AndroidHealthClinic

Spieren snel moe

Ik denk proteine baseren op doelgewicht, doelgewicht baseren op lengte-100?

164.. :shake:

Confused Thinking GIF

Ik ben geen rekenwonder, maar dan snap ik het alsnog niet hahaha

Ik eet volle yoghurt 500 gram met honing= 750+ calorierien en een banaan en melk. Is al boven de 1000 meteen
Waar is de havermout? Je koolhydraten behalve een banaantje en honing?
Als je 500 ml yoghurt en daarna nog melk kan drinken kan je ook 250 ml yoghurt nemen en 100 gram havermout. Heb je 250 kcal meer en veel minder volume.
Zeker als je aangeeft dat je geen grote eter bent.

Je eet macd... maar wat laat je weg daarvoor? Je gewone maaltijden?

Je zegt van alles door elkaar. Je eet goed en gezond zeg je.... maar 2500 kcal is gewoon onderhoud voor een man. Niet voor een 17 jarige.
Daarna zeg je ik ben een kleine eter... vervolgens dat je zeker 3500+ eet.

Hou t eens echt bij. Zal je waarschijnlijk verbazen als je die 2500 mogelijk niet eens haalt....
Want koek en snoep ipv brood met kaas
Macd ipv je avondmaaltijd...
Etc

Geen idee waarom je geen benen zou trainen, op 4 dagen kan je prima een UB/LB doen, of je kan aan je push dagen een squat-beweging toevoegen en aan je pull dagen iets van een hinge-beweging, desnoods push/pull/r/LB/UB. Je laat nu grote spiergroepen liggen.

Tevens wat @marina1975 en @Gremlin zeggen. Houd eens bij wat je eet en probeer kcal en eiwit gaandeweg te verhogen. Dit hoeft niet in één keer, maar met jouw gewicht wil je echt naar 2x BW toewerken.

Dat zou wel een aparte manier zijn haha
Wat loop je nu weer te zieken?

Dat is een heel normale methode voor mensen met een abnormaal gewicht. Deze wordt ook vaak gebruikt bij mensen die veel overgewicht hebben. Ook dan is het eigen lichaamsgewicht niet de beste maatstaf.

Wat loop je nu weer te zieken?

Dat is een heel normale methode voor mensen met een abnormaal gewicht. Deze wordt ook vaak gebruikt bij mensen die veel overgewicht hebben. Ook dan is het eigen lichaamsgewicht niet de beste maatstaf.

Ik loop niet te zieken, ik heb het gewoon serieus nog nooit gelezen/gehoord behalve van hem. Heb altijd geleerd van lichaamsgewicht of, indien bekend, lean mass bodyweight uit te gaan.

Ik vind het een aparte manier, want hoe is doelgewicht per direct lengte - 100? En waarom x2?
Nogmaals, ikzelf heb het gewoon nog nooit gehoord, dat maakt het voor mij vreemd.
Als het goed werkt is het toch gewoon prima?

Ik denk 3500 gwn Max is, ik heb ook niet zo’n groot eet vermogen. Eerlijk gezegd heb ik al een keer mk677 gekocht, maar heb daar niks van gemerkt dus waarschijnlijk van een nep merk gehaald.
Niet alleen kcals ook voldoende eiwit. Je hebt ondergewicht, dus meer eten.
Eind 2021 woog je ook 62kg dus is er weinig verandert.

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee waarom je geen benen zou trainen, op 4 dagen kan je prima een UB/LB doen, of je kan aan je push dagen een squat-beweging toevoegen en aan je pull dagen iets van een hinge-beweging, desnoods push/pull/r/LB/UB. Je laat nu grote spiergroepen liggen.

Tevens wat @marina1975 en @Gremlin zeggen. Houd eens bij wat je eet en probeer kcal en eiwit gaandeweg te verhogen. Dit hoeft niet in één keer, maar met jouw gewicht wil je echt naar 2x BW toewerken.
Heel eerlijk is upperbody gewoon mijn grootste prioriteit, benen ga ik heus nog wel trainen. Mijn doel is ook niet om de grootste bodybuilder te worden. Dus het is niet dat mijn upperbody veel groter word ookal trainen ik mijn benen dit jaar nog niet.

Ik loop niet te zieken, ik heb het gewoon serieus nog nooit gelezen/gehoord behalve van hem. Heb altijd geleerd van lichaamsgewicht of, indien bekend, lean mass bodyweight uit te gaan.

Ik vind het een aparte manier, want hoe is doelgewicht per direct lengte - 100? En waarom x2?
Nogmaals, ikzelf heb het gewoon nog nooit gehoord, dat maakt het voor mij vreemd.
Als het goed werkt is het toch gewoon prima?
Okay.

Normaal neem je voor eiwitten 2x BW (waarschijnlijk kan iets minder ook wel, soms is meer nodig).

Stel nu dat ik meer dan 100kg weeg en gewoon moddervet ben. Dan heeft het waarschijnlijk niet veel nut om ruim 200g eiwitten te gaan wegstouwen.

Wat dan een mogelijkheid is om uit te gaan een een "normaal" gewicht. Daarvoor is lichaamslengte -/- 100 een goede maatstaf.

Dan wordt dat in mijn geval 83. Dat fictieve lichaamsgewicht doe je x2 om aan je eiwitten te komen. Dus komt mijn doel op 166g (ipv 200+g) eiwit.

Laatst bewerkt:
Niet alleen kcals ook voldoende eiwit. Je hebt ondergewicht, dus meer eten.
Eind 2021 woog je ook 62kg dus is er weinig verandert.
Dat is waar, alleen toen was ik niet meer consistent met thuistrainingen. Nu ga ik sins 3 maanden echt naar de gym. Waarbij ik in de gym echt serieus doe en buiten de gym zoveel kcal proberen te eten.

Heel eerlijk is upperbody gewoon mijn grootste prioriteit, benen ga ik heus nog wel trainen. Mijn doel is ook niet om de grootste bodybuilder te worden. Dus het is niet dat mijn upperbody veel groter word ookal trainen ik mijn benen dit jaar nog niet.
Ik denk dat je veel gains laat liggen door géén benen en onderlichaam te trainen.

Okay.

Normaal neem je voor eiwitten 2x BW (waarschijnlijk kan iets minder ook wel, soms is mwer nodig). Stel nu dat ik meer dan 100kg weeg en gewoon moddervet ben, dan heeft het waarschijnlijk niet veel nut om ruim 200g eiwitten te gaan wegstouwen. Wat dan een mogelijkheid is om uit te gaan een een normaal gewicht. Daarvoor is lichaamslengte -/- 100 een goede maatstaf. Dan wordt dst ib mijn geval 83. Dat fictieve lichaamsgewicht doe je x2 om aan je eiwitten te komen. Dus 166g ipv 200+

Aaaah op die manier. Weer wat geleerd! Thanks :D

@TheFiemd het zal écht helpen om het proberen bij te houden. Bij mijn broer was het vaak zo dat hij 'zoveel mogelijk' at, maar in het weekend niet zoveel at, waardoor hij in totaal alsnog niet genoeg kcal binnen kreeg.
Als je niks aankomt, kan het best zijn dat je op 'veel eten' dagen op 3000 kcal zit, maar andere dagen onder 2000 kcal komt.
Als je het bijhoudt, al is het maar ff een grove schatting aan de hand van een verpakking of Google, dan kun je zien of, en waar, het eventueel misgaat en hoe je dit kunt aanpassen aan de hand van je dagelijkse leven.

@TheFiemd het zal écht helpen om het proberen bij te houden. Bij mijn broer was het vaak zo dat hij 'zoveel mogelijk' at, maar in het weekend niet zoveel at, waardoor hij in totaal alsnog niet genoeg kcal binnen kreeg.
Als je niks aankomt, kan het best zijn dat je op 'veel eten' dagen op 3000 kcal zit, maar andere dagen onder 2000 kcal komt.
Als je het bijhoudt, al is het maar ff een grove schatting aan de hand van een verpakking of Google, dan kun je zien of, en waar, het eventueel misgaat en hoe je dit kunt aanpassen aan de hand van je dagelijkse leven.
Het is gewoon moeilijk om bij te houden en ik ben met veel dingen ook lui. Ik eet ook vaak chinees (ik ben chinees) en dat is gewoon moeilijk op te zoeken hoeveel kcal en eiwit etc erin zit. Veel verschillende recepten enz.

Ik wil het leven leven op een de makkelijkste manieren, dus ook spieropbouwen 😂

Ik denk dat je veel gains laat liggen door géén benen en onderlichaam te trainen.
Is 4 sets Squats 2x per week genoeg? Dat zou ik wel kunnen doen. En hoe laat dat gains liggen op m'n upperbody? Ik heb gehoord dat je testosteron maar weinig omhoog gaat en voor een korte periode.

Ik wil het leven leven op een de makkelijkste manieren, dus ook spieropbouwen 😂

Ahh ja, ik snap wel wat je bedoelt, zeker op jouw leeftijd wil je niet ál teveel bezig zijn met kcal bijhouden, alleen als je weinig aankomt kan het wel helpen.

Benen trainen is absoluut nodig, tenzij je als een 'never skip leg day' persoon wilt rondlopen :o

Dat is waar, alleen toen was ik niet meer consistent met thuistrainingen. Nu ga ik sins 3 maanden echt naar de gym. Waarbij ik in de gym echt serieus doe en buiten de gym zoveel kcal proberen te eten.
En ook je benen trainen. Je moet je hele lichaam trainen, anders wordt je net Johnny Bravo 😂

Ahh ja, ik snap wel wat je bedoelt, zeker op jouw leeftijd wil je niet ál teveel bezig zijn met kcal bijhouden, alleen als je weinig aankomt kan het wel helpen.

Benen trainen is absoluut nodig, tenzij je als een 'never skip leg day' persoon wilt rondlopen :o
Dankje dat je begrijpt. Ik ben op veel manieren gwn lui, maar gymmen is wel echt mijn hobby. Benen zal ik inderdaad ook gaan trainen alleen vond dat eerlijk gezegd gewoon saai.

Terug
Naar boven