XXL Nutrition

Squatten met dumbbells?

Volgens mij ga je automatisch keihard meeduwen met je armen als je benen wat moe worden...
Met gewone DB squats kan je minder cheaten, niet?
En trouwens moet die kerel nu echt zijn broekje zo opstropen in het begin. We begrijpen het - je hebt gespierde benen!

Nee maakt niks uit denk, Al duw je het gewicht met je armen tot boven je hoofd, makkelijker opstaan doe je er niet door.

Volgens mij ga je automatisch keihard meeduwen met je armen als je benen wat moe worden...
Met gewone DB squats kan je minder cheaten, niet?
En trouwens moet die kerel nu echt zijn broekje zo opstropen in het begin. We begrijpen het - je hebt gespierde benen!
als je het gewicht met je armen omhoog duwt blijft het toch even zwaar voor je benen?

Heb het vroeger wel eens gedaan met db's, maar als je een redelijk serieus gewicht gebruikt dan ze schuren dan zo heerlijk langs je been, wordt echt irritant.

Die goblet squats lijken me dan inderdaad beter om te doen, maar hiermee dan kun je weer niet zo zwaar gaan.

Als je dat niet doet, ook met een gewone trainingsbroek, dan zit/plakt je broek zeg maar zo dat ie gaat trekken wanneer je omlaag gaat. Ik trek mijn broek bij squats ook eerst wat omhoog.

Zelf train ik enige tijd thuis zonder barbell en heb toch vrij goede resultaten gehaald met pistol squats/één-benige squats, en inderdaad lunges alhoewel ik pistol squats nog zwaarder vind.

Kun je niet doorzakken tot onderaan dan kun je eenvoudig een stoel gebruiken om op neer te zakken. Wordt je sterker leg je tijdschriften of een boek onder je voet om dieper te kunnen zakken en zo stapel je steeds hoger tot je geen stoel meer nodig hebt.
Ben je uiteindelijk zo sterk dat ook een normale pistol squat te licht wordt dan kun je wat gewicht vast gaan houden zodat je ook met weinig gewicht in huis volgens mij erg lang vooruit kunt.

(Ben inderdaad nieuw alhoewel ik hier al enige tijd rond kijk. Goed voor de motivatie en fantastische informatie op dit forum! met als resultaat voor mij ongeveer 10kg erbij in een half jaar. Zal mij binnenkort in een ander topic voorstellen.)

Ik heb een vraag die hier enigzins mee te maken heeft. Op mijn sportschool is er geen squatrack, dus 'echte' squats kan ik niet maken.
Wel is er een Smith-machine en een apparaat wat de dumbbell squat immiteert (Technogym apparaat met kabels).

Welke van de twee geeft nu de meest getrouwe nabootsing van het effect dat de Halter-squat meebrengt?

Terug
Naar boven