XXL Nutrition

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Squat 5*6 125
Cleans 5*6 70
Borzov sprong 5*9 16
Kaatsen 4*10

stuiter nu all over the place

3x
10*forward roll
60s planken

3x
8 * cable crunches
8 * Twisted cable crunches

3x
max rep negative swiss ball 15-1-1 tempo
max rep leg raises

Damn ik kan mijn buikspieren gewoon "uitklikken" zo hard zijn ze nu

Rowing 3*8 60

Tijd tekort

Bench 3*6 90
push ups 4*15s

Zeg die BBQ wordt niks vrijdag (90% kans op regen) dus je kan beter ff naar Wageningen gaan. Dan geef ik een gouden tip waarmee je instant 50cm verder stoot. (geen grapje) Maar ik moet je wel even zien werpen daarvoor, 'k heb een heel arsenaal aan tips & trucs :p

Hoe kom je aan een 129kilo squat?

Jaap

Ik heb hem al een keer afgezegd dus ik kan er helaas niet onderuit, stoten in de regen is trouwens ook niet alles. hoewel een blauwe baan wel mooi blijft. Vanavond heb ik wel een wedstrijd. Gouden tips zijn altijd welkom net als de rest van al je tips.

Meetrainen mag natuurlijk ook altijd!

Ik heb hem al een keer afgezegd dus ik kan er helaas niet onderuit, stoten in de regen is trouwens ook niet alles. hoewel een blauwe baan wel mooi blijft. Vanavond heb ik wel een wedstrijd. Gouden tips zijn altijd welkom net als de rest van al je tips.

Meetrainen mag natuurlijk ook altijd!

Goed, hier alvast een tip, aangezien weinig mensen dit doen ga ik er van uit dat jij het waarschijnlijk ook nog niet in je worp hebt zitten.

LETTERLIJK: Zodra je vanuit de aanglij weer staat en met je been gaat afzetten voor je worp ga je tegelijkertijd zo hard mogelijk je GESTREKTE linkerarm uitzwaaien. Echt alsof je leven er vanaf hangt zwiep je die arm in een wijde boog om je heen. Aan het einde van de zwaai trek je je arm in (elleboog in de zij zeg maar). De energie die hier bij vrijkomt gaat direct verder in de kogel. (timing is cruciaal, de kogel moet op dat moment nog niet los van je schouder zijn want al de energie vrijkomt terwijl je al aan het stoten bent met je rechterarm dan werkt het niet bepaald mee).
Het wel of niet (goed) uitvoeren van deze tip scheelt een halve meter, period.
nb: met een kromme linkerarm tijdens het uitzwaaien genereer je niet veel energie.

Succes ermee!

Jaap

results:

kugel:
instoten (ja ja op laten meten): 13.27 PR
1e 11.84
2e 12.58
3e 12.55

schijfje gooien:
1e poging want daarna stond de ring blank: 31.48m PR!! logisch ik doe het ook nooit

results:

kugel:
instoten (ja ja op laten meten): 13.27 PR
1e 11.84
2e 12.58
3e 12.55

schijfje gooien:
1e poging want daarna stond de ring blank: 31.48m PR!! logisch ik doe het ook nooit

Waarom maar 3 pogingen? Was het een werpdriekamp? Anders moet je er 6 krijgen.
Ik heb net even een generale repetitie gedaan met 8 kilo. Ik kwam niet verder dan 12,50m uit de stand maar goed, wedstrijd is anders. (meestal slechter, soms beter.. :p )

Gefeli met je PR discus, als het goed is ga ik vanavond ook een discus gooien. En dát is volgens mij meer dan 2 jaar geleden dat ik er een in mijn handen heb gehad...
Overigens, ik dacht dat je pr met kogel op 13,84m lag??

Jaap

Het was idd een werpkampje. Die 13.84 was ook een met instoten, in werkelijkheid ben ik officieel niet over de 13.17m

Competitie gehad

kugel:
instoten 14m (op het lijntje!)
1e 11.84
2e 12.58
3e 12.11

Wedstrijddruk? Gebrek aan ritme? You tell me. Feit is dat ik wel die 14m aantikte, nu nog in de wedstrijd. Overigens schitterend veld met (Rene, Tom, Patrick, Peter, Maarten en nog wat andere knallers).

Competitie gehad

kugel:
instoten 14m (op het lijntje!)
1e 11.84
2e 12.58
3e 12.11

Wedstrijddruk? Gebrek aan ritme? You tell me. Feit is dat ik wel die 14m aantikte, nu nog in de wedstrijd. Overigens schitterend veld met (Rene, Tom, Patrick, Peter, Maarten en nog wat andere knallers).

Mijn eerste seniorenwedstrijd ging ook zo. 17,75m bij het instoten, 13,80m in de eerste poging, 15,84m in de 2e en daarna niet verder. Sinds die wedstrijd heb ik flink wat veranderd want ik kon die worpen bij het instoten echt niet geldig houden. Ik zou het echt eens moeten zien, maar ik kom dus nog wel een keer meetrainen dit jaar!
Tip die ik van mijn broer Stein indertijd heb gekregen. Als je landt na de aanglij moet je je linkerbeen wel zo hard de grond intrappen dat je als een raket omhoog stuitert, hierdoor kan je bijna onmogelijk over de balk heen vallen en hoef je je stoot niet "in te houden".

Meer tips volgen later!

Jaap

Bedankt voor de tip, ik neem aan dat je het moment bedoelt dat je in powerpositie komt? Overigens viel ik nooit uit de bak, bovendien gebruikte ik bij geen van de pogingen brute kracht voor mijn gevoel. Ook instoten niet

Oh YES!

Wat een lekkere training was dat zeg!

2x (10x kaatsen, een tennisnet lang hordepassages, 5 standsprongen);

3x8 20kg borzovsprongen;

6x3 75kg voorslaan (makkelijk!);

5 x 130kg squat;
5 x 140kg squat;
5 x 140kg squat;
5 x 140kg squat;
5 x 150kg squat;
5 x 150kg squat;

6 x 5 110kg incline chest press;
3 x 12 dippen;
3 x 8 iso lateral roeien 60kg;
3 x 12 fly's 109kg

Buikspiersessie:

4x (8 roll-outs, 60s planken);
4x weighted cable crunches (8x frontaal, 8x schuin) 80kg;
4x (max leg raises 15-1-1, negative sit-ups);

Ik blijf het vragen hoor met zo'n squat.. moet je wel meer pakken op voorslaan.. Als je tegen Maarten en Rene hebt lopen mogen stoten moet je wel over de 100 met voorslaan :D

gaat de goeie kant op zie ik, ik voel concurrentie:D

Training van vrijdag:

5 x 135kg squat;
5 x 135kg squat;
5 x 135kg squat;
5 x 135kg squat;
5 x 135kg squat;
5 x 135kg squat;

6x3 75kg voorslaan;

3x8 20kg borzovsprongen;

2x (10x kaatsen, een tennisnet lang hordepassages, 5 standsprongen);

6 x 5 110kg incline chest press;
3 x 8 iso lateral roeien 80kg;

4x weighted cable crunches (8x frontaal, 8x schuin) 80kg;

Training van gisteren:

2 x 10 kaatsen
2 x 10 12 borzov
3 x 2 80kg voorslaan
3 x 4 140kg single legpress

3 x 4 120kg schuine bench press machine ding
3 x 8 80 isolateral rug oefening

30 min abs

Vandaag mit kugel gespielt:

8kg only:
3 x 3 frontaal stoten
3 x 3 stand
2 x 6 aanglij met stok
5 x 3 aanglij

5 x 20m sprint

3 x 4 140kg squat
3 x 2 80kg voorslaan
3 x 10 borzov
2 x 10 kaatsen

3 x 4 120kg schuine bench press machine ding
3 x 8 80 isolateral rug oefening
3 x 10 102kg fly's
3 x 10 60 kg reverse fly's
3 x 12 70 arm extensions
30 min abs

Gisteren schijfje geworpen:

Nieuw PR 32.48m :D uit een hele draai. Mooie stijgende lijn lijkt me zo ;) en dat voor de 2e keer
Kogel was ruk. Misschien de krachttraining er te vroeg op.

Wat had je dan gestoten? En gefeliciteerd met de kop en schotel werp afstand.

12 something. Weer tijdens instoten verder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven