Fitness Seller

sportschoolabonnementen in de coronacrisis

Ik weet wat asymptomatisch betekent.

Deze maatregelen passen we ook al toe op het werk en blijkbaar werken al.deze maatregelen samen toch best goed. Je zult ooit dingen weer moeten open gooien en dan heb je meer aan een sportschool met alle voorzorgsmaatregelen dan een café waar niemand met zijn zatte kop zich aan de regels gaat houden. Daarbij is het niet laten sporten van de mensen ook slecht voor hun gezondheid maar natuurlijk niet zo slecht als corona. Wat ik bedoel is we moeten gefaseerd terug naar normaal en ik hoop, maar denk het niet, dat sportscholen spoedig weer open gaan.
Tuurlijk ben ik voor het gefaseerd openen van het reguliere leven wanneer de tijd rijp is, ook ben ik helemaal vóór eerst de gyms en dan pas uitgaansgelegenheden.
Maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren :)

Mag toch hopen dat het wat versoepeld gaat worden, dit gaan we anders gewoon niet volhouden.

Best vet gedaan!!

Ik gebruik fantasy grounds (programma waar de Dm complete dungeon maps e.d. aan de spelers kan tonen,dat de virtuele dobbelstenen rolt e.d.) en op te spreken met mekaar gebruiken we discord.

Maar als gyms terug open gaan. Dan alles terug open.

Zie niet in waarom d en d dan via internet zou moeten als de gyms gewoon open gaan.

Dan zeker de schietclubs open. Daar kan je perfect 1.5 afstand houden en iedereen vuurt met zn eigen wapen.
Roll20 werkt hier ook goed voor btw

Tuurlijk ben ik voor het gefaseerd openen van het reguliere leven wanneer de tijd rijp is, ook ben ik helemaal vóór eerst de gyms en dan pas uitgaansgelegenheden.
Maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren :)
Gyms gaan denk ik juist als laatst open.
De besmettingsbron is zo groot door de mensen die veel zweten en dicht opelkaar zitten.
Maar we gaan t zien:dunno:

De besmettingsbron is zo groot door de mensen die veel zweten en dicht opelkaar zitten.
Dat is ook mijn inschatting qua besmettingsbron, tevens minder belangrijk voor de economie dan bijvoorbeeld horeca

hoop het toch niet, denk dat veel het niet gaan redden.
wij kunnen 1 maand wel overzien, maar daarna :dunno:

Best vet gedaan!!
Iedereen moet gewoon over naar zo'n tuin met dan een dikke homegym schuur erin.

Waar zijn die subsidies!

Wat.

Ik weet niet hoe jij traint maar normaal gesproken hebben mensen in gyms veeeel meer afstand van elkaar dan in winkels en al helemaal horeca.

Wat.

Ik weet niet hoe jij traint maar normaal gesproken hebben mensen in gyms veeeel meer afstand van elkaar dan in winkels en al helemaal horeca.
De afstand is wel groter, maar iedereen raakt natuurlijk wel dezelfde gewichten, machines, barbells e.d. en zitten lekker te zweten of machines en bankjes. Overigens is horeca een breed begrip. Een housefeest met 15.000 man of discotheek waar mensen staan te schuren is natuurlijk anders dan een restaurant of terrasje.

Ik denk dat vooral goede maatregelen en restricties genomen moeten worden. Max x personen in de sportschool (wel lastig te handhaven) en verplicht gebruik van handdoek en schoonmaken apparatuur na gebruik; eventueel handschoenen dragen, afstand houden etc. Dat soort maatregelen schelen al een slok op een borrel. Zo gaan gyms waar nu nog PT wordt gegeven er ook mee om. Ik zie ook wel verschil tussen een kleine gym met een klein ledenaantal en 'ons-kent-ons'-instelling waarin mensen bereid zijn dergelijke maatregelen te volgen en een Basic Fit of Fit 4 Free waarin zo 50+ man aanwezig zijn die nu al niet in staat zijn fatsoenlijk hun gewichten op te ruimen of een handdoek te gebruiken.

In de bioscoop bijvoorbeeld 1 lege tussenstoel houden e.d.

Economisch zal de behoefte om de horeca weer op gang te brengen wel groter zijn dan de sportscholen, maar er spelen wel meer dingen mee. Sportmogelijkheden dragen ook bij aan de mentale en fysieke fitheid van mensen, minder ziekteverzuim, minder stress en burn-outs, minder obesitas etc.

Hartverwarmend om te zien dat zoveel mensen hun sportschool supporten. Voor mij echter het tegenovergestelde: ik hoop dat 90% ervan kapotgaat, heb ook per direct mijn abbo opgezegd. Vreselijke kapitalistische ondernemingen. Wel 'inschrijfgeld' vragen en/of 'administratiekosten' (heeft iemand uberhaupt een idee waarom dit nodig is behalve voor nog meer geldaftroggeling?), je zo lang mogelijk vast willen zetten aan abbo's en hemel en aarde moeten bewegen om eronderuit te komen/maanden te bevriezen als je een blessure oploopt of moet verhuizen en ik weet niet hoe het met jullie gyms zit maar mijn gyms nemen 0.00 advies/feedback aan.

Zo staat onze benchpress op een (m.i.) gevaarlijke spot omdat mensen erlangs moeten lopen om gewichten e.d. te pakken en ik + nog iemand hebben al een keer ter sprake gebracht of de benchpress omgewisseld kon worden met de machine press die er vlak naast staat tegen de muur zonder het probleem met dat mensen ervoorbij moeten lopen en dat wordt gewoon compleet genegeerd. Daarbij zijn ze ook vroeg gesloten in het weekend (in de zomer om 13:00 ofzo, can you believe it?), ongetwijfeld omdat de drukte dan afneemt en ze het niet meer rendabel achten om open te zijn (ter vergelijking: airlines maken ook veel verlies op veel vluchten in bepaalde maanden maar blijven die toch aanbieden om de trouwe klant te behouden). Daarbij zijn de eigenaars vaak 0.00 betrokken met fitness en zien het gewoon als een manier om ondernemertje te spelen/geld te verdienen.

Vieze kapitalisten, dat ze allemaal failliet gaan, ik koop wel een barbell met wat plates en een power rack + een bench. Had dit veel eerder moeten doen eigenlijk.

In tegenstelling: als ik nu trainde bij Pietje die fervent powerlifter is of strongman en z'n eigen garagegym heeft opgebouwd en echt geeft om z'n leden en gym dan had ik niet alleen doorbetaald maar hem ook nog eens extra geld gedoneerd. Dit is echter niet mijn ervaring en het bestaan van die vieze kapitalistische ketens werkt onze hypothetische Pietje ook nog eens tegen.

EDIT: nog vergeten, het betalen per 4 weken zodat je een extra termijn betaalt (52 weken in een jaar dus 52/4=13) en dan hopen dat je het niet doorhebt en het goedkoper inschat en denkt 'oh 30 euro per maand dus dat is 360 euro per jaar'

Om nog maar te zwijgen van 'opzegtermijnen'

Wat.

Onzin, mensen in de sportschool zitten juist dicht opelkaar, ik snap best dat jij graag wilt sporten, maar zodra we alles opgengooien gaat het weer beginnen.
Kijk maar naar cardio afdelingen in de sportschool, daar kan je geen afstand van elkaar nemen, in ieder geval geen anderhalve meter.

Sportscholen blijven hoogwaarschijnlijk nog zeker 1 maand of 2 maanden dicht als het niet langer is en hetzelfde geldt voor Horeca.
In winkels kan je prima anderhalve meter afstand nemen als je een winkelkarretje hebt.

Voor Horeca is het inderdaad onmogelijk om anderhalve meter afstand te nemen als je daar gaat eten met 20+ man.

Het is aberhaupt voor mensen al moeilijk om buiten anderhalve meter afstand te houden, moet je nagaan voor sportscholen :rolleyes:

De afstand is wel groter, maar iedereen raakt natuurlijk wel dezelfde gewichten, machines, barbells e.d. en zitten lekker te zweten of machines en bankjes. Overigens is horeca een breed begrip. Een housefeest met 15.000 man of discotheek waar mensen staan te schuren is natuurlijk anders dan een restaurant of terrasje.

Ik denk dat vooral goede maatregelen en restricties genomen moeten worden. Max x personen in de sportschool (wel lastig te handhaven) en verplicht gebruik van handdoek en schoonmaken apparatuur na gebruik; eventueel handschoenen dragen, afstand houden etc. Dat soort maatregelen schelen al een slok op een borrel. Zo gaan gyms waar nu nog PT wordt gegeven er ook mee om. Ik zie ook wel verschil tussen een kleine gym met een klein ledenaantal en 'ons-kent-ons'-instelling waarin mensen bereid zijn dergelijke maatregelen te volgen en een Basic Fit of Fit 4 Free waarin zo 50+ man aanwezig zijn die nu al niet in staat zijn fatsoenlijk hun gewichten op te ruimen of een handdoek te gebruiken.

In de bioscoop bijvoorbeeld 1 lege tussenstoel houden e.d.

Economisch zal de behoefte om de horeca weer op gang te brengen wel groter zijn dan de sportscholen, maar er spelen wel meer dingen mee. Sportmogelijkheden dragen ook bij aan de mentale en fysieke fitheid van mensen, minder ziekteverzuim, minder stress en burn-outs, minder obesitas etc.
Met welke maatregelen zou jij met een veilig gevoel gaan trainen? Ik denk dat er gewoon goede afspraken over gemaakt kunnen worden. Zeg maar winkelstijl.

Kijk maar naar cardio afdelingen in de sportschool, daar kan je geen afstand van elkaar nemen, in ieder geval geen anderhalve meter.

kan wel ,bij de Basic Shit hebben ze telkens 1 apparaat om en om uit buiten werking gesteld ,verder is het oppervlak zo groot

dat je bv met 100 mensen nog ver genoeg uit elkaar kan trainen

Terug
Naar boven