AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Afgelopen week heb ik een deload gehouden. Alles ging extreem moeizaam dus voor mij een teken dat ik een paar dagern extra rust kon gebruiken en wat lichtere trainingen.

Ik heb gisteren voor het eerst weer blockpull (met 1 schijf ipv 2) gedaan sinds de zenuwpijn en voor het eerst in 3 kwart jaar ook weer "normale" sumo!!!! Ik was weer met conventional begonnen en dacht laat ik eens vergelijken... sumo ging toch echt een stuk makkelijker.. nu weer lekker opbouwen tot het niet meer mag/kan:p
Iig begonnen met 5x3x100 sumo en 3x5x120 blockpull (1 schijf)

Dit was iig de training van vandaag
BENCH (deels gepauzeerd)
5X50
3X55
3X55
3X55
3X55
3X55

BENCH + SLINGSHOT
9X55
9X55
9X55

DB SDH PRESS
8X2X14
8X2X14
8X2X14

UPRIGHT ROWS
12X35
12X35
12X37.5
10X37.

REARDELTMACHINE FLYS
12X33
12X33
12X33

PLATE FRONT RAISE
12X10
12X10
12X10

+
ARMEN & ABS
 
Training van gisteren.

SQUAT BELTLESS
4x83
4x83
4x83
4x83
Niet persé zwaar, maar was wat stijfjes..

LEGPRESS LIFEFITNESS (had boxsq willen doen, maar het was gigantisch druk en mijn kerel wou ook squatten)
12x175
12x175
12x175

LEGEXTENSION SS HIPADDUCTION
12X75 / 14X89
12X75 / 14X89
12X75 / 14X89

+
ARMEN



Wie mijn log al langer lees heeft misschien meegekregen dat ik al vrij lang pds heb. Dit is eigenlijk alleen maar erger geworden (ik heb iig de mazzel dat ik in de ww zit). Het is elke ochtend weer raak, maar ik heb sowieso vaak buikpijn (ook periodes snachts hongerpijn). Cutten ging daarom ook niet, krijg best wel veel buikpijn als ik te lang niets eet.

Ben nu pas weer naar de HA gegaan. Ik heb obv klachten een fecesonderzoek gehad en daaruit is de helicobacter pylori positief getest. Het veroorzaakt voor mij met name klachten in de 12 vingere darm.

Vandaag start ik iig met de antibiotica behandeling en heb ook gisteren een probiotica besteld (1 die specifiek kan worden ingenomen tijdens een antibioticakuur). Hopelijk lost dat een hoop problemen op. Zoniet dan is het verder zoeken naar bijv intoleranties.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel vaker gehoord dat als het Helicobacter is, dat je heel snel van de klachten af kan zijn. Dus handjes samenknijpen....
 
Ik duim voor je dat dat werkt!
 
Hopelijk valt het mee! Ik heb ook PDS maar eigenlijk nooit wat mee gedaan... alleen bij stressvolle tijden heb ik er veel last van.

PDS zal wel een verzamelnaam zijn
 
Fijn dat je weet wat je hebt. Volgens mij is dat ook vrij snel weer over.
 
Hopelijk valt het mee! Ik heb ook PDS maar eigenlijk nooit wat mee gedaan... alleen bij stressvolle tijden heb ik er veel last van.

PDS zal wel een verzamelnaam zijn
Als je ook maar iets met je darmen hebt dan wordt het al pds genoemd. De meeste HAs doen verder ook geen onderzoek. Ca 4 jaar terug had ik ook al last, maar heel wisselend. Had toen ook vaak verstopping, dus ik kreeg als advies meer vezels en dat was het.

De laatste tijd is het zelden stevig dus voor mij ook een reden om aan de bel te trekken. Gelukkig nam mijn nieuwe HA dit heel serieus.



Fijn dat je weet wat je hebt. Volgens mij is dat ook vrij snel weer over.
Hoop t!!!
 
Training van vandaag, iets korter want had een 10 min gesprekje op school.

SUMODEADS
5X90
5X100
5X100
5X100

BLOCKPULL SUMO 1 PLATE
6X120
6X120 VID
6X120

GHR +5KG
12X
12X
10X

CHINUPS
4XBW
3XBW

PULLUPS BANDED
7X
7X

CLOSEGRIP PULLDOWN
12X50
12X50
12X50
12X50
 
Treen

Iets wat spierpijn nog in de borst.. laatste borsttraining was maandag, maar ik merk dat deadlift en pullups ook invloed hebben op mijn herstel...

