Fitness Seller

Squat vorm

Ik ben 1m96 en alles behalve lenig. En heb zelf ook moeite met de juiste vorm. Ik doe heel fel die good morning beweging omdat ik niet anders kan.
Als ik wall squat doe, kom ik nog niet eens eens in de buurt van parallel vooraleer ik mijn evenwicht verlies en achteruit ga.

Door blokjes van een cm of 2 onder mijn hielen te leggen kom ik ongeveer tot op parallel, maar nog fel good morning beweging.
Ik heb dan ook het probleem dat ik meestal eerder spierfalen bereik in mn onderrrug als mijn quads..
Oplossing hiervoor is quads voorvermoeien.

• Topic Starter Topic Starter
Hele mooie tips waar ik zeker wat aan heb.
Wel of niet ATG was helemaal de discussie niet, dus dat hoeft ook niet besproken te worden in dit topic wat mij betreft.

Ik ga weer aan de slag om mijn vorm te verbeteren dankzij de goeie tips!

Hele mooie tips waar ik zeker wat aan heb. Wel of niet ATG was helemaal de discussie niet, dus dat hoeft ook niet besproken te worden in dit topic wat mij betreft. Ik ga weer aan de slag om mijn vorm te verbeteren dankzij de goeie tips!
Wat vind je van mijn vraag over je balans?

Ik probeer je duidelijk te maken dat je niet ATG squat, dan moet je niet meteen in de verdediging schieten als het gewoon waar is.

Ik zeg ook niet dat hij veel dieper moet squatten, maar zoals je zelf zegt is dit stukje onder parallel maar zeker niet ATG (ook al is dit misschien het laagst wat hij kan, heb ik geen idee over). ATG is toch echt een stuk lager.

Voor iemand die zelf niet squat weet je het wel heel goed. Waar lees jij dat ik er vanuit ga dat jij vindt dat hij dieper moet squatten? Als hij iets verder naar achter zou zitten en hij zou dezelfde hoek behalen zat hij zwaar ATG. En dit is trouwens al een behoorlijk stuk onder par. Zijn bovenbenen komen al tegen zijn kuiten.

• Topic Starter Topic Starter
Wat vind je van mijn vraag over je balans?

Ik heb het niet als vraag gelezen, het is zeker iets om aandacht aan te besteden want de balans op mijn voeten veranderd gedurende een rep, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ga kijken waar ik me op ga focussen.

Terug
Naar boven