XXL Nutrition

Spieren snel moe

• Topic Starter Topic Starter
Dankje dat je begrijpt. Ik ben op veel manieren gwn lui, maar gymmen is wel echt mijn hobby. Benen zal ik inderdaad ook gaan trainen alleen vond dat eerlijk gezegd gewoon saai.

Écht net mijn broer :roflol: komt nog wel, eventueel leg press (opletten dat je niet je benen helemaal strekt en rustig aan licht beginnen), dat vond hij altijd wel leuk ipv squats.

Het is gewoon moeilijk om bij te houden en ik ben met veel dingen ook lui.

Ik wil het leven leven op een de makkelijkste manieren, dus ook spieropbouwen 😂

Ik ben op veel manieren gwn lui, maar gymmen is wel echt mijn hobby. Benen zal ik inderdaad ook gaan trainen alleen vond dat eerlijk gezegd gewoon saai.
Jij hebt iets meer "Goggins" nodig in je leven: dingen doen die goed voor je zijn, maar je niet wilt of waar je moeite voor moet doen brengt je echt zo veel meer.

Yep, ik ga inderdaad ook mijn benen trainen. En ik Bench ook meer dan dat ik kan kan squatten 😂
Schandalig, zeker met jouw BP. Get after it!

Jij hebt iets meer "Goggins" nodig in je leven: dingen doen die goed voor je zijn, maar je niet wilt of waar je moeite voor moet doen brengt je echt zo veel meer.

Schandalig, zeker met jouw BP. Get after it!
Ja ik weet maar ik vind Bench leuk

@Bullshark @Mentat

Dit mijn Push Day, wel weinig maar alle sets tot falen. Wat veranderen/toevoegen?

Push:
Dumbbell Bench Press 2x 9 - 24 kg
Cable Lateral Raise 3x 14 - 11.5 kg
V bar Tricep Pushdown 3x 10 - 45.5 kg
Seated Dips 2x 8 - 70 kg
Shoulder Press 2x 8 - ? Kg

Ik zou een 5x5 schema starten van stronglift.
oa
Deadlift
Squats
Benchpress
Front/mil.press
je kunt er wat curls en ext aan toevoegen, maar begin hier eerst mee.

oa
Deadlift
Squats
Benchpress
Front/mil.press
Ik wil niet zwak klinken, maar deadliften kan ik niet doen vanwege onder rug pijn, dat heb ik ook vaak met squatten en seated rows.

oa
Deadlift
Squats
Benchpress
Front/mil.press
Weet je wat het is ik ego lift eig wel een beetje. En ik gym vaak in de avond en dan is het druk en dan kom ik lekker aan met m'n 60 kg deadlift voor reps. En 30 kg voor Squats. Wel een beetje schamend zo laag in een bomvolle gym.

Heb ook ff het artikel 5x5 gelezen en er staat dat het effectiever is als je meer gevorderd ben. Heb trouwens ook alleen Bench Press vaak gedaan, de andere lifts squats en deadlifts bijna nooit en barbel rows en Overhead Press zelfs nooit.

Je bent nooit te oud om te leren

Weet je wat het is ik ego lift eig wel een beetje. En ik gym vaak in de avond en dan is het druk en dan kom ik lekker aan met m'n 60 kg deadlift voor reps. En 30 kg voor Squats. Wel een beetje schamend zo laag in een bomvolle gym.
Met je huidige BP doe je wel egoliften, okay...
Heb ook ff het artikel 5x5 gelezen en er staat dat het effectiever is als je meer gevorderd ben. Heb trouwens ook alleen Bench Press vaak gedaan, de andere lifts squats en deadlifts bijna nooit en barbel rows en Overhead Press zelfs nooit.
Be a fool for a while or remain a fool forever.

Ga gewoon lekker een bewezen schema volgen waarbij je je hele lichaam traint.

Mensen die serieus trainen, rekenen jou echt niet af op dat je een beginner bent. We hebben de squat allemaal moeten leren en het is nu eenmaal geen oefening waarmee je gelijk zwaar kan starten.

Over het algemeen is er véél meer respect voor een gedreven beginner, dan voor een ego lifter die de oefeningen maar half uitvoert. Focus eerst op je voeding en de oefening goed uitvoeren, dan komt je resultaat vanzelf + bereik je uiteindelijk meer.

Mensen die serieus trainen, rekenen jou echt niet af op dat je een beginner bent. We hebben de squat allemaal moeten leren en het is nu eenmaal geen oefening waarmee je gelijk zwaar kan starten.

Over het algemeen is er véél meer respect voor een gedreven beginner, dan voor een ego lifter die de oefeningen maar half uitvoert. Focus eerst op je voeding en de oefening goed uitvoeren, dan komt je resultaat vanzelf + bereik je uiteindelijk meer.
Helemaal gelijk in, ik ga na de vakantie beginnen met 5x5. Heb je een idee met hoeveel gewicht ik moet starten?

Schattingen
Squat 1x 60
Bench 1x 67.5
Deadlift 1x 100
@Bullshark

Laatst bewerkt:

Niemand is bezig met jou, is geen gymles. Doe gewoon je ding en verhoog langzaam maar gestaag het gewicht. Stel dat je maar met 1kg per week een lift zou kunnen verhogen dan doe je op je 18de dat gewicht met +100kg. Niet dat gewicht verhogen zo werkt, maar om je een idee te geven dat je meer dan genoeg tijd hebt om systematisch sterker te worden.

Ga consistent een aantal jaren, gebruik je verstand en maak constant gains en je bent straks een beest als je 22 bent. Dat is pas over zes jaar en dan heb je nog steeds je hele leven voor je. Mooi vooruitzicht

Niemand is bezig met jou, is geen gymles. Doe gewoon je ding en verhoog langzaam maar gestaag het gewicht. Stel dat je maar met 1kg per week een lift zou kunnen verhogen dan doe je op je 18de dat gewicht met +100kg. Niet dat gewicht verhogen zo werkt, maar om je een idee te geven dat je meer dan genoeg tijd hebt om systematisch sterker te worden.

Ga consistent een aantal jaren, gebruik je verstand en maak constant gains en je bent straks een beest als je 22 bent. Dat is pas over zes jaar en dan heb je nog steeds je hele leven voor je. Mooi vooruitzicht
Idd. En als ik al ins mensen in de gaten houd is dit om te zien of het wel goed blijft gaan (op benchpress bijvoorbeeld)

Terug
Naar boven