XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Bezoekers in dit topic

Als de chirurg er een goed verhaal bij heeft... gewoon doen. Zo is het ook maar sukkelen, en als sporter herstel je vast redelijk snel weer.
 
Als de chirurg er een goed verhaal bij heeft... gewoon doen. Zo is het ook maar sukkelen, en als sporter herstel je vast redelijk snel weer.
Op de lange termijn zal het waarschijnlijk ook alleen maar voor meer progressie zorgen omdat de instabiliteit nu ook zorgt voor kleine blessures.

Interessant filmpje over muscle loss:
Indd interessant filmpje. Grotendeels heb ik al wel gelezen op strengththeory (heet nu anders meen ik), maar wel een handig overzicht vd studies!

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit met kracht. Dat blijft naar mijn idee bij mij niet echt hangen lang hangen als ik kijk naar afgelopen half jaar waar ik lange periodes (enkele maanden) niet heb gesquat of gebencht.

Ik heb al wel een plan in mijn hoofd voor na de operatie. De benen kan ik nog prima trainen, alleen voor de rug kan ik weinig bedenken:p
Op het moment dat ik weer wat mag belasten zat ik te denken aan myoreps en bloodflow restriction. Als het vd arts mag vraag ik of het aanspannen vd spieren mag zonder te bewegen.

Ergens hoop ik nu lekker snel geopereerd te kunnen worden. Mijn motivatie is echt zwaar bergafwaarts gegaan door dit gedoe. Echt een doel heb ik nu niet omdat het naar mijn idee kansloos is. Ik zat er zelfs aan te denken om serieus te cutten.. dan heb ik iig een doel en een reden om lekker te trainen.
 
Als iemand een idee heeft qua oefeningen die met een mitella kunnen worden uitgevoerd dan hoor ik het graag:)


Ik dacht zelf aan de volgende oefeningen (al kan het in de praktijk misschien tegen vallen en sommige oefeningen mogen wellicht in de eerste instantie nog niet zoals ghr omdat ik dan voorover hang)

- BANDED HIPTHRUST
- GHR
- LEGPRESS
- SAFETYBAR SQ
- LEGEXTENSION
- HIPADDUCTION
- HIPABDUCTION
- SEATED HIPEXTENSION BANDED
- LEGCURL
- ONEARM DL
- TBARROWS ONEARM
- ONEARMROWS (CABLE/DB)
- BACKEXTENSION
- ONEARM WALL PUSHUP
- ONEARM CHEST PRESS
- AB CRUNCH
+ isolatie ARM /SCHOUDER oefeningen
 
Denk eens aan Squats (db/plate oid) die je aan een riem doet. Eventueel verhoogd gaan staan.
Sissy squats.
 
Denk eens aan Squats (db/plate oid) die je aan een riem doet. Eventueel verhoogd gaan staan.
Sissy squats.
Ah das wel een goed idee. Dacht wel aan bw squats, maar dan kan er nog gewicht bij via de riem.
Sissysq heeft mijn gym dus die kan ook:)
Ik dacht zelf net nog aan bulgarian splitsq en lunges

Straks gaan mijn benen gewoonlijk groeien met al dat beenvolume:p
 
Denk eens aan Squats (db/plate oid) die je aan een riem doet. Eventueel verhoogd gaan staan.
Sissy squats.
Beltsquats zijn top!

Lol wilde precies dit posten of van Brian Alshure
Lijkt me serieus leuk om te doen en is makkelijk uitvoerbaar

Misschien SSB (seated) goodmornings? En in het begin met bw of gewicht aan je nek of om je middel.
Get creative! Er kan vaak veel meer dan je denkt inderdaad.
 
Lol wilde precies dit posten of van Brian Alshure
Lijkt me serieus leuk om te doen en is makkelijk uitvoerbaar

Misschien SSB (seated) goodmornings? En in het begin met bw of gewicht aan je nek of om je middel.
Dat is ook nog een optie!

Beltsquats zijn top!


Get creative! Er kan vaak veel meer dan je denkt inderdaad.
Helemaal waar!:)
 
Ik dacht dus net te bellen om te weten wanneer ik wordt ingepland... nou zo werkt dat blijkbaar niet! Kan nog wel maanden duren zei de receptioniste.

De afspraak bij anesthesiologie is iig begin januari.

---
Goed weer de ontopic:p

Tot die tijd ga ik nog wel ff vol gas met mijn training. Het vuur is al een tijdje weg en ik mis dat ergens.. gisteren heb ik iig weer een lekkere training gehad! Uit angst voor blessures ga ik al tijden tot max rpe 7, maar net dat stukje verder gaan heeft naar mijn idee wel geholpen om net wat verder te komen.. helemaal als je al langer traint. Voor het eerst in een lange tijd heb ik weer eens een spotter gevraagd, puur om mentaal iets verder te gaan (laatste set van de sl bench).. alsnog zei de spotter dat ik easy nog paar reps bij kon, maar gevoelsmatig was het goed zo.

BENCH
15X20
8X40
5X50
4X55 @8

SLINGSHOT BP
9X55
7X60 @8
5X65 @8.5

Gisteren sinds lange tijd weer widegrip gebencht.. dat ging eigenlijk veel beter! Nog niet echt qua kracht, maar wel qua stabiliteit. Ik vraag me nu af waarom ik weer zoveel smaller ben gegaan..

DB SH PRESS SEATED
11X2X12
8X2X14
8x2x14

BENTBOVER REAR DELT FLYS SS FRONT PLATE RAISE
20X2X6 / 10X10
20X2X6 / 10X10
20X2X6 / 10X10

UPRIGHT ROPE ROWS SS MACHINE REARDELT FLYS
12X35 / 12X33
12X35 / 12X33
12X35 / 12X33

Mijn voorkeur gaat nu wel uit naar bodybuilding. Dit om tot de operatie zo min mogelijk blessures op te lopen en met zo veel mogelijk massa de operatie in te gaan (en hopelijk dan ook een stuk droger).

Hier loggen is nu ook niet zo zinvol meer! Ik verhuis binnenkort dus weer naar het vrouwenhoekje:p
 
Back
Naar boven