MuscleMeat

Soort van beginner, denk ik? Graag hulp!

Bezoekers in dit topic

Als je de link hebt gelezen weet je hoe je je onderhoud moet berekenen ;) (sheet)

Die voeding zijn voorbeelden!!!
Wat eet je nu? Je kan dezelfde voedingsmiddelen gewoon blijven eten.
Zolang je je kcal en macro's haalt.

Met vakantie toch soms wat ongezond :rolleyes:.

Maar in het algemeen (sinds vandaag weer) eet ik in de ochtend 2 a 3 boterhammen (4 sneetjes) met humus en 3 kip of 3 sneetjes kalkoen file op elke boterham met tomaten en komkommers en dit ook in de middag ongeveer. S'avonds ligt er maar weer aan, maar ik probeer zo gezond mogelijk te eten.
 
Als dat alles is wat je eet dan eet je bar weinig vetten en eiwitten....
Pak het schema er eens bij (de excel) en hou eens goed bij wat je eet en hoeveel en wat je macro's zijn.
Dan weet je in ieder geval wat je nu doet en mogelijk wat je kan veranderen.
 
Je kunt beter de app gebruiken denk ik. Kijk hier even hoe het werkt met stagnerende progressie voor SL 5x5: https://stronglifts.com/5x5/#Plateaus
Dankjewel voor de tip, ik heb de app gedownload. Heb je een tip voor warming up? of is het wijsheid om de pro versie aan te schaffen in de app (dan krijg je die functie te zien namelijk en nog meer).
 
Als dat alles is wat je eet dan eet je bar weinig vetten en eiwitten....
Pak het schema er eens bij (de excel) en hou eens goed bij wat je eet en hoeveel en wat je macro's zijn.
Dan weet je in ieder geval wat je nu doet en mogelijk wat je kan veranderen.
Ga het vanaf vandaag bij houden, helaas staan er sommigen dingen niet in die ik bijvoorbeeld eet hummus of anderen dingen die we in Nederland niet kennen . Hoe kan ik dat het beste in het excel bestand dan implementeren qua vetten en eiwitten.
 
Dankjewel voor de tip, ik heb de app gedownload. Heb je een tip voor warming up? of is het wijsheid om de pro versie aan te schaffen in de app (dan krijg je die functie te zien namelijk en nog meer).
Kijk alsjeblieft ook even rond op de website, bijna alle antwoorden staan er op: https://stronglifts.com/5x5/#Warmup
 
Ga het vanaf vandaag bij houden, helaas staan er sommigen dingen niet in die ik bijvoorbeeld eet hummus of anderen dingen die we in Nederland niet kennen . Hoe kan ik dat het beste in het excel bestand dan implementeren qua vetten en eiwitten.
Staat allemaal omschreven in de post... ;)

in de calorielijst lijst kan je de macro's van JOUW product gewoon op de plek zetten van een product wat je niet eet.
Dus gewoon overtypen van je verpakking
 
Als de excelsheet te lastig is zou je deze ook alleen kunnen gebruiken voor het uitrekenen van je macros en dan de app MyFitnessPal gebruiken om je voeding in te tracken
 
Ik denk overigens idd dat het beste is om te gaan cutten tot een kg of 80 / 82 en dan rustig terug naar onderhoud te gaan om daarna te gaan bouwen aan massa
 
Staat allemaal omschreven in de post... ;)

in de calorielijst lijst kan je de macro's van JOUW product gewoon op de plek zetten van een product wat je niet eet.
Dus gewoon overtypen van je verpakking
Oeps over het hoofd gezien, dankje :)
 
Als de excelsheet te lastig is zou je deze ook alleen kunnen gebruiken voor het uitrekenen van je macros en dan de app MyFitnessPal gebruiken om je voeding in te tracken
Had deze zelf net ook al gevonden, maar tnx voor de tip!
 
Ik denk overigens idd dat het beste is om te gaan cutten tot een kg of 80 / 82 en dan rustig terug naar onderhoud te gaan om daarna te gaan bouwen aan massa
Waarom adviseer jij om wel te gaan cutten dan? andere adviseren mij om gewoon te beginnen met die 5x5 stronglift en op mijn voeding te letten.
 
Het is maar wat jezelf wil maar je bent 93 kg , op 1,83 m lang en zo te zien met een vetpercentage van 20/25 procent of meer ..

Tenzij je powerlift ambities hebt is je huidige shape niet de meest ideale om te gaan bulken.

Met “ alleen “ op je voeding letten of het gezond is kom je er niet
Als je tikt “ ik wil van mijn love handles af “ zul je er iets aan moeten doen ..
Je zal best wel wat newbie gains maken overigens
 
Het is maar wat jezelf wil maar je bent 93 kg , op 1,83 m lang en zo te zien met een vetpercentage van 20/25 procent of meer ..

Tenzij je powerlift ambities hebt is je huidige shape niet de meest ideale om te gaan bulken.

Met “ alleen “ op je voeding letten of het gezond is kom je er niet
Als je tikt “ ik wil van mijn love handles af “ zul je er iets aan moeten doen ..
Je zal best wel wat newbie gains maken overigens
Nou ja niet alleen love handles af, wil gewoon in de toekomst een platte buik (en gespierder worden).
Is voor de rest 80 a 82 kilo niet weinig? heb van mij zelf namelijk een brede bouw.
 
Probeer de komende tijd gewoon wat gewicht te verliezen door 500kcal onder je behoefte te eten en kijk paar maanden verder wat je wilt.
 
Probeer de komende tijd gewoon wat gewicht te verliezen door 500kcal onder je behoefte te eten en kijk paar maanden verder wat je wilt.
500kcal minder dan wat ik nu eet dus, duidelijk. Ik wil aankomende week beginnen en houd jullie in de tussentijd op de hoogte! Dank voor jullie reacties.
 
500kcal minder dan wat ik nu eet dus

Neen , bereken met behulp van de excelsheet van marina1975 je onderhoud , ga daar 500 kcal onder zitten en maak een voedingsschema

De opsomming die je eerder hebt gedaan in dit topic van je voeding is veel te weinig ..

Dus stel je onderhoud is 2300
2300 - 500 ( onder onderhoud eten ) = 1800
Dan maak je op basis van 1800 een voedingsschema waarin je je houd aan 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht ( dus nu voor jouw rond de 180 - 190 gr ) , 1 gr vet per kg lichaamsgewicht ( rond 90 gr dus ) en de rest koolhydraten
 
Laatst bewerkt:
Neen , bereken met behulp van de excelsheet van marina1975 je onderhoud , ga daar 500 kcal onder zitten en maak een voedingsschema

De opsomming die je eerder hebt gedaan in dit topic van je voeding is veel te weinig ..

Dus stel je onderhoud is 2300
2300 - 500 ( onder onderhoud eten ) = 1800
Dan maak je op basis van 1800 een voedingsschema waarin je je houd aan 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht ( dus nu voor jouw rond de 180 - 190 gr ) , 1 gr vet per kg lichaamsgewicht ( rond 90 gr dus ) en de rest koolhydraten
Ik kom op dit uit (zij bijlagen).
is dat de Harris benedict methode of de Kath McArdle?, de een kom ik dan uit -500 = 2764 en de andere 2546 kcal.

za.png
 
Maar heb je de excel al eens ingevuld om te zien hoeveel je nu eet?
Dus echt afwegen en alles invullen Etc.
En op wat je nu eet, val je dan af? Hoeveel per week?

Want formules blijven berekeningen en indicaties.

Mocht je onderhoud idd rond die 3250-3000 liggen (en je eet dit envalt niet af). Dan zou ik gewoon starten rond 2750kcal.
 
Maar heb je de excel al eens ingevuld om te zien hoeveel je nu eet?
Dus echt afwegen en alles invullen Etc.
En op wat je nu eet, val je dan af? Hoeveel per week?

Want formules blijven berekeningen en indicaties.

Mocht je onderhoud idd rond die 3250-3000 liggen (en je eet dit envalt niet af). Dan zou ik gewoon starten rond 2750kcal.
Ik ben dit vanaf nu mee bezig om dit bij te houden, heb ook besloten om dit ook eerst aan te kijken en de 26e te gaan starten bij de sportschool (daarvoor een proefles nemen). Om ondertussen mij eerst nog wat meer in te lezen en echt een goede start te maken.
 
waarom pas de 26ste?
Je kan altijd al starten met oefeningen proberen.
 
Back
Naar boven