XXL Nutrition

spierpijn na squat

Betert wel als je een tijdje traint, maar wen er almaar aan

Maar hoe stem je rust op spierpijn af? Of moet je spierpijn gewoon negeren en is 1 dag rust voldoende?

Maar hoe stem je rust op spierpijn af? Of moet je spierpijn gewoon negeren en is 1 dag rust voldoende?

Hoezo 1 dag rust, wou je 3x per week benen trainen? Ik zou toch wel minstens 2 dagen rust nemen. En met spierpijn zou ik alleen licht trainen, en pas weer knallen als je spierpijn over is. Maar ik wacht eigenlijk altijd tot de spierpijn over is voordat ik die spiergroep weer train.

Sorry, ik was even het draadje aan het hijacken. Ik had het over spierpijn in het algemeen (ben zelf minder dan een week geleden begonnen en alleen nog bezig met voeding/rust/cardio/opdrukken). Ik heb eergisteren 2x10 reps en daarna 4x tot failure gedaan en ik heb nu spierpijn in mn lats en borst, wel jammer want ik wou dat eigenlijk om de dag gaan doen.

Sorry, ik was even het draadje aan het hijacken. Ik had het over spierpijn in het algemeen (ben zelf minder dan een week geleden begonnen en alleen nog bezig met voeding/rust/cardio/opdrukken). Ik heb eergisteren 2x10 reps en daarna 4x tot failure gedaan en ik heb nu spierpijn in mn lats en borst, wel jammer want ik wou dat eigenlijk om de dag gaan doen.

Opdrukken kun je best om de dag doen omdat het niet heel erg belastend is. Als je regelmatig opdrukt zul je daarvan ook geen spierpijn meer krijgen lijkt mij.

ik eigenlijk vrijwel nooit spierpijn..
ik heb 1x de potty flop gehad.. was toen 2 weken ziek geweest en daarna tentamens.
toen squatten.. mn geluk kon niet op de dagen erna :o

die squatspierpijn treft sommige meer dan anderen
ik sqaut nu zo'n 2 jaar en heb nogsteeds elke keer een paar dagen flinke spierpijn
gister deed er een jongen van 17 mee, voor de eerste keer zn benen getraind , goed zwaar en die had nergens last van

ik hou er van persoonlijk, feels like acomplishment

hehehe,, klinkt me bekend in de oren.. heb vorige week ook echt voor het eerst serieus mijn benen getraind.. dag erna nergens last van.. maar de dagen erna.. oefff het werd telkens erger ik leek wel mank.. maa wel lekkah:)

deze week weer

kan niet w8

Had het eerst ook enorm. (af en toe eens squatten) Nu ik 3x p/w squat nooit meer spierpijn in mijn benen..

ach no pain no gain of hoe was het ook al weer??? Bodybuilding is dan ook niet voor watjes hé, en spierpijn daar doe je het toch voor!

Ik heb al dagen gehad dat ik amper kon zitten of dat ik amper kon stappen.

1 keer zelfs pijnstillers moeten nemen omdat ik niet meer kon stappen (geloof mij, je zou het zelf ook gedaan hebben)

Maar spierpijn voelt niet altijd leuk aan, maar geeft je wel een gevoel dat je juist getraind hebt. Als je wat gevorderd bent en je doet smolov (eerste 3 jaar moet je dit niet doen van je squatjaren) dan zul je voelen dat je nog steeds kan squatten met spierpijn en dat je gewoon moet doorzetten :)

Na squat loop ik meestal effe uit op de loopband, dan heb ik er een stuk minder last van de volgende dagen!

Terug
Naar boven