wel vol voor en kwam hij tot de knieëen maar helaas. Dit is wel een leer voor de hele dag trouwens; gebruik je 3 beurten verstandig in plaats van per sé voor een mooie beurt gaan direct.

Einduitslag; 110 + 200 = 310kg. Ik denk niet dat ik laatste ben geworden omdat enkelen 0 haalde op de log (aanvangsgewicht falend) maar wel ergens onderaan gekomen. Ik heb totaal niet op het klassement gelet. Die deadlift moet gewoon weer beter. Mijn "push en pull" pr op een wedstrijd is 120+260=380, 70kg is natuurlijk wel een enorm verschil. 310 als set point zetten en door. Enerzijds is de competitor in mij enorm gekrenkt, anderzijds vind ik het nog te leuk om de handdoek in de ring te gooien. Op de deadlift gewoon langzaam weer de weg omhoog inzetten en shinen op "atletische" events in de toekomst.
 
Zooo, even stil geweest hier. Was in voorbereiding op de king of lifts. Wat meer gegeten in de voorbereiding hier naar toe.

6-6-2021 King of Lifts Rotterdam

Ingewogen: 103.2kg met kleren, schoenen en na een ontbijt. Veel te licht in de -110 klasse (zeker aan 1m90) maar ik was niet van plan om al mijn cut werk en gezonde eten in de prullenbak te gooien voor één wedstrijd. Heb wel een stuk meer gegeten de laatste paar weken, maar op enkele cheatmeals na, relatief clean.

Loglift
1e beurt: 110kg. Gelukt!
2e beurt: 120kg. Fail!
3e beurt: 120kg. Fail!

Comment: dit lijkt "erger" dan het was. Iedereen had problemen met de log. In de felle zon kijken, een afhellende vloer en een lastige boom. De 110 was al bizarre strijd en kostte me ook veel pijn in mijn middenrug, maar kreeg hem toch eruit gestreden. Normaal (in goede omstandigheden) is 110 geen goed resultaat maar nu eigenlijk wel. Ik geloof een 4e of 5e plek in de -110kg klasse. Tom deed 120, Yoel en Joey 135/140 geloof ik. Kan dat ik iemand gemist heb die ertussen in kwam.

Deadlift
1e beurt: 200kg. Gelukt!
2e beurt: 230kg. Fail!
3e beurt: 230kg. Fail!

Comment: fuark. Dat ik nog ver van mijn top ben op de deadlift weet ik. Maar de 200 voelde zoooo easy (en ik had sws schijt aan het klassement, dus het boeide me niet dat ik een risico nam) dat ik voor een "sinds-rug-aids-pr" wilde gaan gelijk. Hier ging ik ook veels te mellow in, want de 200 voelde zo easy, "vroeger" zou 230 dan ook zeker gaan. Maar vroeger is niet nu en met een lagere max is een 30kg sprong nog groter natuurlijk. Bij de 3e beurt ging ik er wel vol voor en kwam hij tot de knieëen maar helaas. Dit is wel een leer voor de hele dag trouwens; gebruik je 3 beurten verstandig in plaats van per sé voor een mooie beurt gaan direct.

Einduitslag; 110 + 200 = 310kg. Ik denk niet dat ik laatste ben geworden omdat enkelen 0 haalde op de log (aanvangsgewicht falend) maar wel ergens onderaan gekomen. Ik heb totaal niet op het klassement gelet. Die deadlift moet gewoon weer beter. Mijn "push en pull" pr op een wedstrijd is 120+260=380, 70kg is natuurlijk wel een enorm verschil. 310 als set point zetten en door. Enerzijds is de competitor in mij enorm gekrenkt, anderzijds vind ik het nog te leuk om de handdoek in de ring te gooien. Op de deadlift gewoon langzaam weer de weg omhoog inzetten en shinen op "atletische" events in de toekomst.
Je weet nu waar je staat en kan dus nu er nog gerichter op gaan trainen om weer te bouwen. Kwestie van tijd, consistentie en heel blijven. Komt goed
 
08-06-2021

Lowerbody


stairmaster
5 min. x easy pace

3 sets x 20 reps x no rest:
- 100kg belt squats
- purple band standing crunches
- 40kg dimmel deadlifts

truckpull machine sprints
30 sec.
30 sec.
30 sec.

power planks + sumo deadlift
20 sec. + 1x 110kg
20 sec. + 1x 110kg
20 sec. + 1x 110kg
20 sec. + 1x 110kg
20 sec. + 1x 110kg
20 sec. + 1x 110kg

truckpull machine + ghr sit ups
60 sec. + 20x

Comment: Best wel een aanslag op de cardio deze training. Ga wat tijd in de sumo deadlift investeren met het idee om meer leg/hip drive in mijn conventional deadlift te krijgen. Op de sterkste man van Vlaanderen (11 juli) zit een axle deadlift, 250kg van verhoging. Hoewel ik hier echt niet goed op ga scoren, heb ik hem ook nog niet volledig gedoneerd aan de wetenschap; ervanuit gaande dat in de -105 bijna altijd wel enkele (met alle respect) totale beginners zitten. Op de andere events (hand over hand truckpull, stones, wheelflip en een medley) ben ik echt van plan om te knallen. Het zijn weer geen goede events voor mij (geen overhead is altijd balen, want zelfs nu op mijn 1e wedstrijd weer en in de -110 klasse was ik vrij ver bovenin qua overhead in mijn klasse) maar ik heb er wel zin in.

Ik vond de King of Lifts leuk hoor. Maar er was wel wat minder spanning omdat het "gym lifts" betrof. De "hoe zal het gaan" factor was er niet echt. Ik wist dat ik goed was voor 110 log en 200 deadlift in het slechtste geval, 120 en 230 in het beste geval. Op events als een truckpull of stones is het veel meer "het moment". Toch wel één van de voordelen van strongman tov powerlifting imo.
 
09-06-2021

w.u: foamrollen + mobility

legs up crunches
20x
20x
20x
20x
20x

floor calf raises
20x
20x
20x
20x
20x

db curls (rest paused, dumbells niet neerleggen)
50 total reps x 7kg

Comment: man mn biceps zijn epic weak, bij dit lage volume/intensiteit verkrampten mn biceps als bizar :roflol:

doel: -105kg blijven

1) ontbijt: warme maaltijd (eieren/kip + bonen/erwten/mais) + appelsap + creatine
2) pause 1: 4 sneden volkoren brood + vlees/kaas/pindakaas
3) pause 2: 4 sneden volkoren brood + vlees/kaas/pindakaas
4) avondeten: wat de pot schaft
5) s'avonds: 1 proteine shake

Oersimpel maar goed vol te houden en een goede mix tussen fijn eten, niet te veel kcal/rommel en toch voldoende krachtvoer
 
Biceps zijn overrated. Mijn biceps zijn 1 van mijn zwakste spiergroepen ook haha
 
Biceps zijn overrated. Mijn biceps zijn 1 van mijn zwakste spiergroepen ook haha

True, maar ik denk dat een aantal pijntjes van mij komen door zwakke biceps. Daarnaast heb je je biceps wel nodig bij strongman. Mijn volgende wedstrijd bevat een arm over arm pull, stones en tireflip. Biceps zijn weliswaar nooit de prime movers maar als ze verzuren als je ernaar kijkt dan zit je niet goed.
 
Edit: ik denk ook dat je er niet veel aan hebt om spiergroepen als kuiten/biceps/borst etc. als sterkste spiergroep te hebben, maar ik denk dat het wel degelijk negatief kan werken als ze overdreven slap zijn. Imo hoort bij een sporter niks slap te zijn.
 
Edit: ik denk ook dat je er niet veel aan hebt om spiergroepen als kuiten/biceps/borst etc. als sterkste spiergroep te hebben, maar ik denk dat het wel degelijk negatief kan werken als ze overdreven slap zijn. Imo hoort bij een sporter niks slap te zijn.
Ja dat klinkt wel logisch.
 
11-06-2021

Conditioning


airdyne
5 min. x easy pace

TRX fall outs + TRX rows
5x + 10x
5x + 10x
5x + 10x
5x + 10x
5x + 10x

reversed truckpull machine
60 sec.
60 sec.
60 sec.

seated cable rows (cheated)
45 sec.
45 sec.
45 sec.

trapbar hold
60 sec. x 97kg
60 sec. x 97kg
60 sec. x 97kg

sandbag lift + squat
10x 45kg
10x 45kg
10x 45kg

Comment: lekker gewerkt. We hebben bij Alex niet de ruimte om veel te lopen of alle events na te bootsen. Hiervoor gaan "de jongens" ook ergens anders trainen, maar ik kan dan niet ivm tijdgebrek. Wel ga ik samen met Alex mij conditioneel en qua handigheid zo goed mogelijk voorbereiden. Vandaag voelde solid, vooral mijn grip voelde prima aan :)
 
13-06-2021

Lowerbody


60 sec. round:
- plank hold
- glute bridges
- knees high marches

3x20:
- knees high crunches
- reversed hypers
- sumo box squats

jump squats
5x
5x
5x

ssb dimmel goodmornings
20x 37kg
20x 37kg
20x 37kg
20x 37kg
20x 37kg
20x 37kg

bw leg extentions + knees high crunches
10x + 20x
10x + 20x
10x + 20x
10x + 20x
10x + 20x

Comment: mn armen, lats en schouders nog compleet fucked van vrijdag. Kan mn armen nog niet strekken of boven mijn hoofd krijgen. Dus lowerbody gedaan in plaats van upper body. Toch lekker gewerkt :)
 
15-06-2021

Dynamic effort Lowerbody


airdyne
3 min. x easy pace

circuit: 3x 15 reps (no rest)
- 20kg dimmel deadlift
- 60kg sumo deadlift
- ghr sit ups

truck pull machine sprints
30 sec.
30 sec.
30 sec.

belt squats: 3 paused speed reps + 20 normal reps
1 set x 120kg
1 set x 120kg
1 set x 120kg

ab circuit: 30 sec. (no rest)
- ghr russian twists
- ghr sit ups
- power planks
- vacuüm pose

Comment: oh broeder, deze was hard. Ziek gezweet en helemaal stuk. Dat warming up circuit was echt al walgelijk zwaar.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven