AndroidHealthClinic

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Leuk trainingen heb je man!

2 vraagjes:
- Wat voor oefening doe je op de bosu bal?
- Reden voor het enorme verschil in jou bench en PP?

Op de bosubal doe ik werp oefeningen op 1 been. Dit voor core-stability en stabiliteit van mijn enkel en knieen.

Het grootte verschil tussen mijn PP en bench is niet omdat ik PP niet meer kan. Ik wil deze graag explosief uitvoeren. Daarom wil ik niet te zwaar gaan, bovendien gaat het uitstoten vele malen makkelijker dan het opvangen. Ik heb in het verleden al een een blessure gehad door met 90 PP te doen, en dit weer te laten zakken. Mijn kleine schouderspieren vonden dat niet echt prettig.

Ik moet toch voor hem opkomen, smorgens stoten is gewoon k*t. Dat komt denk ik door je ritme, want je traint ook altijd savonds en dat ben je gewend.

Groningen heb ik dit jaar maar ff overgeslagen. Ik stoot nu met een 8 kilo rond de 12 en 13 mtr uit stand en ik ben nog echt niet klaar voor wedstrijden. En vorig jaar met groningen heb ik een beetje een nare smaak nog van, dus ik ga puur voor het outdoor seizoen.

Panzer die snapt het ;) Hmmm had ik ook maar 8kg kogels. Dan was het stoten een stukje uitdagender.

Training van gisteren:

10 min warming up

5 x 4 100kg bench
3 x 8 push ups with clap
4 x 10 single leg chest throws med ball 4 kg

5 x 4 145kg squat;
5 x 4 70kg cleans kon zwaarder;
3 x 10 borzov jumps;

3 x 12 55kg lat pull;

10 min abs.

De wedstrijd vergeet ik even. Ik kan een heel verhaal opschrijven over hoe ik te laat was, nog net de finale haalde en vervolgens steeds mijn voet op de balk stapte, maar dat zal ik jullie niet aan doen.

Daarom, de training van vanavond:

10 min warming up;

3 x 12 borzov jumps;
3 x 4 voorslaan 80 kg;
3 x 4 squat 150 kg

4 x 12 chest throws med ball 4 kg
3 x 10 push ups with clap
3 x 4 bench 100 kg

3 x 12 pull overs 32 kg
3 x 12 lat pull 55 kg

10 min buikspieren

training voor vanavond:

10 min warming up

3 x 4 145kg squat;
3 x 4 80kg voorslaan;
4 x 10 borzov jumps;

3 x 4 105kg bankdrukken;
3 x 10 push up clap;
4 x 10 med throws from chest;

3 x 12 pull over;
3 x 12 pull down;
3 x 12 fly's;

10 min abs

training van donderdag:

10 min warming up

3 x 4 130kg squat (ass to the grass);
3 x 4 75kg voorslaan (bij 80 kg bleef techniek nog achter);
4 x 10 borzov jumps (spring nu al heel hoog);

3 x 4 105kg bankdrukken;
3 x 12 84 kg fly's;
3 x 12 32 kg pull over;

10 min abs

Training van vandaag:

3 x 12 uitvalspassen;
5 x 8 60kg cleans;
5 x 8 110kg squat, diep!;
3 x 12 80kg single leg legpress;

10 min abs

4 x 12 chest throws 2kg;
3 x 15s push ups (20x);
5 x 8 90kg bench;

Vandaag Stasjuk-training gedaan, we zijn meteen vrienden geworden. Mijn armen protesteren nog wel...

Waar haal je al die bizarre dingen vandaan? zoals Borzov, Stasjuk.. zegt me namelijk helemaal niets..

Mij ook niet:D

Borzov jump is 1 been op iets net boven je knieen leggen(achter je dacht ik) en met je andere been springen.

Klopt helemaal zal wel even een toelichting geven:

Allereerst Borzov:

Valeri Filippovich Borzov (Russian: Валерий Филиппович Борзов) (born October 20, 1949) is a Ukrainian athlete; an Olympic. He competed for the Soviet Union. In 1972 he won both the 100 m and 200 m sprint events at the Olympic Games in Munich.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze foto is zelfs de ruimte ingestuurd met de Voyager in 1977. Stiekem een grootheid deze sovjet, niet in de laatste plaats omdat het een symphatiek figuur is.

De verrassende overwinning van Borzov op de 100 en 200 meter leidde er toe dat de amerikanen op grote schaal plyometrie gingen toevoegen aan hun trainingsschema's.

De jumps:
Als training methode gebruikte Borzov de volgende naar hem vernoemde oefening:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De Borzov jump is een goede oefening voor de ontwikkeling van explosieve kracht Technisch gezien is het eerder een hup dan een sprong, maar historisch is het zo gegroeid. De kracht van de oefening ligt in het feit dat het veel verschillende bewegingen ontwikkeld gecombineerd met snelheid en controle.

Ten eerste in de opwaardse beweging word de knie extensie, heup extensie, en rug extensie uitgevoerd zoals die ook plaats vind in de accelleratie fase van het sprinten. Vooral de stuwende fase voor de kenners.

Ten tweede, als het been de lucht in gaat word het snel naar de borst getrokken. Dit benadrukt een snelle actie van de heup flexoren, net zoals bij sprinten.

Het is een geavanceerde training en alleen geschikt voor mensen met plyo ervaring. Er zijn simpele vooruit gangen volgens het volgende schema:

Progression

Level 1
een benige squat zonder de grond te verlaten
Level 2
single leg squat met het opspringen van de grond
Level 3
volledige borzov sprong met rust tussendoor
Level 4
continu door springen series van 4x8 zijn pittig genoeg. Het gaat niet om vermoeidheid het gaat om plyo.

Bedankt voor je toevoeging! Kan al geen Pistol.. dus laat het nog maar even zo, met mijn 2 verzwakte knieén. Morgen een stukje Statsuk?

Kijk dat verklaart een boel:D

training van gisteren:

10 min warming up

5 x 8 115 kg squat;
5 x 8 60 kg cleans;
3 x 12 borzov sprongen; (hoog!)

5 x 8 90 kg bench;
3 x 20 push ups;
3 x 12 med ball throws;

cardio met mijn vriendin;

Waarom zo hoog in herhalingen op de Cleans?

Cleans zijn voor mij een hoofdoefening, ik volg daarmee hetzelfde schema als bij het squaten.

Je doet wel erg veel hoor op 1 avond. Als ik namelijk squat, doe ik verder niks meer, misschien nog wat buikspieren of kuiten... Als ik zoveel doe als wat jij doet ga ik naar de klote, dus kijk wel uit:D

training van gisteren:

10 min warming up

3 x 12 uitvalspassen
3 x 8 65kg cleans;
3 x 8 120kg squat (wederom lekker diep);

3 x 12 verschillende med ball worpen;
3 x 8 92.5kg bankdrukken;

3 x 12 lat pull down;
10 min abs;

Vanavond weer kogeltraining. Mooi weer dus ik heb er zin in!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven