Fitness Seller

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dude, aardige UB trainingen en je Squat mag er ook best wezen.. Maar je Cleans zijn gewoon echt echt echt echt veel te laag..

ik zal even bij mijn favorieten kijken.. als ik thuis ben of ik nog wat handige technique websites kan vinden.. met 4x70 kilo gebruik je misschien 60% van je potentieel terwijl je die dingen gewoon minimaal op >80% moet uitvoeren..

Volgens mij is dit hem...

http://www.crossfit.com/cf-info/excercise.html#Oly

Succes ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik had voor problemen met mijn grip bij 80kg ik doe alles zonder riemen, banden en straps. Vorige week donderdag maxte ik nog op die manier 90kg. Overigens had ik voor de cleans beter geen pull over kunnen doen. Dat was al niet best voor mijn grip

Problemen met je grip bij 80 kilo?! Klinkt als werk aan de winkel want als ik het goed begrijp dan is dat echt een gewicht van niks.

80kg voorslaan is niet niks, het is een oefeningen voor de gehele strekketen waarbij de grip de groei in gewichten niet kan volgen

interresante shizzle, dat verhaal! Ik blijf lezen... Die flys van 90kg snap ik niet? Kan toch niet, dan scheurt alles naar de kl****

Wat is dan de beste vorm van powertraining?

Het type training moet allereerst toegepast worden op de hoofdsport. Olympische lifts zijn met name geschikt voor de sporten waarbij fysieke kracht belangrijk is, maar varianten of elementen zijn voor vrijwel alle sporten geschikt. Plyometrie vind meer toepassing in spelsporten, maar ook werponderdelen in de atletiek. Ballistische oefeningen met een medicine ball passen goed bij basketbal, volleybal en ook weer atletiek.

De meeste sporten renderen echter bij een combinatie van power trainings methoden. Bij bijvoorbeeld basketbal zijn explosieve kracht trainings dingen zoals voorslaan, plyometrie oefeningen zoals depth jumps en ballistische oefeningen zoals jump squats en bovenhandse medicine bal worpen goede keuzen.

Interessant genoeg laat een studie naar het effect van de drie typen training op vertikale spronghoogte zien dat zij allemaal verbeteringen te weeg brengen. Traditionele gewichttraining laat een 5% toename zien, plyometrie 10%, maar het meest effectief was de ballistische variant met 18%. Hierbij moet wel in acht genomen worden dat deze oefening wellicht het meest specifiek was voor de vertikale sprong.

Referenties voor power trainingen

1) Baechle TR and Earle RW. (2000) Essentials of Strength Training and Conditioning: 2nd Edition. Champaign, IL: Human Kinetics
2) Bompa TO. 1999 Periodization Training for Sports. Champaign,IL: Human Kinetics
3) Fleck SJ and Kraemer WJ. (2004) Designing Resistance Training Programs, 3rd Edition. Champaign,IL: Human Kinetics
4) Newton RU and Kraemer WJ. Developing explosive muscular power: implications for a mixed methods training strategy. NSCAJ. 1994 16:(5):20-31
5) Komi PV. Neuromuscular performance: Factors influencing force and speed production. Scand J Sports Sci. 1979 1:2-15
6) Knuttgen HG and Kraemer WJ. terminology and measurement in exercise performance. J Appl Sport Sci Res. 1987 1:1-10
7) Newton RU, Murphy AJ, Humphries BJ, Wilson GJ, Kraemer WJ, Hakkinen K. Influence of load and stretch shortening cycle on the kinematics, kinetics and muscle activation that occurs during explosive upper-body movements. Eur J Appl Physiol Occup Physiol. 1997;75(4):333-42
8) Garhammer J. A review of power output studies of Olympic and powerlifting: Methedology, performance prediction and evaluation tests. J Strength Cond Res. 1993 7(2):76-89
9) Adams K, O'Shea JP, O'Shea KL and Climstein M. The effect of six weeks of squat, plyometric and squat-plyometric training on power production. J Appl Sport Sci Res. 1992 6:36-41
10) Clutch D, Wilson C, McGown C and Bryce GR. The effect of depth jumps and weight training on leg strength and vertical jump. Res Quarterly. 54:5-10
11) Wilson GJ, Newton RU, Murphy AJ, Humphries BJ. The optimal training load for the development of dynamic athletic performance. Med Sci Sports Exerc. 1993 Nov;25(11):1279-86

Dude ik heb onderarmen van niets.. en poten van niets en heb geen (grip) problemen om 25 kilo meer voor te slaan.. Ik vindt het echt een serieus zwak excuus. En weet zeer zeker als jij je atletisch vermogen omhoog krijgt door bijvoorbeeld te investeren in een olympische lift dat je echt wel dichter in de buurt van je werp idolen gaat komen!

Daarnaast vindt ik hem gewoon ongelooflijk uit verhouding met de rest! Kom op man zo'n superdikke fullsquat en dan een schamele Clean / Snatch

Die Fullsquat ben ik zwaar jaloers op! evenals je Bench en UB prestaties maar je Speed lifts zijn een doorn in het oog!!

Ps. wil je niet aanvallen ofzo, hoogstens naar een hoger niveau brengen :)

Ik wilde er ook iets over posten maar hij verkondigde het zo stellig dat ik zoiets had van "laat maar...."
Als je met 80 kilo cleanen last van je grip hebt ben je gewoon slap. Klaar.......Trainen die grip en niet zeuren! Als je excusen gaat verzinnen hou je alleen maar jezelf voor de gek.

Ik ga van jullie goede bedoeling uit. Het probleem op dit moment is alleen dat benen graag meer willen dan de armen kunnen. Ik ga dus zo hard vooruit als mijn grip toestaat. Aangezien veiligheid voor alles gaat en ik geen zin heb in rondvliegende halters haal ik de straps maar uit de kast. Ik het voorslaan ook mee beginnen in de training. Overigens vervang ik dit jaar de squat met het voorslaan.

Overigens training gehad vandaag,

Verste stoot 13.88m met een 6,25kg naar oneindig veel med ball oefeningen.

Ik ga van jullie goede bedoeling uit. Het probleem op dit moment is alleen dat benen graag meer willen dan de armen kunnen. Ik ga dus zo hard vooruit als mijn grip toestaat. Aangezien veiligheid voor alles gaat en ik geen zin heb in rondvliegende halters haal ik de straps maar uit de kast. Ik het voorslaan ook mee beginnen in de training. Overigens vervang ik dit jaar de squat met het voorslaan.

:thumbup:

Ik ga vandaag proberen je gelijk te bewijzen:

5 x 4 x 80kg

Training van eergisteren:

3 x 4 80kg voorslaan, ja ja gelukt heren ;)
3 x 12 push up met schouderblad stabilisatie
3 x 12 60kg lat pull down

Training van gisteren:

3 x 12 12kg side raises;
3 x 12 70kg iso lat neck press;
1 x 4 x 160kg single leg press;
2 x 4 x 180kg single leg press;
1 x 4 x 400kg iso lat legpress;
3 x 5 45kg jumps squats;
3 x 15 legraise
3 x 15 126kg back extension;
3 x (12 x 50kg cable push down, 12 x 40kg cable curl);
3 x 12 x 98kg fly's
3 x L-seat

Ja hoor iedere week minstens 1 rep meer op je Clean.. dan week daarop 2,5 of 5 kilo erbij en weer een rep minder dus volgende week ofzo...

3x5x80

week er op
3x4x82,5 (85)

Zit je zo aan de honderd...
Ben zelf het hardst omhoog gegaan

door 8 setjes van 3 hh te maken.. en dan "waven" in gewicht..
Ga je NK indoor starten? Of is dat geen doelstelling voor je?

Dat is geen doelstelling, maar als ik hem mee kan pakken lijkt het me wel lachen in Apeldoorn

Training van gisteren:

3 x 12 12kg side raises;
3 x 12 70kg iso lat neck press;
1 x 4 x 160kg single leg press;
2 x 4 x 180kg single leg press;
1 x 4 x 400kg iso lat legpress;
3 x 5 45kg jumps squats;
3 x 15 legraise
3 x 15 126kg back extension;
3 x (12 x 50kg cable push down, 12 x 40kg cable curl);
3 x 12 x 98kg fly's
3 x L-seat

Lees ik dat goed:eek:?

single leg press wtf sterk!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven