Fitness Seller

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
echt heerlijke training gehad:

- Allerlei vage sprongen, met en zonder medcine bal;
- 40m, 60m, 80m steigerungen;
- 5 x 3 standstoten (voor het eerst in mij leven geblokkeerd);
- 3 x 4 aanglij stoten;
- 5 x 30m sprint;

training van vandaag:

10 min warming up

3 x 8 120 kg squat;
3 x 8 65 kg cleans;
3 x 6 box jumps; (hoog!)

10 min abs

3 x 8 95 kg bench;
3 x 20 push ups;
3 x 12 med ball throws;

cardio met mijn vriendin;

Even resultaten vergelijken met vorig jaar:

Toen (maart 2007, theoretisch):
1RM Squat: 150kg (minder diep dan nu);
1RM Snatch: 35kg
1RM Bench: 105kg

Nu (Theoretisch):
1RM Squat: 160kg (onder parallel);
1RM Cleans: 90kg
1RM Bench: 127kg

Klinkt toch als vooruitgang :D

Laatst bewerkt:
Ik rende op mijn 12e 9.71 over 60 meter.
Geen idee wat ik nu zou kunnen....

Ik ga deze log zeker volgen.....
Dat pure BODYBUILDEN interesseert me niet.

niet gek,

de nummer een van nederland loopt op dit moment 7.92 die is wel 13

Laatst bewerkt:
Toch mooi he, dat you tube:D

Zo maar een willekeurige (Reese Hoffa) kogelstoter in 2004 ;)

leeftijd 26
gewicht 133kg
16lb 21.67m
6.5kg 22.81m
Stand 16.80m
Bench press 2x200kg
Back squat 2x237kg
Cleans 2x160kg
Snatch 5x100kg
Push Press 4x160kg
36.5m sprint 4.81s
Overhead 18.19m
Standing LJ 2.80m
Vertical Jump 71cm
World Ranking 5

(Reese Hoffa) kogelstoter in 2004 ;)

leeftijd 26
gewicht 133kg
Stand 16.80m
Bench press 2x200kg
Back squat 2x237kg
Overhead 18.19m
Standing LJ 2.80m
Vertical Jump 71cm

Zeg ik krijg helemaal weer zin om te kogelstoten als ik je topic zo doorlees. Motiverend :D

Die stats van Hoffa vind ik maar raar gezien de afstand die hij stoot en vooral gezien zijn lichaamsgewicht, hij is heel klein namelijk, ik heb ff naast 'm gestaan op de Ter Specke Bokaal toen hij nog niet heel ver kwam. Volgens mij is ie misschien net 1,75m. Hij had wel mega dikke kuiten.
Wel grappig, ik spring hoger en verder uit de stand, maar dat zal dan wel door m'n lichaamslengte komen ???

Vooral die standstoot van 16,80m, dat is meer een warming up afstandje. Ik denk dat hij wil doen geloven dat zijn draai zo fenomenaal is dat ie daar ruim 5 meter uit haalt :p
De overhead van 18,19m is ook bizar weinig. Gunthör haalde daar 25 meter mee...

Zeg ga je ook meedoen met de wedstrijd met PanzerDivision deze zomer in Utrecht? Bij jouw lengte, gewicht, sprintachtergrond en je squat- en bankdrukstats zou je ook richting 14,50m ~ 15,00m kunnen komen. Heb je een goede werptrainer?

Misschien een idee om wat zware kogels aan te schaffen. Ik heb er indertijd 2 bij Schelde International gekocht. 2 jaar geleden was er een ijzerhandel die een complete uitrusting van een atletiekbaan verkocht. Alles ging voor 1 euro per kilo, dus toen ben ik met mijn broer een paar 6kg, 6,25kg, 7,25kg, 8kg en 9kg kogels gaan halen. Ik weet helaas niet meer waar het was. Hij had nog honderden discussen en kogels liggen.

Jaap

6 euro vs 55 euro

Zeg ik krijg helemaal weer zin om te kogelstoten als ik je topic zo doorlees. Motiverend :D

Die stats van Hoffa vind ik maar raar gezien de afstand die hij stoot en vooral gezien zijn lichaamsgewicht, hij is heel klein namelijk, ik heb ff naast 'm gestaan op de Ter Specke Bokaal toen hij nog niet heel ver kwam. Volgens mij is ie misschien net 1,75m. Hij had wel mega dikke kuiten.
Wel grappig, ik spring hoger en verder uit de stand, maar dat zal dan wel door m'n lichaamslengte komen ???

Vooral die standstoot van 16,80m, dat is meer een warming up afstandje. Ik denk dat hij wil doen geloven dat zijn draai zo fenomenaal is dat ie daar ruim 5 meter uit haalt :p
De overhead van 18,19m is ook bizar weinig. Gunthör haalde daar 25 meter mee...

Zeg ga je ook meedoen met de wedstrijd met PanzerDivision deze zomer in Utrecht? Bij jouw lengte, gewicht, sprintachtergrond en je squat- en bankdrukstats zou je ook richting 14,50m ~ 15,00m kunnen komen. Heb je een goede werptrainer?

