Fitness Seller

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dat jullie dat allemaal hebben onthouden, hoe hard je vroeger kon lopen:D Ik was alweer vergeten wat ik afgelopen seizoen had gestoten:p

Maar ik had ff lekker een demotiverende training gehad, met als verste stoot ongeveer 13.80
Maar ook die trainingen moeten erbij zitten:(

Kan je ook zien als motivatie om de volgende keer beter te doen:).

haha blijkbaar.. ik dacht dat het wel aardige tijd was.. anyways ik ben meer hardloper geweest 5km in 18.40
en wij hechtten altijd veel waarde aan dat soort tijden op school

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag kracht gedaan

geen warming up

Voorslaan
10 x 60kg;
8 x 65kg;
6 x 70kg;
8 x 65kg;
10 x 60kg;

squat
12 x 105kg;
10 x 112.5kg;
8 x 120kg;
6 x 127.5kg;
10 x 112.5kg;
12 x 100kg;

3 x 12 x 35kg pull overs

had geen tijd om te banken :( training ging k*t!

Ik heb even een vraagje:de oefeningen die jij doet zouden deze ook handig zijn voor een voetballer voor snelheid,kracht,explosiviteit en lenigheid of zijn deze meer gericht op wat jij doet(atletiek)?
Omdat ik dan misschien wat kan opsteken van jou trainingen om sneller te worden,heb al goede plyometric oefeningen gevonden maar een krachttrainingprogramma nog niet eigenlijk.

Wat zijn de belangrijkste oefeningen voor wat ik zoek naast squat,deadlift en benchpressen en hoevel reps/sets?

Laatst bewerkt:
Ik heb even een vraagje:de oefeningen die jij doet zouden deze ook handig zijn voor een voetballer voor snelheid,kracht,explosiviteit en lenigheid of zijn deze meer gericht op wat jij doet(atletiek)?
Omdat ik dan misschien wat kan opsteken van jou trainingen om sneller te worden,heb al goede plyometric oefeningen gevonden maar een krachttrainingprogramma nog niet eigenlijk.

Wat zijn de belangrijkste oefeningen voor wat ik zoek naast squat,deadlift en benchpressen en hoevel reps/sets?

Van de oefeningen die jij noemt is nog nooit iemand snel geworden opzich. Je moet ze combineren met de juiste oefeningen. Het gaat om het geheel. Doe niet teveel tegelijk bouw het rustig op. Je hebt nog een jong lijf en je moet er nog ff mee door. Technische oefeningen als voorslaan en trekken zou ik je afraden. Deze kan je niet zelf leren, hier heb je echt goede begeleiding voor nodig. Als je geblesseerd raakt ben je veel verder van huis.

Combineer de oefeningen van jou met core-stability oefeningen en je bent al een heel eind op weg. Zorg voor voldoende rust tussen je oefeningen. Je wil niet pompen, maar explosief trainen. Let altijd op dat je de oefening correct en snel uitvoert.

Denk bij eens aan de volgende volgorde:
  • Squaten, Springen (je plyo oefeningen), sprinten.
  • Bankdrukken, opdrukken, gooien.
Dan ga je van kracht naar snelheid. Dat is wat je wil. Varieer elke twee weken je herhalingen. Zorg voor voldoende rust. Het voornaamste is dat je fit blijft.

Van de oefeningen die jij noemt is nog nooit iemand snel geworden opzich. Je moet ze combineren met de juiste oefeningen. Het gaat om het geheel. Doe niet teveel tegelijk bouw het rustig op. Je hebt nog een jong lijf en je moet er nog ff mee door. Technische oefeningen als voorslaan en trekken zou ik je afraden. Deze kan je niet zelf leren, hier heb je echt goede begeleiding voor nodig. Als je geblesseerd raakt ben je veel verder van huis.

Combineer de oefeningen van jou met core-stability oefeningen en je bent al een heel eind op weg. Zorg voor voldoende rust tussen je oefeningen. Je wil niet pompen, maar explosief trainen. Let altijd op dat je de oefening correct en snel uitvoert.

Denk bij eens aan de volgende volgorde:
  • Squaten, Springen (je plyo oefeningen), sprinten.
  • Bankdrukken, opdrukken, gooien.
Dan ga je van kracht naar snelheid. Dat is wat je wil. Varieer elke twee weken je herhalingen. Zorg voor voldoende rust. Het voornaamste is dat je fit blijft.

Zo dus bijvoorbeeld
Dag 1:Squaten(5x5),plyo-oefeningen,sprintoefeningen
Dag 3:Bankdrukken,opdrukken,gooien(is dat niet meer voor speerwerpen enzo)
dus alles 2 maal per week

deze heb ik gevonden op internet:
Monday
Weight room- 3 core, 3 auxiliary lifts

Tuesday
Running/Plyometrics- Sprints, all plyometrics

Wednesday

Thursday
Running/Plyometrics- Hill running or cone/position drills, all plyometrics

Friday

Saturday/Sunday
Light conditioning if desired.

Zou ook handig zijn denkik.
P.S.Voor deadlift enzo voor mij zou dat wel handig zijn denk ik aangezien ik kracht en snelheid wil combineren.
Bedankt voor u hulp btw.

