AndroidHealthClinic

Soort van beginner, denk ik? Graag hulp!

Bezoekers in dit topic

waarom pas de 26ste?
Je kan altijd al starten met oefeningen proberen.
Nee ik bedoelde dat ik eerst hier een proefles wil nemen bij de sportschool om zo de oefeningen al te proberen, anders dien je gelijk een abonnement afsluiten voor een langere periode. Wil namelijk bij 2 sportscholen even kijken. Ik laat aankomende week wel weten wat de vorderingen zijn qua eten.
 
Hoe actief ben je naast het 3x per week sporten?
 
Sorry voor de late bericht, maar hierbij een Update:

Deze week voor de eerste keer in een sportschool geweest samen met iemand die ik ken (gaat vaak), met hem wat biceps en triceps oefeningen gedaan. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond en merk wel dat er werk aan de winkel is!
Hij gaf aan dat het slim is om elke keer andere spier groepen te trainen in de gym, ene keer biceps triceps andere keer rug andere keer benen enz..

Qua voeding gaf hij aan dat in ochtend brinta eten goed is, veel kip met rijst, zuivel (yoghurt melk kwark) enzo.. weet niet hoe jullie hier over denken?

In de bijlage heb ik mijn eten schema wat ik in de week at ingestopt, maandag helaas niet mijn avondeten bijgeschreven (was het vergeten). Voor de rest klopt het wel, misschien dat er een salade niet bijstaat maar tot detail invoeren was echt lastig. Heb mijn best gedaan :yes:.

Hopelijk kunnen jullie mij weer advies geven!
 

Bijlagen

  • Schema eten.xlsx
    498,3 KB · Weergaven: 145
Hoe actief ben je naast het 3x per week sporten?
Nou denk eraan om het misschien 4 te maken, maar wil eerst met 3 beginnen.
Ik denk er voor de rest aan om 1 a 2 keer in de week recreatief te gaan basketballen.
 
Vandaag weer getraind met iemand, borstspieren (heb met hem mee getraind en niet dat 5x5 schema nog gevolgd). Moet zeggen dat op zich goed ging, natuurlijk niet zoveel kilo's zoals die gene maar dat maakt ook nog niet uit.
Merk toch dat ik in dat thuis ''trainen'' best wel wat spieren heb gemist en dat merkte ik dit keer weer, dit is nog meer motivatie om straks zelf te gaan.

Heeft er iemand nog tips op het eten schema die ik laatst heb toegevoegd en wat is wijsheid, gewoon met die 5x5 schema beginnen of echt apart ene keer die spiergroep doen en de andere keer de andere?
 
Heeft er iemand nog tips op het eten schema die ik laatst heb toegevoegd en wat is wijsheid, gewoon met die 5x5 schema beginnen of echt apart ene keer die spiergroep doen en de andere keer de andere?
Wat denk je nou zelf?
 
Wat denk je nou zelf?
Denk het zelf ook wel, die gene doet al iets in de richting push pull legs schema en deed dit al vanaf het begin. Daarom dacht ik misschien daar ook mee beginnen? (daarom vroeg ik dat)

Voor de rest, wat zou ik qua voeding beter kunnen eten. Of zou ik nu gewoon aanhouden wat ik nu eet?
 
Laatst bewerkt:
Voor de rest, wat zou ik qua voeding beter kunnen eten. Of zou ik nu gewoon aanhouden wat ik nu eet?

Hoe moeten wij je adviseren als er geen volledig voedingsschema door je gedeeld wordt ..
je kan alles eten zolang het maar in je macros past .. maar denk dat jezelf wel weet dat bijv rijst brocoli en kip “ beter “ is dan chef “ frituur “
 
Ik zou je voeding wat beter verdelen.

Heb je de link gelezen?
Over macro's en grammen eiwit KH en vetten en verdeling?

Gebruik de excel sheet uit post 2
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Verder kan je gewoon de producten eten die je wil. Zorg er gewoon voor dat de macro's kloppen.
Dus bereken je onderhoud en ga niet de ene dag 800 kcal eten en een andere dag 3000 kcal eten. Probeer gewoon elke dag "normaal" te eten en ongeveer evenveel.

En rijst met kip en groente is Bro food... dat is echt niet perse een verplichting. Ja het is beter dan patat met een snack. Maar ook dat kan je best een keer eten.
Maar gewoon aardappelen met groente en vlees of brood met beleg of wraps oid is ook prima. Als je je kcal en ekv maar haalt.

En ook met rijst/kip/groente... een sausje kan ook erbij als je het maar meeberekend. ;)
 
Hoe moeten wij je adviseren als er geen volledig voedingsschema door je gedeeld wordt ..
je kan alles eten zolang het maar in je macros past .. maar denk dat jezelf wel weet dat bijv rijst brocoli en kip “ beter “ is dan chef “ frituur “
Had ik in mijn eerdere post al neer gezet in de bijlage, maar hierbij nog een keer :D
 

Bijlagen

  • Schema eten.xlsx
    498,3 KB · Weergaven: 125
Ziet er prima uit, niets meer aan doen.
 
Ik zou je voeding wat beter verdelen.

Heb je de link gelezen?
Over macro's en grammen eiwit KH en vetten en verdeling?

Gebruik de excel sheet uit post 2
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Verder kan je gewoon de producten eten die je wil. Zorg er gewoon voor dat de macro's kloppen.
Dus bereken je onderhoud en ga niet de ene dag 800 kcal eten en een andere dag 3000 kcal eten. Probeer gewoon elke dag "normaal" te eten en ongeveer evenveel.

En rijst met kip en groente is Bro food... dat is echt niet perse een verplichting. Ja het is beter dan patat met een snack. Maar ook dat kan je best een keer eten.
Maar gewoon aardappelen met groente en vlees of brood met beleg of wraps oid is ook prima. Als je je kcal en ekv maar haalt.

En ook met rijst/kip/groente... een sausje kan ook erbij als je het maar meeberekend. ;)
Heeft die verdeling te maken met die eiwiten enzo want was voor mij niet helemaal duidelijk.
Voor de rest wel duidelijk ja, wil toch wel gezonder gaan snap wel dat een patatje af en toe kan eten maar liever niet in het begin (moet de verleiding kunnen tegen kunnen gaan :rolleyes:).
 
Ziet er prima uit, niets meer aan doen.
Qua voedingsschema bedoel je? ja ik zit zelf te twijfelen om in de ochtend brood te vervangen voor brinta en door de middag iets van kwark of yoghurt (met brood combinatie) of hoeft dat niet perse?
 
je bepaald je onderhoud... bijvoorbeeld 2500 kcal per dag. (wel zelf bepalen voor jou he! )
Dat eet je dan per dag om op gewict te blijven. (afvallen = ca 250-500 kcal minder eten; aankomen = ca. 250-500 kcal meer eten)

Stel je weegt 80 kg
dan eet je
160 gr eiwit per dag (2 gr per kg bw)=640 kcal
ca. 80-100 gram vet per dag (minimaal 1 gr per kg bw)=900 kcal (uitgaande van 100 gram)
dan hou je 2500-640-900=960 kcal voor koolhydraten over wat ca. 240 gr koolhydraten.
Daar baseer je je schema dan op.
 
Qua voedingsschema bedoel je? ja ik zit zelf te twijfelen om in de ochtend brood te vervangen voor brinta en door de middag iets van kwark of yoghurt (met brood combinatie) of hoeft dat niet perse?
niet nodig... zelfs op een big mac menu kan je afvallen... kcal in = kcal uit.

Maar zorg gewoon dat je ook groente en fruit eet. Je kan prima brood eten. Je kan alles eten wat je wil en rijst of brinta is niet perse nodig.
Eet vooral wat JIJ lekker vind. Dan hou je het ook veel langer vol :)
 
niet nodig... zelfs op een big mac menu kan je afvallen... kcal in = kcal uit.

Maar zorg gewoon dat je ook groente en fruit eet. Je kan prima brood eten. Je kan alles eten wat je wil en rijst of brinta is niet perse nodig.
Eet vooral wat JIJ lekker vind. Dan hou je het ook veel langer vol :)
Top, dankje voor je advies!

Vraagje over de stronglift programma, er staat een hoeveelheid kg ingesteld maar ik weet nu al dat sommigen nog te zwaar zijn. Gewoon zelf kijken wat ik aan kan of eerste keer met geen gewichten beginnen en de oefening eerst oefenen?

Screenshot_20190901_190352.jpg
 
bij het SL programma moet je je gewicht invullen wat je 5x kan liften
Door het lineair opbouwend programma doe je er bij iedere training 2,5 kg bij

Stel je stelt in dat je 40 kg kan squatten dan zal het programma beginnen met 20 kg , iedere training verhoog je met 2,5 kg , vanaf week 4 van het programma ga je over die 40 kg heen en bouw je op ..
 
bij het SL programma moet je je gewicht invullen wat je 5x kan liften
Door het lineair opbouwend programma doe je er bij iedere training 2,5 kg bij

Stel je stelt in dat je 40 kg kan squatten dan zal het programma beginnen met 20 kg , iedere training verhoog je met 2,5 kg , vanaf week 4 van het programma ga je over die 40 kg heen en bouw je op ..
Ja dat 2,5 kg doet hij volgens mij ook automatisch in de app, dankjewel voor je antwoord!
 
Update:
Vandaag voor het eerst zelf geweest, nu komt het... niks van het schema gedaan :rolleyes:.
Ik wou dus aan de squats beginnen dus vroeg iemand die daar was of ik het zo goed deed, beetje in gesprek geraakt en die gene gaf aan dat ik beter catalytic (weet niet of ik het zo goed heb geschreven) training kon doen? (training gebruik makend van je eigen spier kracht en massa). Hij gaf aan dat dit beter was omdat je dan ook de kleine spieren hiermee dus traint, uiteindelijk stom geweest (dacht laat me even wat zien) en uiteindelijk dus anderhalf uur meegedaan.. terwijl ik beter aan mijn schema kon houden :rolleyes::o.

Wil dus elke ma, woe en vrijdag gaan, is het dan gewoon handig om woensdag gewoon workout A te doen en Vrijdag Workout B (dus dat ik deze week alleen a en b doe en niet a-b-a omdat vandaag dus niet gelukt is).
 
Update:

Gisteren begonnen met de stronglift programma,

Heb wel 2 dingen en ik hoop hier een beetje inbreng te krijgen :).

De squads en de barbell row.
volgens dit filmpje doet de persoon bij de barbell row de stang (met gewichten) helemaal naar de grond (laten vallen soortvan). Moet dit? want in een ander filmpje wordt dit weer niet gedaan.

Voor de rest was ik bezig met de squads en dit lukte zegmaar nog niet :bang:.
Al snel kwam er iemand naar me toe die me toch adviseerde te stoppen en dit verder niet meer te doen, die gene gaf aan om eerst met een bankje de squad te oefenen en daarna rustig dat zelfde met een stang te doen (om zo op te bouwen en de oefening goed te doen).

Wat vinden jullie hiervan? de rest van de oefeningen lukken al wel behalve dus de squad, breekt dit niet af op het programma?
 
Back
Naar boven