Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
squatten op Air max? Last met allstars? (steunzolen)
Heb je echt je steunzolen nodig in de gym zoveel moet je toch niet rondlopen anders probeer eens gewoon zonder.
Je haalt toch de originele zool uit de schoen voor je er je steunzolen insteekt?
Het gaat hem niet over het rondlopen maar het squatten en deadliften met air max. Als ik dit niet doe heb ik na twee weken pijn in knieën, rug en heup :/
En ik haal de originele zool eruit ja. Zo slim ben ik wel :')
Ik ben blij dat jij hier een topic over hebt gemaakt. Ik doe zelf al jaren op airmax squatten en deadliften en vraag me regelmatig af of dit kwaad kan. Ik heb net als jou ook al paar keer met plattere schoenen of zonder schoenen geprobeerd en dit was toch minder fijn. Enige verschil is dat ik geen steunzolen heb. Ik ben dus erg benieuwd naar de verdere reacties!
Met gel of airzolen sta je gewoon te wiebelen vaak, dit kan funest zijn voor je knieen en andere gewrichten.
Je wilt gewoon een zo stabiel mogelijk platform. Dit is met deadliften en squatten zo, maar ook met BP, OHP etc etc.
Geen idee hoe je kan squatten/deadliften op AirMax heb het 1x gedaan en men schoenen waren kapot is zelfs bij harde schoenen dat ze na een tijd een rare vorm krijgen aan de onderkant door t squatten en deadliften
Op dit moment doe ik mijn squat en deadlift met nike schoenen (air max tavas, zie spoiler)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Maar dit zou dus niet al te goed zijn voor te squatten en deadliften? Doe het al jaren op soortgelijke schoenen en krijg eigenlijk meer last als ik geen schoenen of allstars draag. Moet ook wel vermelden dat ik steunzolen draag die bijna enkel in dit soort sportieve schoenen goed zitten en langer dan 2 maand meegaan.
De meesten zijn ofterwijl te laag en als ze hoger zijn, zitten ze niet goed en glijdt mijn enkel altijd in mijn schoen en zijn ze vrij snel om zeep vanbinnen.
Heb vroeger dus altijd getraind met allstars met steunzolen maar hierdoor kreeg ik wel last in mijn rug/heup. Nu via de nike's geen last meer.
Is het verstandig om op deze schoenen door te trainen of is het beter om, weliswaar met lager gewicht, met andere schoenen te proberen squatten? Heb nog wel sportschoenen staan maar dit zijn hardloopschoenen, deze zullen net als de air max een soort 'verende' werking hebben denk ik?
blote poten gap... doe het sinds kort ook en mijn deadlift schiet door het plafond momenteel, zelfde met mijn squat. Met die squat tikte ik afgelopen zomer setjes van 150 aan maar tijdens een cut kakte ik helemaal in tot een punt waarbij ik de 100 zelfs niet meer comfortabel kon doen. Probleem? stabiliteit. Doe het nu op blote poten en tik weer rustig de 120 aan.
ik ga overigens wel schoenen kopen.. dat worden de reebok reebok crossfit lite tr, mooie platte zool en perfect voor zowel deadlifts als squats
Thanks voor de reacties, maar zoals vermeld krijg ik last als ik zonder steunzolen squat. Dus ook op blote voeten is geen optie. Zonder steunzolen staan mijn voeten te ver naar binnen gekanteld waardoor er veel druk ontstaat op mijn knieën etc