Fitness Seller

Sportschool Opstarten

Bezoekers in dit topic

Het is begonnen uit pure noodzaak, omdat ik nergens in de buurt meer echt terecht kon. Ik had niet kunnen hopen of verwachten dat we zouden uitgroeien tot wat we nu zijn, toen ik vijf jaar geleden met één ander in een hele kleine autogarage een rack, een halter, een bench en wat plates neer zette. We hebben een eigen powerliftteam, de gym is een eigen bedrijfje, we hebben nationaal kampioenen en recordhouders en internationale lifters. We hebben alle strongman- en powerliftbenodigdheden en zitten samen met een crossfitgym inclusief weightlifting platforms in een loods. Alles is binnen handbereik.

Er heeft nooit een intentie of dwang achter gezeten om groot te worden of mijn geld er mee te verdienen maar naarmate we groter werden werd het idee wel dat we mensen die hardcore willen trainen in de regio middelburg-vlissingen die mogelijkheid willen bieden. Maar nogmaals, die markt is hier heel klein en daar zijn we ons dus ook bewust van. Het enige waar ik op termijn misschien nog wel wat extra mogelijkheden zie is coaching, ook op afstand. Daytime job opzeggen is geen optie en daarnaast hou ik ook heel erg van mijn daytime job dus is ook zeker geen noodzaak. Het is daarmee een ietwat uit de hand gelopen hobby. Ik ben tevreden zo, wat niet betekent dat ik niet wil groeien. Het is ook wel fijn om niet de stress van een commercial gym erbij te hebben, ik verwacht daar in deze regio met de concurrentie van de basic fits en fit4frees ook niet veel van.


De moeite die we doen om leden te werven zit 'm in wat social media gebeuren, mond-op-mondreclame, het organiseren van bondswedstrijden en lokale beginnersmeets etc. Iedereen in Zeeland weet waar hij/zij moet zijn voor powerlifting.

Gatverderrie :D
 
Lol

*mond-tot-mond
 
Ik kon ooit een gym overnemen op een goede locatie in een kelder van een net winkelcentrum met enkel een huur van 1500 per maand met alles er bij in, ook trainingsmateriaal, kleedkamers en een bar. Helaas was ik toen te jong maar het risico was minimaal. Gym is nu al 10 jaar dicht.

Ik ben wel benieuwd of het zal lukken als men dit serieus zou starten en fulltime gaat doen. Een hardcore gym, maar dan een nette. Die zie je gewoon niet. Het is altijd met oude meuk, in een loods waar nog net geen emmer de druppels van het lekkende dak moet opvangen en op industrie locatie. Het verschil met een basic fit is dan gewoonweg te groot voor iemand om daar nog meer geld voor neer te leggen.

Een nette locatie, met zo goed als nieuw kwaliteit materiaal. Bijna of helemaal geen cardio, dat scheelt heel veel ruimte en nog meer geld. Dan valt de investering best mee. Hier hebben we Atlas in Nijmegen, toch 250 leden die 25 per maand betalen. Dat is 75k per jaar zonder horeca omzet. Stiekem droom ik er nog weleens van.
 
Een nette locatie, met zo goed als nieuw kwaliteit materiaal. Bijna of helemaal geen cardio, dat scheelt heel veel ruimte en nog meer geld. .

Kom naar mijn gym, :) Gaan over zo'n 3 tal weken de deuren openen
 
Back
Naar boven