XXL Nutrition

Stekende pijn in rug bij beweging

Max789

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
67kg
Hallo,

Maandag begon ik mijn training met deadliften alleen tijdens het 2e setje al voelde ik een stekende pijn in de rechterzijde van mijn rug in het midden. Niet echt hevig dusja ik dacht gewoon doorgaan, maar naarmate het gewicht hoger werd dacht ik er is toch echt iets aan de hand. Toen maar gauw afgemaakt en gestopt met deadliften. Verder had ik heel de training er wel last van als ik een oefeningen uitvoerde maar kon er wel gewoon mee doortrainen. Na de training nog even men rug gestretcht. Toen ik thuis kwam nog een uurtje op de bank gelegen maar toen ik eraf wou komen kwam die pijn op dezelfde plek weer alleen dan vele male heftiger, echt pijnlijk gewoon. Ben toen maar gaan slapen. Dag erop werd ik wakker en de pijn was alleen maar erger geworden. Elke keer als ik ook maar een beweging doe voel ik pijn in mijn rechterzijde van mn rug, maar als ik er ol druk voel ik geen pijn, enkel bij beweging. Nu savonds is het iets
Minder geworden maar nog steeds niet 100%. Ik zou morgen weer gaan trainen alleen zou ik dan mijn rug gewoon met rust moeten laten en de rest wel trainen of gewoon niet trainen?(fullbody) en hebben jullie misschien enig idee wat het zou kunnen zijn?

Mvg

Gedeadlift met bolle rug?

Volgende keer direct stoppen zodra je pijn voelt...

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt me sterk aangezien het al in de warmingup voorkwam en dat nog niet echt zware gewichten zijn.

Pijn is vandaag al minder. Ga vandaag wel trainen maar geen rug en de rest beetje rustig aan, of denken jullie hier anders over?

Kan vanalles zijn, heel lastig om dit nu te beoordelen. Kan een spiertje verkeerd zitten, maar ook in je ruggenwervels iets niet goed. Belangrijk is dat je houding goed is en je je buikspieren op slot zet.

Als je je houding niet vertrouwd zou ik filmpje maken.. Voor nu idd geen rug totdat de pijn weg is, of even langs fysio als het lang blijft duren.

Maar zoals Ot92 zegt, als je pijn voelt moet je niet door gaan.

Laatst bewerkt:
Maak een filmpje en upload het. Nu is het alleen maar gokken.

Denk dat mn houding wel goed zit, probeer alles zo te doen als rippetoe het beschrijft in zn boek

---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Als ik pijn voel moet ik dan heel mn workout stoppen of alleen rug?

Niet denken, zeker weten!
Maak dus maar een filmpje.

Bij mij in de sportschool denken velen dat ook, maar of dat ook werkelijk zo is... :roflol:

Filmpje duurt dan nog wel ff aangezien ik dus niet mn rug train vanavond

Het forum is er volgende week ook nog wel hoor ;)

Ik zou helemaal niks trainen voor een week ofzo.
Dadelijk is het een scheurtje die een scheur wordt, kan je helemaal niks meer voor maanden.

Dus helemaal niks trainen vandaag? Pijn is al wel afgenomen tov gister en de dag ervoor

Dat is het probleem, kan van alles zijn, scheurtje, verrekking of iets met je rib.
Zou het zekere voor het onzekere nemen en even niets doen, om erger te voorkomen.

Nou daar ben ik weer

Rug heeft nu een week gerust. Afgelopen maandag weer dumbbell rows gedaan, voelde niks aan pijn. Dag erop ook niet. Dus dacht het zal wel goed zitten. Woensdag ook weer dumbell rows gedaan, weer geen pijn. ik dacht ik doe er back extensions bij alleen om weer ff onderrug te trainen, en ja hoor, voelde weer precies dezelfde pijn. Dag erop geen last van. Het lijkt dus alsof ik alleen tijdens oefeningen waarbij ik mijn rug strek de pijn krijg. Iemand oplossing?

Terug
Naar boven