MuscleMeat

Squaten en stiff leg deadliften?

Stayz

Dutch Bodybuilder
Waardering
8
Ik heb een vraagje.. Ik squat en ik doe stiff leg deadlift..(tot groot genoegen van de mannen in de gym)

kan je deze twee oefeningen na elkaar doen?
En maakt het uit welke volgorde?

groetjes

hangt er vanaf...stel dat jij graag echt grote benen wil, zou je eerst squat kunnen...(andersom voor rug)...
qua oefening maakt het niet zoveel uit...

persoonlijk vind ik squat niet erg fijn aanvoelen in me onderrug na een paar heavy sets SLDL...vandaar dat ik squat als eerste doe!

• Topic Starter Topic Starter
Ik squat niet zwaar.. Ik wil geen grote benen maar gewoon mooie gepierde benen!

Ik squat nu met 15 kilo barbell in me nek 3x15 reps.

en stiff leg deadliften ook met 15 kilo 3 x 15 reps.

in deze volgorde.

De volgorde maakt niet uit.. helemaal niet wanneer je 3 x 15 hh pakt.

Pak je die 2 oefeningen alleen voor je benen?

Lunges zijn heel leuk voor je benen ;)

Lunges zijn heel leuk voor je benen ;)

Die vind ik niet echt fijn om te doen..
Er is een keer iets geknakt in mijn knie tijdens het uitvoeren van lunges (mijn knie kwam niet voorbij mijn tenen )en sindsdien komt er steeds een vervelende druk op te staan! Squatten gaat beter!

Ik heb het vandaag wel geprobeerd weer.. maar ik kon maar per been1 set van 8 herhalingen doen

Ahh oke, vreemd, heb er zelf nog geen last van, doe je het met dumbbells of met een stang? En loop je gewoon of stap je alleen uit en dan weer terug omhoog?

Sowieso goed dat je squat en DL:D

Hmm, mja die variant doe ik niet, gelukkig hebben wij namelijk ruimte waar je gewoon door kan stappen, met een stang op je rug. Heeft iemand al naar je uitvoering gekeken hoe je hem doet? Al kan je niet zoveel fout doen aan deze oefening, maar je weet maar nooit:p

probeer eens 20 reps te squatten met 20 kg.

Ik zou altijd beginnen met squat, dat doe je dus al.

Hmm, mja die variant doe ik niet, gelukkig hebben wij namelijk ruimte waar je gewoon door kan stappen, met een stang op je rug. Heeft iemand al naar je uitvoering gekeken hoe je hem doet? Al kan je niet zoveel fout doen aan deze oefening, maar je weet maar nooit:p

Ja de instructeur daar.. en ik doe hem wel goed maar ik blijf die vervelende druk houden.

Daar kan je ook wel walking lunges doen.. zal die eens proberen..

Niet forceren he, want dan ben je mss verder van huis. Mss ga je te diep en moet je hieraan wennen, kan van alles zijn.

hangt er vanaf...stel dat jij graag echt grote benen wil, zou je eerst squat kunnen...(andersom voor rug)...
qua oefening maakt het niet zoveel uit...

persoonlijk vind ik squat niet erg fijn aanvoelen in me onderrug na een paar heavy sets SLDL...vandaar dat ik squat als eerste doe!

Je rug is toch slechts stabilisator tijdens de squat :rolleyes:

Je rug is toch slechts stabilisator tijdens de squat :rolleyes:

Slechts? Instabiliteit is inleveren op gewicht en uitvoering.

SLDL is imo een van de meest belastende oefeningen denkbaar, in ieder geval meer dan gewoon deadliften en vraagt ook enorm veel van je herstel.

Redenen waarom ik normaal gesproken eerder zou kiezen voor romanian deadlift of goodmorning varianten, maar dat is een ander verhaal.

is het al gelukt?

spierpijn cker.

morgen ga ik het proberen. Ik moest afgelopen dagen thuis trainen omdat ik geen oppas had . En thuis heb ik geen 20 kilo..aan gewichten. Ik ga morgen weer naar de gym en dan ga ik er tegen aan.. Dan hoor je het morgen wel!

Terug
Naar boven