BENCH
6X50
6X50
6X50
6X50

INCL DP PRESS NIEUW! (IPV DB SHOULDER PRESS)
10X2X16
8X2X18
8X2X18
10X2X18

UPRIGHT ROWS SS REV MACHINE FLYS
12X37.5 / 12X33
12X37.5 / 12X33
12X37.5 / 12X33

BENT OVER LATERAL RAISES
20X2X6
20X2X6
20X2X6

Ik begin vandaag last te krijgen vd AB. Hele tijd een rommelende buik, maagzuur en een ranzige smaak. Ik slaap ook mega slecht (hart klopt sls een malle na de AB). Voel me vrij bakjes, maar moet ff doorzetten.

Wel vaag. Heb zelden last van maagzuur, maar nu ik maagzuurremmers slik krijg ik ineens last:/
 
Maagzuur last is vaak eerder een tekort aan maagzuur dan teveel.....
Daar wordt vaak de vergissing mee gemaakt. Door minder maagzuur gaat dat op je voeding liggen in je maag en is vertering slechter en rispt t zuur en eten eerder op.
Heb dat zelf ook gehad. Toevoegen van 1 a 2 eetlepels azijn aan je eten kan het verminderen.
Als dat werkt weet je ook meteen de oorzaak. Dus misschien proberen of dat helpt?
 
Maagzuur last is vaak eerder een tekort aan maagzuur dan teveel.....
Daar wordt vaak de vergissing mee gemaakt. Door minder maagzuur gaat dat op je voeding liggen in je maag en is vertering slechter en rispt t zuur en eten eerder op.
Heb dat zelf ook gehad. Toevoegen van 1 a 2 eetlepels azijn aan je eten kan het verminderen.
Als dat werkt weet je ook meteen de oorzaak. Dus misschien proberen of dat helpt?
Ja klopt is ook zo, maar toch! Had dat niet verwacht.

Ik heb er vandaag gelukkig geen last van, maar wel gisteravond na de pompoensoep + hamburger.
 
Zo kom net weer bij de fysio weg. Hij stuurt mij door naar de orthopeed voor een operatie. Alhoewel de pijn meevalt, is het wel aanwezig en soms dusdanig irritant dat ik moeilijk in slaap val. Voor mij reden genoeg om te kiezen voor een OP, noodzakelijk is het niet namelijk. Al lijkt me dat gekraak in mijn schouderblad ook niet gezond.

Morgen hoor ik meer!

De AB heb ik weer overleefd deze week XD Op wat hartkloppingen en een ranzige smaak na heb ik niet echt bijwerkingen. So far so good.

Vanavond btw weer bench, aangezien ik vorig jaar zoveel succes met de foamrol. Met oog op meer stabiliteit ga ik dit wellicht weer gebruiken. Een pl wedstrijd zal aankomende jaar (jaren?) toch vd baan zijn, herstel van een schouder op kans een jaar in beslag nemen volgens de arts.
 
Spannond die operatie in het vooruitzicht! Maar als die pijn je slaap beïnvloedt, misschien toch maar beter:yes:
 
Toch de operatie dus.
Hoop echt dat dit de oplossing zal geven en uiteraard een spoedig herstel!

Ben benieuwd of de wachtlijsten erg lang zijn.... Hoop van niet.

Merk je wel effect van de AB?
 
Spannond die operatie in het vooruitzicht! Maar als die pijn je slaap beïnvloedt, misschien toch maar beter:yes:
Ja het zijn vooral de spanningen in mijn rug die mij wakker houden.. het voelt alsof het rechts compleet verkeerd zit (is in feite ook zo). Indd spannend!!
Toch de operatie dus.
Hoop echt dat dit de oplossing zal geven en uiteraard een spoedig herstel!

Ben benieuwd of de wachtlijsten erg lang zijn.... Hoop van niet.

Merk je wel effect van de AB?
Had het eigenlijk ook wel verwacht, maar toch heb je enigzins hoop als de fysio zegt dat het ook een gevolg kan zijn en niet persé de oorzaak. Het lijkt er nu toch meer op dat het WEL een gevolg is van de HAGL (het verkeerd bewegen van de schouderblad etc).

Ik verwacht ook dat het minstens een paar maanden duurt.

Ja ik merk wel een verschil, maar goed is het nog niet. Het is even afwachten hoe het aankomende week gaat zonder AB.
 
Back
Naar boven