XXL Nutrition

sociale angst

Je kan ook nog altijd ghb nemen ?

Stop met drugs. Na 3-4 maanden begin jij je al veel beter te voelen. Vooral blowen zorgde bij mij voor soortgelijke klachten.

Verder moet jij jezelf blijven confronteren ermee. Zelf heb ik niet voor niks een sociale opleiding gekozen. Het is zwaar, maar het is het waard. Als je het echt niet aan kan, raad ik je aan om met een psycholoog te praten, testen maken en evt. medicatie te gaan gebruiken. In dit korte leven moet je er natuurlijk wel van kunnen genieten hé boy!

Stop met drugs. Na 3-4 maanden begin jij je al veel beter te voelen. Vooral blowen zorgde bij mij voor soortgelijke klachten.

Verder moet jij jezelf blijven confronteren ermee. Zelf heb ik niet voor niks een sociale opleiding gekozen. Het is zwaar, maar het is het waard. Als je het echt niet aan kan, raad ik je aan om met een psycholoog te praten, testen maken en evt. medicatie te gaan gebruiken. In dit korte leven moet je er natuurlijk wel van kunnen genieten hé boy!

:roflol:

ik ken ook iemand die zoiets heeft. Die is een tijd naar van die groepssessies gegaan enzo

Ik praat geen poep, been there. Het lost niets op. Ja, de kwaliteit van leven verbetert maar je bent wel hooked. Dat het een tekort aan alleen serotonine is is allang achterhaald. Meer lezen.

tekort aan serotonine is meestal achterhaald, er kunnen problemen zijn met dopamine, endorphines, serotonine, gaba, noradrenaline, een van de vele receptoren voor al die stofjes, trace amine receptor... kan zo nog lang doorgaan
verschillende oorzaken hebben een verschillende behandeling nodig, de oorzaak kan ook psychologish zijn in dat geval is therapie het beste, in de andere gevallen medicatie

SSRI's werken meestal niet zo effectief voor sociale angst, betere alternatieven zijn benzo's, MAOI's (nardil) , amphetamines (dexedrine), opiaten, solian (in heel lage dosis), lyrica,...

als je drugs gebruikt vermijd weed

Laatst bewerkt:
ik ken ook iemand die zoiets heeft. Die is een tijd naar van die groepssessies gegaan enzo

Ikzelf heb ook last van angstklachten, zit sinds een maand op sociale vaardigheidstraining.. ook in zo'n groep is dat.
Zit wel al 1 jaartje bij psycoloog wegens die angstklachten (en nog een aantal dingetjes uit verleden enz.) :(
Ik ben er nog lang niet klaar mee, maar het komt allemaal ooit wel goed.
Als je die dingen zoals aan de kassa enzo maar niet gaat ontwijken, want dan word het alleen maar erger.

Ikzelf heb ook last van angstklachten, zit sinds een maand op sociale vaardigheidstraining.. ook in zo'n groep is dat.
Zit wel al 1 jaartje bij psycoloog wegens die angstklachten (en nog een aantal dingetjes uit verleden enz.) :(
Ik ben er nog lang niet klaar mee, maar het komt allemaal ooit wel goed.
Als je die dingen zoals aan de kassa enzo maar niet gaat ontwijken, want dan word het alleen maar erger.

krijg jij geen medicatie? zou me verbazen dat je zoiets puur door alleen vaardigheidstraining kan oplossen

krijg jij geen medicatie? zou me verbazen dat je zoiets puur door alleen vaardigheidstraining kan oplossen

Ja, ik heb ook medicatie.. maar het helpt niet heel veel.
Ik kan nu wel beter de straat op, maar heb er meer moeite mee zonder medicatie.
Mijn medicatie is om me meer rust in me hoofd te geven, zodat ik niet teveel dingen ga denken.

Ja, ik heb ook medicatie.. maar het helpt niet heel veel.
Ik kan nu wel beter de straat op, maar heb er meer moeite mee zonder medicatie.
Mijn medicatie is om me meer rust in me hoofd te geven, zodat ik niet teveel dingen ga denken.
laat me raden jij neemt een van die SSRI's die vrij nutteloos is voor sociale angst? men kan beter wat meer energie steken in medicatie die de oorzaak aanpakt

Ik heb ook sociale vaardigheidstraining gehad. Ben nog ruim een jaar klinisch bezig met therapie -_-
Bij mij helpt tot nu toe het meest om tegen mezelf te zeggen: 'Iedereen doet dit en er is niks om bang voor te zijn, wat is nou het ergste dat me kan overkomen?' Het is en blijft met een ongemakkelijk gevoel, maar je moet eigenlijk gewoon schijt hebben en je op dat moment er overheen zetten.

laat me raden jij neemt een van die SSRI's die vrij nutteloos is voor sociale angst? men kan beter wat meer energie steken in medicatie die de oorzaak aanpakt

Nee, Orap.
Heb ook een tijd zyprexa gehad, maar daar kreeg ik alleen vreetbuien van (snoepen) :D
Met medicijnen word je niet beter, maar het kan je wel door een moeilijke tijd heen helpen.
Het is steeds uitproberen welke medicijnen het beste passen en werken.

Nee, Orap.
Heb ook een tijd zyprexa gehad, maar daar kreeg ik alleen vreetbuien van (snoepen) :D
Met medicijnen word je niet beter, maar het kan je wel door een moeilijke tijd heen helpen.
Het is steeds uitproberen welke medicijnen het beste passen en werken.
juiste medicatie verhelpt het probleem volledig, antipsychotica voor sociale angst:rolleyes:, wat is het nut van therapie en zulke medicatie als je het alleen door "moeilijke tijden" helpt? sociale interactie moet leuk zijn en belonend het moet niet stresserend zijn

juiste medicatie verhelpt het probleem volledig, antipsychotica voor sociale angst:rolleyes:, wat is het nut van therapie en zulke medicatie als je het alleen door "moeilijke tijden" helpt? sociale interactie moet leuk zijn en belonend het moet niet stresserend zijn

Ik ken ook een meisje die had zyprexa voor de 'moeilijke tijden' ook om rustiger te worden in d'r hoofd. Ze was niet psychotisch maar dat hoef je ook niet perse te zijn.

Zelf heb ik nog nooit effect gemerkt van medicatie.
Prozaq, risperdal, melatonine heb ik geslikt/slik ik. En nu kan ik niet meer aan andere medicijnen komen, dat mag niet ofzo -_-

Er bestaat geen medicatie die mij kan weer normaal kan maken, dat zit allemaal in me hoofd en heeft ook met verleden te maken enzo.. daarom praat ik met een psycoloog om dat allemaal te verwerken.
Die medicatie van mij is zoals eerder gezegd om me wat meer rust in me hoofd te geven.

Er bestaat geen medicatie die mij kan weer normaal kan maken, dat zit allemaal in me hoofd en heeft ook met verleden te maken enzo.. daarom praat ik met een psycoloog om dat allemaal te verwerken.
Die medicatie van mij is zoals eerder gezegd om me wat meer rust in me hoofd te geven.
hoe weet jij dat het allemaal in je hoofd zit? heb je alleens amphetamines geprobeerd (mss recreatief) alcohol etc? hoe reageer jij daarop?
benzo's, lyrica, dexedrine,.. kunnen een werkend alternatief zijn

die gebeurtenissen uit je veleden kunnen mss veroorzaakt zijn door sociale angst inplaats van andersom, maar goed daar kan ik niet over oordelen

hoe weet jij dat het allemaal in je hoofd zit? heb je alleens amphetamines geprobeerd (mss recreatief) alcohol etc? hoe reageer jij daarop?

Alcohol drink ik sinds na de carnaval van dit jaar niet meer (kan daar niet zo goed meer tegen en hoeft van mij niet meer)
Ik heb om de 4 weken een medicijnbespreking (ook in een groep) en daar vertel ik hoe ik me voel met de medicijnen en wat er moet veranderen en die dokter heeft me verder nog niks anders voorgeschreven.
Ben nu mijn Orap dosering aan het verhogen en later zie ik wel verder hoe het gaat.

Ik ken ook een meisje die had zyprexa voor de 'moeilijke tijden' ook om rustiger te worden in d'r hoofd. Ze was niet psychotisch maar dat hoef je ook niet perse te zijn.

Zelf heb ik nog nooit effect gemerkt van medicatie.
Prozaq, risperdal, melatonine heb ik geslikt/slik ik. En nu kan ik niet meer aan andere medicijnen komen, dat mag niet ofzo -_-
die medicijnen dat jij opnoemt bennek zelf tegen...

heb zelfs nog nooit een onderzoek gezien waaruit blijkt dat anti psychotica helpen

• Topic Starter Topic Starter

die gebeurtenissen uit je veleden kunnen mss veroorzaakt zijn door sociale angst inplaats van andersom, maar goed daar kan ik niet over oordelen

amphetamines heb ik wel eens recreatief geprobeerd. Eigenlijk wel vaker dan 1 x. . Hielp al1 de 1e keer werd er heel praterig van en alle grenzen vielen weg. Voelde super goed. Maar als ik het nu doe versterkt het mijn angsten alleen maar en klap ik helemaal dicht. Zou het niet als medicatie kunnen zien. Bovendien zijn de dagen na het gebruik 30x zo erg.
Dit heb ik nu eigenlijk ook met alcohol. Word alleen maar angstiger door de roes omdat je dan niet meer zo goed kan nadenken zeg maar. Door de roes. Ditzelfde heb ik ook met xtc. Word er alleen maar meer ingesloten van terwijl anderen er juist opener door worden.
Dit leid er weer toe dat ik zo veel ga drinken en gebruiken dat je niet meer kan nadenken en als het ware als een zombie bij loopt. Want dan zijn de angsten gewoon onderdrukt.

Maar ik weet ook dat erg slecht is. Ben ook al bezig met minderen en doe het al veel minder dan een jaar geleden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven