Fitness Seller

Squaten en stiff leg deadliften?

Je rug is toch slechts stabilisator tijdens de squat :rolleyes:

Ik heb na 1 van mn LB trainingen(Squats, deadlifts, frontsquats en hyperextensions) soms meer pijn in mn (boven)rug dan na mn trainingen waar ik rug train :D Denk dat rug meer inspanning levert dan je zou denken)

probeer de smith-squat eens , die is meer puur op je benen/billen gericht.
kun je ook meer gewicht pakken.
en de Leg-press als die er is.
voor specifiek afvallen zou je de loopband 2 keer in de week kunnen doen.
de kilootjes vliegen eraf dan.;)

Doe het regelmatig nu, eerst squat en dan stiff legged dl.

• Topic Starter Topic Starter
probeer de smith-squat eens , die is meer puur op je benen/billen gericht.
kun je ook meer gewicht pakken.
en de Leg-press als die er is.
voor specifiek afvallen zou je de loopband 2 keer in de week kunnen doen.
de kilootjes vliegen eraf dan.;)

ik heb vandaag toevallig de tip gekregen van een man bij mijn gym om voor squatten de smith machine te gebruiken dus heb ik dat vandaag gedaan.
Volgens hem moet ik recht naar beneden gaan. En mijn kont minder naar achter steken... en met de smith ging het een stuk beter.
Leg press gebruik ik al..

Thnx voor de tips;)

Bij los squatten is het juist de bedoeling dat je eerst met je kont naar achter beweegt en daarna pas door je knieen zakt.

Bij los squatten is het juist de bedoeling dat je eerst met je kont naar achter beweegt en daarna pas door je knieen zakt.

Zie je wel..
dat dacht ik dus ook.. Ik kan gewoon neit anders..

mijn knieen komen niet voorbij mijn tenen. Ik doe het verder gewoon goed.. alleen me kont te ver naar achter volgens hem. Of misschien lijkt het zo met mijn squatkont hahaha

Zie je wel..
dat dacht ik dus ook.. Ik kan gewoon neit anders..

mijn knieen komen niet voorbij mijn tenen. Ik doe het verder gewoon goed.. alleen me kont te ver naar achter volgens hem. Of misschien lijkt het zo met mijn squatkont hahaha

Zolang je het zaakje niet vanuit je onderrug omhoog wipt. Dat is een andere oefening, namelijk de goodmorning. Bij squat vanuit je heupen bewegen.

Zolang je het zaakje niet vanuit je onderrug omhoog wipt, dat is een andere oefening. Namelijk de goodmorning. Bij squat vanuit je heupen duwen.

Precies.. dat doe ik ook. Maar die meneer was al oud en was al zoveel zoveel jaar instructeur geweest, ook voor een paar bekende nederlanders.. maar hij wou geen namen noemen.. blah blah.

misschien wel Gerard Joling....:cool:

ik heb vandaag toevallig de tip gekregen van een man bij mijn gym om voor squatten de smith machine te gebruiken

deze staat toevallig voor de platte bank? ;)

ga gewoon los squatten en pak even meer gewicht, mijn zusje van onder de 20 squat zelf 35 a 40 kg diep! en ze weegt 55kg bij 168

deze staat toevallig voor de platte bank? ;)

ga gewoon los squatten en pak even meer gewicht, mijn zusje van onder de 20 squat zelf 35 a 40 kg diep! en ze weegt 55kg bij 168

???
Die man bedoel je?

Ok .. ik weeg 89 bij 1.68..

Diep squatten zonder smith.. hmm..
als ik dat doe komen mijn knieen wel voorbij mijn tenen. Dat is toch niet goed neem ik aan?

Mag ik nou wel of niet met mijn kont naar achter met los squatten..

Want als ik dat niet doe val ik achterover! Mijn knieen komen niet voorbij mijn tenen... dus dan neem ik aan dat het toch niet erg is..?

als je los squat is het onmogelijk dat je knie-en niet voorbij je tenen komen. in de smith plaatsen ze de benen een stuk naar voren. maar de smith kan je beter vanaf blijfen. dus gewoon een de kont naar achter. rug mag een klein beetje hol. borst naar voren. en vanuit je hielen omhoog drukken, niet vanuit de tenen.

???
Die man bedoel je?

als ik dat doe komen mijn knieen wel voorbij mijn tenen. Dat is toch niet goed neem ik aan?

dat maakt dus NIET uit, en daar zijn de meningen over verdeeld

deze gaat toch automatisch naar achter? en al helemaal als je net als jou probeert je knieen niet voor je tenen uit te laten komen

Want als ik dat niet doe val ik achterover! Mijn knieen komen niet voorbij mijn tenen... dus dan neem ik aan dat het toch niet erg is..?

als je je kont niet nar achteren duwt val je juist voorover!

en waarom train je eigenlijk met zulke lichte gewichten?

enige compliment: is dat je wel squat

en waarom train je eigenlijk met zulke lichte gewichten?

enige compliment: is dat je wel squat

hoe kan ik nou voorover vallen als ik mijn kont niet naar achter doe..

als ik mijn kont niet naar achter doe en mijn bovenlijf blijft wat rechter op dan gaan mijn tenen omhoog.

zeg maar het plaatje dat je in de smith krijgt asl je je voeten wat meer naar voren plaatst...dan kan je toch neit voorover vallen???

of zie ik dat nou verkeerd..

maar jah hoeveel gewicht zou ik volgens jou moeten pakken dan?

???
Die man bedoel je?

Je kont moet juist wel naar achteren.

hoe kan ik nou voorover vallen als ik mijn kont niet naar achter doe..

als ik mijn kont niet naar achter doe en mijn bovenlijf blijft wat rechter op dan gaan mijn tenen omhoog.

zeg maar het plaatje dat je in de smith krijgt asl je je voeten wat meer naar voren plaatst...dan kan je toch neit voorover vallen???

of zie ik dat nou verkeerd..

maar jah hoeveel gewicht zou ik volgens jou moeten pakken dan?

Neem gewoon gewicht dat zwaar aanvoelt voor je. Kwestie van uitproberen. Als je te lichte gewichten gebruikt, gebeurt er niet veel.

ok zal eens uitproberen..

Terug
Naar boven