Misschien een idee om wat zware kogels aan te schaffen. Ik heb er indertijd 2 bij Schelde International gekocht. 2 jaar geleden was er een ijzerhandel die een complete uitrusting van een atletiekbaan verkocht. Alles ging voor 1 euro per kilo, dus toen ben ik met mijn broer een paar 6kg, 6,25kg, 7,25kg, 8kg en 9kg kogels gaan halen. Ik weet helaas niet meer waar het was. Hij had nog honderden discussen en kogels liggen. Ik spring ook hoger en verder :D Toch nog iets waar ik beter in ben ;)

Jaap

Thnx Jaap!

Als het goed is komen er 8kg units aan. Ik train pas sinds september eigenlijk op kogel, dat wil zeggen geen geloop en gesprint meer tussen door. Vorig jaar had ik met de competitie 13.85m, maar ongeldig. Mijn begint degelijk te worden en ik begin veel constanter te stoten.
Ik denk dat ik een maatje te klein ben voor jullie, maar wil wel mee doen hoor! Mijn standstoot is 12m+

De resultaten van Hoffa komen uit een wetenschappelijk artikel over trainingen. Het zijn de resultaten van zijn trainer dus.

Training van vandaag:

Usual warming up (medicine ballen en sprinten):

8 x frontaal stoten;
16 x stand stoten;
16 x glij;

24 discusworpen uit stand (ja ja met een spanwijdte van 2.08m) voor het eerst in jaren training er op. Verste kwam 32m.

Training van vandaag:

Usual warming up (medicine ballen en sprinten):

8 x frontaal stoten;
16 x stand stoten;
16 x glij;

24 discusworpen uit stand (ja ja met een spanwijdte van 2.08m) voor het eerst in jaren training er op. Verste kwam 32m.

Als ik jouw trainingen zo doorlees pak je het in ieder geval goed aan. Als je nog niet zoveel stootervaring hebt zou ik minstens 3 x per week ff trainen op kogel. Ik heb vanaf m'n 16e regelmatig 2 tot 3 x per dag kogelgestoten. (ik kon er gewoon geen bal van dus ik moest veel oefenen van mezelf ;) ) Werp met alle mogelijke gewichten en vooruitgaan zal je! Ik stootte altijd in een weiland en zette dat helemaal vol met stokjes, iedere training meten en iedere training een paar cm verder. Mijn meest gehoorde kritiek is dat ik niet indraai. So be it, als het verder goed zit kom je toch "ver".
Als ik je tegenkom op een wedstrijd dan zal ik ook proberen wat tips te geven. De eerste die ik nu al kan geven. Als het verschil tussen je stand en aanglij niet groot (meer dan een meter) is dan doe je iets structureel fout. Het eerste wat ik bij bijna iedereen zie is dat ze geen snelheid naar achteren kunnen maken bij de aanglij. Een simpele oplossing, je moet je billen laten vallen en dan pas je been uittrappen. Door deze tip ben ik voor het eerst met de aanglij verder gekomen dan mijn standstoot. Met dank aan Raoul Dirix (Districttrainer uit België).

Flinke spanwijdte trouwens!! Ik heb 2,03m. Rutger 2,18m ofzo? Eric Cadee 2,15m geloof ik.
Met de discus zal je toch zeker 45 meter moeten kunnen halen zonder al te veel moeilijke techniek. Ik heb tenslotte ook 47m gegooid zónder techniek haha :p

Jaap

Ik rende op mijn 12e 9.71 over 60 meter.
Geen idee wat ik nu zou kunnen....

Ik ga deze log zeker volgen.....
Dat pure BODYBUILDEN interesseert me niet.

Ik 9.56 op mijn 8e levensjaar over de 60 meter:). Nu ben ik vet traag geworden door bodybuilding.

(offtopic)ik had 2 jaar terug 8.20 ofzo..op 60 meter.(was ik wel 18 en geen 8..)

ontopic:
coole log om te lezen

Toen ik 12/13jr was liep ik 9.7 over de 60m. Toen ik 13/14 was 8.2 (lang leve puberteit)
Had er toen mee moeten doorgaan :P leuk geweest op amateur niveau :P

Ik 9.56 op mijn 8e levensjaar over de 60 meter:). Nu ben ik vet traag geworden door bodybuilding.

Combi van meer massa en tragere spieren? Het leek zo veel belovend op je 8e ;)

(offtopic)ik had 2 jaar terug 8.20 ofzo..op 60 meter.(was ik wel 18 en geen 8..)

Toen ik 12/13jr was liep ik 9.7 over de 60m. Toen ik 13/14 was 8.2 (lang leve puberteit)
Had er toen mee moeten doorgaan :P leuk geweest op amateur niveau :P

Dus Reflector jij liep net zo hard op je 18e als Chewie op zijn 13/14e?? :rolleyes:

Combi van meer massa en tragere spieren? Het leek zo veel belovend op je 8e ;)

Inderdaad:D. Ik ben een voetballer, maar die 60m sprint was op een atletiekkamp waar ik overigens 2de werd. Nu weeg ik 93 kg bij een lengte van 180 cm ongeveer. Maar ik ga er iets aan doen om die startsnelheid weer op te krikken en mijn vetpercentage wat naar beneden te halen, dit logje ga ik in elk geval verder volgen;).

Dat jullie dat allemaal hebben onthouden, hoe hard je vroeger kon lopen:D Ik was alweer vergeten wat ik afgelopen seizoen had gestoten:p

Maar ik had ff lekker een demotiverende training gehad, met als verste stoot ongeveer 13.80
Maar ook die trainingen moeten erbij zitten:(

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven