met ervaring leer je wat wel en niet werkt en ga je aanpassingen maken. Dat is beter dan te blijven zitten met de vraag wat NU het beste voor je is, want dat weet je klaarblijkelijk niet.
Ik heb voorheen eerder getrained en weet wel een beetje waar ik mee bezig ben, maar ik deed het puur op gevoel. Ging prima, maar achteraf gezien te chaotisch. Ik heb behoefte aan theorie waarop ik de praktijk kan baseren.
Momenteel train ik met 3 x 15 herhalingen, met name omdat ik niet zo heel lang geleden weer opnieuw ben begonnen met trainen en ik ervoor heb gekozen bij meer herhalingen pas die muscle-failure te bereiken zodat ik mij niet per ongeluk genoodzaakt voel onnodig stoer te doen, een te zwaar gewicht te pakken met mogelijke blessures als gevolg.
Ik heb door middel van aftasten ervaren wat nu het juiste gewicht per oefening is, wat ik maximaal 15 keer kan hebben. Nadat ik een gewicht 3 x maximaal 15 keer heb weten te "bewegen" stap ik pas over op een volgend zwaarder gewicht.
Over het algemeen ben ik 2 a 3 sec. (in totaal) per herhaling bezig waarmee ik dus uitkom op 30 a 45 seconden per set. Waardoor ik mij, vanwege die 40 a 70 seconden indicatie, begon af te vragen of ik wellicht niet doel-gericht genoeg train.
---------- Toegevoegd om 12:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------
Meten is weten 500kcal is een verschil van wel groeien of niet. In de bulk gooi je er max 500 kcal bovenop, dus het is een te grote schatting. Als je echt vooruit wilt gaan zul je de calorieën elke dag moeten tellen. Aangezien jij alles zo wetenschappelijk wil benaderen, maar je voeding ziet er wel goed uit.
Ik wil tegelijkertijd ook mijn vet % verminderen, vandaar dat ik liever niet teveel wil eten. Zo begin zomer heb ik eindelijk genoeg geld mijzelf vol te gaan tattooeren en dan moeten de lijntjes alweer goed genoeg zichtbaar zijn die weer een rol zullen spelen in waar de tattoo's (en ook hoe ze) worden geplaatst.
Voor mijzelf hou ik in mijn achterhoofd dat als ik merk niet langer meer vooruit te gaan qua kracht en gewichten, ik voorzichtig aan iets meer ga eten, zodat ik niet te veel eet, waardoor ik weer onnodig veel extra tijd aan cardio moet spenderen om dat er weer af te trainen.