MuscleMeat

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Schema voor heute abend:

Squat 4 x 7 135kg;
Cleans 4 x 5 65kg;
Jump squat 4 x 10 35kg;
Borzov jumps 3 x 10

Bench 4 x 7 100kg;
Push press 4 x 5 65kg;
Chins 4 x 10 20kg;
Med ball throw 3 x 10 4kg;

Laatst bewerkt:
Ff een vraagje: je zet in sommige posts dat je een aantal minuten core stability traint. Hoe train je dit precies als ik vragen mag?

Verder leuke log en ziet er allemaal goed uit!

Ff een vraagje: je zet in sommige posts dat je een aantal minuten core stability traint. Hoe train je dit precies als ik vragen mag?

Verder leuke log en ziet er allemaal goed uit!

Ik train deze op 2 manieren. Of ik doe een aantal oefeningen voor een bepaalde tijdsperiode en wissel deze af of ik kies een aantal oefeningen uit met gewichten en doe deze op herhalingen. Beide sessie zijn erg buik en rugspier gericht. Ik gebruik hierbij dus vaak de zwitserse bal.

Ik train deze op 2 manieren. Of ik doe een aantal oefeningen voor een bepaalde tijdsperiode en wissel deze af of ik kies een aantal oefeningen uit met gewichten en doe deze op herhalingen. Beide sessie zijn erg buik en rugspier gericht. Ik gebruik hierbij dus vaak de zwitserse bal.

Oke bedankt voor de uitleg, Ik heb alleen geen zwitserse bal bij mij in de gym en die wat ik thuis had heb ik een waterbal van gemaakt ala Rosstraining :p
Zijn er ook mogelijkheden om zonder de zwitserse bal toch aan je core te werken? (het antwoord is ja dat snap k ook wel, maar de vraag is hoe/welke oefeningen) Ik wil graag 1 of 2 keer per week een beetje mn core trainen zodat deze wat steviger is.

Oke bedankt voor de uitleg, Ik heb alleen geen zwitserse bal bij mij in de gym en die wat ik thuis had heb ik een waterbal van gemaakt ala Rosstraining :p
Zijn er ook mogelijkheden om zonder de zwitserse bal toch aan je core te werken? (het antwoord is ja dat snap k ook wel, maar de vraag is hoe/welke oefeningen) Ik wil graag 1 of 2 keer per week een beetje mn core trainen zodat deze wat steviger is.

Hier een lijstje met oefeningen:

Planken;
Roll-out, begin met weinig gewicht langzaam toevoegen;
image007.jpg

image008.jpg

knee up;
208knee-up-1.jpg

208knee-up-II.jpg

side-raises;
208side-raise.jpg

supermans;
208push-up.jpg

Zo zijn er nog veel meer oefeningen te vinden, nogmaals deze zijn erg buikspier georienteerd. Bij een echte core training wil je ook je benen, schouders en rug trainen.

Schema van gisteren:

Squat 4 x 7 125kg; mooi en explosief, kan nog sneller imo
Cleans 4 x 5 70kg; precies goed
Jump squat 4 x 10 30kg; jump all over the place, gaat makkelijk na de vorige twee oefeningen
Kaatsen 3 x 10; (fitness centrum kompleet verbouwt zodat meerdere kaatsen uitgevoerd konden worden achter elkaar)

Bench 4 x 7 90kg; (1 set 100kg maar ging te traag)
Push press 4 x 5 50kg; (schouders zijn niet blij met het opvangen van het gewicht)
Flys 4 x 10 90kg; ging vlug
Med ball throw 3 x 10 4kg; eerst ging snel later zakten toch in.

Bedankt voor de oefeningen. Ik ga na mn examens een extra core training in voeren heb nu ff een tijdje vrij weinig tijd dus!

On topic:
Ziet er netjes uit goede training! Zijn ze er wel blij mee als je het hele fitnesscentrum gaat verbouwen voor je eigen oefeningen? volgens mij hoef ik dat in mijn gym niet te proberen :p

Bedankt voor de oefeningen. Ik ga na mn examens een extra core training in voeren heb nu ff een tijdje vrij weinig tijd dus!

On topic:
Ziet er netjes uit goede training! Zijn ze er wel blij mee als je het hele fitnesscentrum gaat verbouwen voor je eigen oefeningen? volgens mij hoef ik dat in mijn gym niet te proberen :p

Ze helpen zelfs mee met denken :D Op zich wel ideaal, ik betaal er ook genoeg voor. Er zijn een paar grote tennishallen die ik kan misbruiken, helaas is het onmogelijk de olympisch halter mee te nemen. Het is op een andere verdieping, maar ik red me er wel mee

PowerCleans kun je makkelijk op 80% doen.. voor 5x.. je moet sowieso maximale snelheid daar op doen.., dus imho kan het wel wat zwaarder ;)

PowerCleans kun je makkelijk op 80% doen.. voor 5x.. je moet sowieso maximale snelheid daar op doen.., dus imho kan het wel wat zwaarder ;)

Mijn techniek is daarvoor nog niet goed genoeg bovendien doe ik al wat squats ervoor wat er ook wel inhakt.

Ben je toevallig vrijdag in Wageningen bij deze wedstrijd?

Ik ga misschien meedoen om "vorm-terugkeer" :p te tonen zodat ik mee mag doen met de NK clubs in Vught..
Is dat niet vlakbij jouw club?

Jaap

Klopt helemaal, die wedstrijd kan ik helaas niet ik heb namelijk andere verplichtingen bij een BBQ :P bovendien heb ik zondag alweer competitie

Klopt helemaal, die wedstrijd kan ik helaas niet ik heb namelijk andere verplichtingen bij een BBQ :P bovendien heb ik zondag alweer competitie

bummer :grumble:

Die BBQ had ik gisteren. En op die competitiedag heb ik 2 verjaardagen.
Maar goed, ik moet wel een afstand hebben staan om mee te mogen doen. Plus dat die afstand ook nog verder moet zijn dan onze 1e cq 2e man, à 14,48m.

Moet jij in Alkmaar in/aan de bak?

Jaap

Nope zwollywood,

Hopelijk zijn de grote mannen er dan ook, kan ik hopelijk meeliften over de 13m

bummer :grumble:

Die BBQ had ik gisteren. En op die competitiedag heb ik 2 verjaardagen.
Maar goed, ik moet wel een afstand hebben staan om mee te mogen doen. Plus dat die afstand ook nog verder moet zijn dan onze 1e cq 2e man, à 14,48m.

Moet jij in Alkmaar in/aan de bak?

Jaap

Nope zwollywood,

Hopelijk zijn de grote mannen er dan ook, kan ik hopelijk meeliften over de 13m

Succes alvast Daan! Mijn clubgenoot Leo van der Blom is ook in Alkmaar aanwezig. Hij zal wel over de 14 kunnen stoten. Als ie in vorm is over de 15. En in dat geval kan ik het schudden voor de NK clubteams :p

Jaap

Ik ben niet in Alkmaar hoor... ben dan in zwollywood, vermoedelijk samen met Persoon, Groot, van der Donk, Corstjens en nog wat mensen die ik vast vergeten ben.

Ik ben niet in Alkmaar hoor... ben dan in zwollywood, vermoedelijk samen met Persoon, Groot, van der Donk, Corstjens en nog wat mensen die ik vast vergeten ben.

Ik snap echt niet dat deze atleten in meerdere ploegen mogen meedoen. René zit toch ook in de eredivisie (zeker weten bij Prins Hendrik).

Anyway, ik doe zondag dus niet mee. Vrijdag wel in Wageningen. :p

Jaap

Ik snap echt niet dat deze atleten in meerdere ploegen mogen meedoen. René zit toch ook in de eredivisie (zeker weten bij Prins Hendrik).

Anyway, ik doe zondag dus niet mee. Vrijdag wel in Wageningen. :p

Jaap

PH is vorig jaar gedegradeerd, ze zitten dus bij ons. De andere mannen mogen bij een ploeg een nivo lager mee doen, zolang ze nog niet bij hun eigen ploeg (hoger nivo) zijn uitgekomen. Of ze mee doen is nog de vraag, maar ik verwacht ze eigenlijk wel.

Schema voor vandaag:

Squat 5*6 129
Cleans 5*4 70
Jump squat 5*9 35
Borzov sprongen 4*10

Bench 5*6 95
Incline press 5*4 80
push ups 4*15s
Med ball 4*10
3x
10*forward roll
60s planken

3x
8 * cable crunches
8 * Twisted cable crunches

3x
max rep negative swiss ball 15-1-1 tempo
max rep leg raises

Schema voor vandaag:

Squat 5*6 129
Cleans 5*4 70
Jump squat 5*9 35
Borzov sprongen 4*10

Bench 5*6 95
Incline press 5*4 80
push ups 4*15s
Med ball 4*10
3x
10*forward roll
60s planken

3x
8 * cable crunches
8 * Twisted cable crunches

3x
max rep negative swiss ball 15-1-1 tempo
max rep leg raises

Zeg die BBQ wordt niks vrijdag (90% kans op regen) dus je kan beter ff naar Wageningen gaan. Dan geef ik een gouden tip waarmee je instant 50cm verder stoot. (geen grapje) Maar ik moet je wel even zien werpen daarvoor, 'k heb een heel arsenaal aan tips & trucs :p

Hoe kom je aan een 129kilo squat?

Jaap

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven