Fitness Seller

Stam-X log

Bezoekers in dit topic

Wij gaan binnen een half uurtje vertrekken. maar als we weer net zo fout rijden als de vorige keer komen we ongeveer op dezelfde tijd aan, hahaha!
 
Bij Antwerpen rechtdoor ! ;)

Zie je daar !
 
Hey man!

Heb je aan het werk gezien vandaag. Smorgens stond ik vaak te zwaaien (stond aan het eetkraam, met blauwe polo), smiddags zat ik echter niet op de eerste rij.

Heb heel wat foto's getrokken. Machtige sport om te zien, kreeg direct zin om mee te doen :). Toen Wout een kvrijwilliger zocht voor "weight over the bar" had ik me bijna opgegeven :D.

Laatste event heb ik gemist, ken de uitslag dus nog niet, maar volgens Wout's comments was het weer een tweestrijd tussen jou en Jacco.

Alle respect voor Wout Zijlstra. Niet alleen heel gemotiveerd zowel voor man vrouw als kind, maar ook grapjes, en 5.40 (?) bij weight over the bar, even hoog als het beest Tommy De Bruyn.

Wat een kleerkasten zijn die Highlanders toch. En wat een poten heb jij man!

Foto's staan op toestel van mn vriendin, zal een topic maken om ze erin te zetten als ik ze heb.

Tot volgend jaar!
 
Hoe hebben de speerwerpers het gedaan :D!!
 
Hoe hebben de speerwerpers het gedaan :D!!

Wout was vaak bezig over de Vlaamse speerwerper Chris Claes, ik wist niet dat er nóg één was?

Nou Wout was alleszins onder de indruk. Chris was zeker niet de laatste, in de meeste onderdelen toch wel beter dan een 2-3 anderen had ik de indruk.
 
Er was er nog 1 maar die deed alleen zaterdag mee, dat was Johnny van Zutten ofzo.

Maar Chris heeft het zeker goed gedaan. Je ziet dat hij op onderdelen zoals hamerslingeren, weight for distance en steenstoten goed mee kan komen. Alleen hooggooien en de boomstam zijn wat minder.
 
Ja Kogelstooters/Slingeraars en andere draaiers zullen eerder goed presteren. Maar voor speerwerp begrippen is Chris in Belgie en Nederland een beest! Waar kan ik de uitslag terug vinden :D
 
Dat hebben we gezien want dit weekend deed ook Eddy Cardol mee en die verbrak zijn eigen (oude) PR met het steenstoten uit stand (Braemar stone) van 12,90 naar 13,20 (ongeveer) met de 10kg-steen!!!! En dat is een nieuw Nederlands record!

De uitslagen vindt je op Welkom - Highlandgames Federatie Nederland - België

Ik weet alleen niet wanneer ze er op staan maar dat zal wel in de loop van de week zijn. De smeerlap :D is mij ook in een aantal onderdelen voorbij gegaan en ik moet zeggen dat het een explosief baasje is die nog een heel eind kan komen. Zijn maatje Johnny was ik wat minder van onder de indruk.
 
wie van de highlanders deed nou mee woensdag?:P:P
 
Dat ben ik. Was je me nu al weer vergeten? Staat je netjes!
 
Hey man!

Heb je aan het werk gezien vandaag. Smorgens stond ik vaak te zwaaien (stond aan het eetkraam, met blauwe polo), smiddags zat ik echter niet op de eerste rij.

Heb heel wat foto's getrokken. Machtige sport om te zien, kreeg direct zin om mee te doen :). Toen Wout een kvrijwilliger zocht voor "weight over the bar" had ik me bijna opgegeven :D.

Laatste event heb ik gemist, ken de uitslag dus nog niet, maar volgens Wout's comments was het weer een tweestrijd tussen jou en Jacco.

Alle respect voor Wout Zijlstra. Niet alleen heel gemotiveerd zowel voor man vrouw als kind, maar ook grapjes, en 5.40 (?) bij weight over the bar, even hoog als het beest Tommy De Bruyn.

Wat een kleerkasten zijn die Highlanders toch. En wat een poten heb jij man!

Foto's staan op toestel van mn vriendin, zal een topic maken om ze erin te zetten als ik ze heb.

Tot volgend jaar!


Thanx man! Kom de volgende keer jezelf maar eens voorstellen, we bijten niet ! (Er zwaaien zoveel mensen !)
 
Zaterdag en zondag 25 en 26 augustus
Open Belgisch Kampioenschap Highland Games in Destelbergen.

Na een ritje van bijna 3 uur en de nodige files arriveerden we vrijdagmiddag aan de Dampoort in Gent. Ons favoriete hotel was weer keurig geboekt en ook de familie Viking was reeds aanwezig. Het hotel is gesitueerd boven een snackbar (frituur voor onze Vlaamse vrienden) dus er stond ons een goed ontbijt te wachten.

Zaterdagochtend vonden we helaas een was drassig veld aan in Destelbergen, zodat het zware omstandigheden zouden worden. Gelukkig geld dat natuurlijk voor alle deelnemers. Er waren maar liefs 17 mannelijke deelnemers naar het zuiden afgereid en ook nog eens 8 dames ! Onder de deelnemers Eddy Cardol, Neerlands beste kogelstoter achter Rutger Smith en zelfs Hans Lolkema had de moeite genomen om naar België af te reizen. Dit jaar waren er maar liefst 7 Belgische deelnemers/sters, een absoluut record, en een bevestiging dat onze sport in de lift zit ! Bij de heren een tweetal speerwerpers die, net als Eddy, de zijstap naar de ROOTS uitprobeerde. (Ari: de beste man heet echt CHRIS en heeft een snatch van 115 kg). Dit alles onder toeziend oog van de Chairman of the International Highland Games Federatie, de schot David Webster.

Het kampioenschap ging over twee games met de bekende onderdelen, hamerslingeren, steenstoten, gewicht hoog én ver gooien, en afsluitend de cabertoss. Persoonlijk werden dit niet mijn beste games van het seizoen en vooral bij de steenstoten presteerde ik ver onder de maat. Lichtpuntjes waren mijn weight for Distance, die nu redelijk contant over de 15 m geraken, en ook de 5 meter caber pak ik steeds gemakkelijker en mag ik meedoen met de graden-telling. Tossen zat er helaas nog niet in. Bij het hooggooien heb ik beide wedstrijden drie kansen gehad om 4,10 te cleanen, maar helaas was dit net even te hoog. Mijn PR derhalve blijft op 3,90 m…

Eddy Cardol maakte indruk door de tweede dag een nieuw Nederlands record op de Braemar Stone te noteren. Ook de Belgische speerwerpers lieten zien dat zij met de technische nummers een voorsprong hebben met hun atletiek achtergrond ! De eerste dag moest zelfs onze Viking Chris Claeys voor zich dulden in de einduitslag. Tommy de Bruijn was weer ongenaakbaar en verdedigde zijn titel met sier ! Met kop en schouders mocht hij zich weer Belgisch kampioen noemen. Ook de hamer slingeren hij dit seizoen weer verder dan ooit, zodat de hulpjes op het veld deze bijna uit de vijver moesten vissen J.

Voor de uitslag zie:http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/deelnemerslijst-open-belgisch-kampioenschap-hg-124964/

Naast de sportieve prestaties werd er ook veel gelachen tijdens de bbq met de nodige kriekjes. Vriend ‘Nasi-bami’ werd gestoken door de Sambal-bij :D en kreeg een lip waar zelfs een zoeloe jaloers op zou zijn. Leedvermaak is nog altijd erg grappig !

Volgende week de finale in Hank. De eerste 8 van de voorgaande games zijn geplaatst. Ik mag meedoen omdat ik als 8e ben geëindigd. Daarnaast zullen er een viertal wildcards worden uitgedeeld, waarvan er reeds twee zijn vergeven aan Eddy Cardol en Wout Zijlstra
 
Leuk verslag!
Het lukt je nog steeds om Viking achter je te houden, dus in die zin is de missie geslaagd :D
 
Leuk verslag!
Het lukt je nog steeds om Viking achter je te houden, dus in die zin is de missie geslaagd :D

Inderdaad, en de stap naar boven is nog net iets te groot ! Op enkele onderdelen pak ik wel al enkele, op andere laat ik weer te veel liggen. Zo gooide de duister Carsten Koeck drie keer fout op de WFD, dus laatste op dat onderdeel. Toch eindigt hij nog 1 punt boven me in het klassement. Ik liet teveel punten liggen op het steenstoten....
 
Back
Naar boven