Fitness Seller

Stam-X log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Barbell Rowing is een beetje zwakjes lijkt me zo?? In verhouding met de rest.
 
Barbell Rowing is een beetje zwakjes lijkt me zo?? In verhouding met de rest.

Na de cleans & pulls zijn de hams en onderrug redelijk ****ed up om 100% te rowen, inderdaad. Ik doe ze dan wel very strickt.
Vorige week was ik begonnen met rows en liep het gewicht op naar 110 kg.....
 
Na de cleans & pulls zijn de hams en onderrug redelijk ****ed up om 100% te rowen, inderdaad. Ik doe ze dan wel very strickt.
Vorige week was ik begonnen met rows en liep het gewicht op naar 110 kg.....

Maar dan zakken je cleans & pulls waarschijnlijk weer.......;)
 
Maar dan zakken je cleans & pulls waarschijnlijk weer.......;)

klopt, ik worstel een beetje met de volgorde van mijn oefeningen.
Ik train twee dagen kracht:

dag 1: cleans, pulls, rowing en curls
dag 2: squat, deadlift (afwisselend eerst SQ dan DL en andersom) incl.bench press en smal

dag 1 dus geen maximale rows
dag 2 geen max bench

Laatste keren wat gemixd:

dag 1: incl. bench, smal drukken en daarna pas cleans en pulls
dag 2: rowing, squat/deadlift, curls

dag 1 geen maximale cleans

Ik denk toch dat de eerste de basis blijft aangezien cleans en squat/deadlift de voorkeur heeft boven de rows en incl bench. Of gewoon blijven mixen op gevoel !!
 
klopt, ik worstel een beetje met de volgorde van mijn oefeningen.
Ik train twee dagen kracht:

dag 1: cleans, pulls, rowing en curls
dag 2: squat, deadlift (afwisselend eerst SQ dan DL en andersom) incl.bench press en smal

dag 1 dus geen maximale rows
dag 2 geen max bench

Laatste keren wat gemixd:

dag 1: incl. bench, smal drukken en daarna pas cleans en pulls
dag 2: rowing, squat/deadlift, curls

dag 1 geen maximale cleans

Ik denk toch dat de eerste de basis blijft aangezien cleans en squat/deadlift de voorkeur heeft boven de rows en incl bench. Of gewoon blijven mixen op gevoel !!

Ik zou gewoon blijven mixen omdat je hier je lichaam mee blijft dwingen om alle oefeningen een keer tot de max te doen.
En je zal altijd blijven houden dat er een oefening minder zwaar kan omdat je andere tot de max gedaan hebt, welk schema je ook aanhoudt.
 
Ik zou gewoon blijven mixen omdat je hier je lichaam mee blijft dwingen om alle oefeningen een keer tot de max te doen.
En je zal altijd blijven houden dat er een oefening minder zwaar kan omdat je andere tot de max gedaan hebt, welk schema je ook aanhoudt.

inderdaad ! Ik moet wel zeggen dat ik na de cleans van gisteren gewoon spierpijn in de benen heb ! Bij de zware clean duik je toch flink onder de bar voor een frontsquat ! en dan morgen weer squaten.... aaarrggh:D
 
inderdaad ! Ik moet wel zeggen dat ik na de cleans van gisteren gewoon spierpijn in de benen heb ! Bij de zware clean duik je toch flink onder de bar voor een frontsquat ! en dan morgen weer squaten.... aaarrggh:D


Life's a bitch..
 
inderdaad ! Ik moet wel zeggen dat ik na de cleans van gisteren gewoon spierpijn in de benen heb ! Bij de zware clean duik je toch flink onder de bar voor een frontsquat ! en dan morgen weer squaten.... aaarrggh:D

Ik heb na een goede deadliftdag ook meestal wel stijve bovenbenen.
 
Donderdag 11 januari 2007

Door de drukte in de sportschool weer andere oefeningen moeten doen. Vooral het mij geliefde bankdrukken (scheurde hiermee twee jaar geleden een borstspier en nog steeds last van :( ) en dippen vielen me zwaar !

- Bench press
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 80
1 x 8 x 100
3 x 5 x 110
1 x 9 x 90

- Dippen
3 x 4 x bw (godskolere wat viel dat tegen, ben ik nu zooo zwaar geworden ?)

- Dippen tussen twee bankjes
3 x 12 x bw

- Full Squat (Smith)
5 x 8 x 100 kg (speed)

- Deadlift
5 x 8 x 120 kg (speed)

- Calve Raise (Smith)
5 x 15 x 120 kg (speed)

- stokdraaien
2 x 100

Phoe, het viel me zwaar vandaag ! Mede doordat ik met de familie was wezen wokken van te voren en dus zo'n 6 borden Chinees naar binnen had zittenwerken... Geen goede ondegrond dus....

maar wel lekker ! en fit voor zaterdag !;)
 
Dat dippen van jou moet echt wat aan gebeuren hoor! Is veel te weinig, wokken of niet!

Effe dat luie zweet er uitwerken, ouwe vetklep! Hahaha!

10 reps moet makkelijk kunnen, kan ik ook en ik weeg net zo zwaar!
 
Laatst bewerkt:
Druk dan geen vlakke bank meer Stah! Doe gewoon incline presses je wilt toch niet weer geblesseerd raken?
 
Druk dan geen vlakke bank meer Stah! Doe gewoon incline presses je wilt toch niet weer geblesseerd raken?

Die was dus bezet ! AAAAAAAAAAARRRGGH:mad:

Dat dippen van jou moet echt wat aan gebeuren hoor! Is veel te weinig, wokken of niet!

Effe dat luie zweet er uitwerken, ouwe vetklep! Hahaha!

10 reps moet makkelijk kunnen, kan ik ook en ik weeg net zo zwaar!

Dat deed ik ook, zelfs met 20 kg aan een riem erbij, daarom was ik zo verbaasd ! ???
 
Dus als ik het goed begrijp wordt je slapper van je krachttraining?? :D :D :D

yep !!

het toch gewoon een kwestie van ontwenning, ik heb dips, denk ik, ruim een jaar niet gedaan....
Ook na het bankdrukken maakt het er niet makkelijker op, na schuin gaat het mij beter af! denk ik..... ;)
 
yep !!

het toch gewoon een kwestie van ontwenning, ik heb dips, denk ik, ruim een jaar niet gedaan....
Ook na het bankdrukken maakt het er niet makkelijker op, na schuin gaat het mij beter af! denk ik..... ;)

Dippen heeft idd met gewenning te maken hoor net als alle andere oefeningen.
Oefeningen die je voor het eerst doet of na lange tijd vallen altijd tegen maar je kan er wel snel vooruitgang op boeken.

Dus toch maar vaker dippen? :p
 
Ik heb overigens nu al bere-spierpijn in mij pecs en tri's. Dus die vlakke bench en dip is wel effectief !!!:eek:
 
dippen is een superoefening..maar 4 herhalingen is idd bitter weining voor jou!
Hoe heb je borstspier gescheurd? te weining opwarming, overtraind,...
 
Lekker gevoel he? Je bent toch wel fit genoeg voor morgen? :D

Begint nu aardig stijf te worden allemaal, ook mijn beentjes en hams van de speeds !! Ach, goed warm worden en even rekken en gaan met die banaan !

dippen is een superoefening..maar 4 herhalingen is idd bitter weining voor jou!
Hoe heb je borstspier gescheurd? te weining opwarming, overtraind,...

onbekend, was pas in een vierde of vijfde setje met 'slechts' 100 kg.
Bij de eerste rep hoorde ik reeds kkkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrrrrr.....:eek:
daarna deed ik niets meer !!!! Je zou toch zeggen dat je dan al warm bent !
 
Zaterdag 13 januari 2007

Vandaag in Schiedam geweest om met Iron Daddy wat sterkste man onderdelen te trainen. Chuncky en Viking waren er ook.

- Farmerswalk
1 x 60 kg 50 m
1 x 80 kg 50 m
1 x 100 kg 25 m

Viel me niet tegen, aangezien ik dit nooit eerder zo zwaar had gedaan.

- Log lift
1 x 5 x 60 kg
1 x 2 x 80 kg
1 x 0 x 100 kg failed op press, wel voorgeslagen
2 x 0 x 90 kg idem

Ik weet dat presses niet mijn sterkste punt is. Ook weer even wennen aan hammergrip en de omvang van de stam. Nooit eerder gedaan.

- Front static Hold 25 kg
waar Iron en Chunk leuke tijden neerzetten, moest ik al na 0 sec het gewicht laten zakken. Dat viel zwaar tegen !

- Stones of strenght
1 x 70 kg
1 x 90 kg
2 x 100/110 kg (in één run)
1 x 120 kg

Ook de eerste keer, ging best redelijk om die 120 erop te krijgen ! Wel draaide mijn rug bij de laatste waardoor alles vast zat. Ik had een hefftruck nodig om thuis uit mijn auto te komen. Warme douche deed een hoop goed. Wel zal een bezoekje aan de chiropractor nodig zijn deze week !!

Ik kan alleen maar meer respect opbrengen voor die gasten die dit dagelijks doen, alsof het niets weegt ! Valt dus vies tegen !
 
Back
Naar boven