Fitness Seller

Squat pijn

xzenir

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Hi allemaal,

Kom net terug van een toch wel redelijk intense benentraining,
maar ik zit met iets wat me toch wel hindert!

Altijd als ik heb gesquat worden me quads stijf (pomp) en beginnen goed pijn te doen. Kan het eigenlijk het beste beschrijven als 'instant spierpijn'.

Heb zonet nog maar 20mins LIT cardio gedaan om het bloed een beetje rond te pompen en toen ging het wel weg, maar in de kleedkamer was het er weer :P.
Hete douche+massage helpen ook niet meer zoveel als vroeger..

Iemand anders bekend met dit verschijnsel en hoe zou ik het kunnen verminderen? Kan vandaag echt geen activiteit meer doen:P! (Heb het overigens niet met andere oefeningen)

Of zegt DBB: No pain no gain!!

Greetz

meestal doe ik squat op mijn kracht dag (2daagse split en fullbody dag)
het is de eerst oef. die ik doe en daarna kan ik niet meer lopen gewoon doorheen bijten lijkt mij

hoort erbij.. squats doen nou eenmaal zeer :d

• Topic Starter Topic Starter
Hm, opzich goed dat ik dus niet de enige ben haha!
Als ik me benen intrek op een bepaalde manier voelt het ook wel weer goed (A).
Haha, nouja ff bikkelen dan maar! Gelukkig squat ik nu nog maar 1x in de week!:p

ik begin tijdens het squaten narmate ik zwaardere gewichten pak steeds meer kramp te krijgen soms kan ik de oefening niet afmaken omdat ik dan bang ben dat ik het forceer en de volgende dag heb ik moeite met lopen mijn vraag is wat voor een warming up moet ik doen ik doe nu 2 keer 30 een lose stang en dan bouw ik het op

Hoeveel sets * hoeveel reps doe je ? (en allemaal tot failure ?)

En wat doe je qua stretchen ?

En waar heb je nu de meeste last van, de pijn direct na het squatten of de pijn de volgende dag (zijn 2 verschillende dingen alhoewel niet geheel gescheiden).

Als je vaker squat (en eventueel aangepast volume) zul je er minder last van krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Als de 2 bovenstaande naar mij gericht waren:

Volg nu wendler 5/3/1 dus deed vandaag 70% 1rom x5reps, 80% x5 en 90% repout.
Zit met de repout op positive failure zeg maar. De echte spierpijn de dag erna valt altijd wel mee, maar de spierpijn op de dag zelf is wel intens! xD Nu denk ik met 20-30% afgenomen in vergelijking met vanmiddag.

Voor me workout stretch ik eigenlijk altijd randomly. Quads en hams tot genoegen en daarna iets van 4-5 warmup sets.

ikzelf zit altijd ongeveer 10 minuten op de hometrainer, even lekker de benen warm draaien.
daarna een keer 20 reps met 40kg en dan meteen 4 a 5 werksets opbouwen van 8 keer ong 70%, naar een rep of 3 met 90-95% van 1rm.

nog nooit last gehad van erge krampen, wel lekkere pomp en altijd minimaal twee dagen spierpijn toch wel.

mss moet je toch wat beter opwarmen, vroeger toen ik er nog niks van kende kroop ik gewoon onder de bar en begon te squatten, en tijdens de set al begon de stijfheid in te zetten, nu warm ik deftig op (rope skipping, stretchen en warmup sets) en dan valt de pijn wel mee, maar ze zullen altijd blijven pijn doen hoor :) maar dat vind ik eigelijk nog wel leuk :D

Misschien een optie

Ik kreeg altijd veel last van mijn knie van squats. Dus heb ik het volgende hierop verzonnen (werkt prima):

Ik heb een tricepsstang gekocht, ziet uit als een raam. Gewichtschijven erop, rechts links de voeten door en lekker leg-extensions doen. Spar ik een keer sqauts en mijn knie weet het te waarderen.
Omdat curls hiermee niet zo goed gaan doe ik squats met korte halters en de voeten veer uit elkaar.

Misschien heeft iemand hier wat aan.

Groetjes

Terug
Naar boven