Zo dus bijvoorbeeld
Dag 1:Squaten(5x5),plyo-oefeningen,sprintoefeningen
Dag 3:Bankdrukken,opdrukken,gooien(is dat niet meer voor speerwerpen enzo)
dus alles 2 maal per week

deze heb ik gevonden op internet:
Monday

Tuesday
Running/Plyometrics- Sprints, all plyometrics

Wednesday

Thursday
Running/Plyometrics- Hill running or cone/position drills, all plyometrics

Friday

Saturday/Sunday
Light conditioning if desired.

Zou ook handig zijn denkik.
P.S.Voor deadlift enzo voor mij zou dat wel handig zijn denk ik aangezien ik kracht en snelheid wil combineren.
Bedankt voor u hulp btw.

Kan je doen ja, als je al jaren traint. Vergeet het maar dus. Niet meer dan 2x per week trainen. Je moet ook nog voetballen remember. Blijf heel en werk aan je techniek. Die balworpen zou ik vervangen met een rugoefening

Training van gisteren:

10 min warming up:

2 min 7.5 km/u
2 min 10.0 km/u
2 min 12.5 km/u
2 min 15 km/u
2 min uitlopen

rekken, strekken

3 x 12 uitvalspassen;
3 x 12 borzov sprongen;

Voorslaan
10 x 60 kg;
8 x 65 kg;
6 x 70 kg;

Squat (onder parallel):
12 x 105 kg;
10 x 112.5 kg;
8 x 120 kg;
6 x 127,5 kg;

3 x 12 2kg balworpen;

4 x 20 push ups;

15 min buikspieroefeningen;

Bankdrukken:
12 x 85 kg;
10 x 90 kg;
8 x 95kg;
6 x 100kg;

Superset fly's rugspieren:
3 x 12 (84kg 40kg)

Overigens kwam er ook uit de Oekraïne opvallend discuswerpnieuws, omdat in Jalta de pas 16-jarige Mykyta Nesterenko (wereldjeugdkampioen en ook dit jaar nog B-junior) de seniorendiscus naar maar liefst 62,83 meter wierp. Alfonz Juck meldt in zijn EME News dat er slechts vier junioren in de wereld ooit beter waren - en die waren allemaal 19 toen ze het deden...

Overigens kwam er ook uit de Oekraïne opvallend discuswerpnieuws, omdat in Jalta de pas 16-jarige Mykyta Nesterenko (wereldjeugdkampioen en ook dit jaar nog B-junior) de seniorendiscus naar maar liefst 62,83 meter wierp. Alfonz Juck meldt in zijn EME News dat er slechts vier junioren in de wereld ooit beter waren - en die waren allemaal 19 toen ze het deden...

Wat gooit hij met de 1,5kg discus ??

Jaap

Mooi al die werpfilmpjes maar vanavond moet ik toch echt weer het krachthonk in.

Dus:

Squat
12 x 107.5 kg (65%)
10 x 115 kg (70%)
8 x 125 kg (75%)
6 x 130 kg (80%)

Cleans:
10 x 62.5 kg (70%)
8 x 67.5 kg (75%)
6 x 72.5 kg (80%)

3 x 12 uitvalspassen met med ball twist 3kg;

med ball lunge

Bankdrukken:
12 x 80 kg (65%)
10 x 87.5 kg (70%)
8 x 95 kg (75%)
6 x 100 kg (80%)

4 x 20 push ups

3 x 12 med ball chest throws

Ik kan niet zo diep door mijn heup denk ik. Overigens wil ik ook niet zo diep want het is niet gerelateerd aan kogelstoten om zo diep te gaan.
BTW, die 2e dame krijgt last van haar knieen. De 1e en de 3e dame doen het zeer net! :cool:

Jaap

Voor kracht moet je dus wel diep squatten, en dat is ook behoorlijk kogelstoot gerelateerd hoor. Pas in je seizoen, dus zeg maar volgende maand, begin je met halve squats. Ik squat eigenlijk altijd diep, en diep is wat het eerste vrouwtje zeg maar doet, alleen dan met 210 kilo:D

Voor kracht moet je dus wel diep squatten, en dat is ook behoorlijk kogelstoot gerelateerd hoor. Pas in je seizoen, dus zeg maar volgende maand, begin je met halve squats. Ik squat eigenlijk altijd diep, en diep is wat het eerste vrouwtje zeg maar doet, alleen dan met 210 kilo:D

Dit lijkt me een stelling van een conservatieve trainer :rolleyes:
Ten tijde van zware squats @ 90 graden met 280kg kon ik ook diepe squats onder parrallel met 200kg. Als ik het andersom had aangepakt en alleen diep had getraind had ik denk ik niet zomaar 280kg op m'n schouders gelegd.
Bij kogel kom ik nooit onder de 90 graden qua been hoek.. Doe jij dat wel ???

Jaap

LEuk deze discussie over full vs parallel.
Wat is waarheid?
-Als je 200kg full kan squaten kan je dan ook 250parallel (of net er boven) squaten?
-Als je 250kg parallel (of net er boven) kan squaten kan je dan ook 200kg full squaten?

Zat er va nde week zelf nog over te denken :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven