MuscleMeat

Stel: God / de hemel bestaat toch echt

Peiling Peiling Stel: God / de hemel bestaat toch echt, wat doe je als je mag kiezen?

• Totaal stemmers
    75

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
We hebben allerlei religies die allemaal wat beweren, we hebben agnosten en atheïsten, mensen die in aliens geloven...

Maar stel je gaat dood en je komt eindelijk te weten wat nu de waarheid is. Blijkt (en ik zeg maar wat) dat de moslims gelijk hadden. Je komt aan de hemelpoort en men stelt je de vraag: "Je hebt nooit gelooft, maar we bieden je toch de kans om nu gelovig te worden, nu je het bewijs met eigen ogen kan vaststellen". Zou jij dan ja zeggen zodat je toegang krijgt tot de hemel en de 70 maagden etc... Of zou je kiezen voor de hel, waar je op zich ook geen pijn zult hebben maar wat wel een "evil" plaats is en waar ze god haten. Je kan ook nog kiezen om gewoon helemaal dood te gaan zoals je eigenlijk verwacht had.

Het is een beetje een gek topic maar vond het toch interessant om eens aan de die-hard atheïsten voor te leggen :cool:

Die 72 maagden heb je ook zo kapot genaaid als je toch eeuwig in de hemel kan verblijven. Dan ga ik toch liever naar de hel waar de ervaren sl*ttebakken vertoeven, lijkt me een stuk minder saai.

Hel is geen plek waar je kan chillen met de andere bad guys/girls ..

Hel is een plek waar je voor altijd zal branden en niet dood zal gaan

• Topic Starter Topic Starter
Hel is geen plek waar je kan chillen met de andere bad guys/girls ..

Hel is een plek waar je voor altijd zal branden en niet dood zal gaan
Geen idee maar de poll is dan niet echt interessant. Niemand kiest dan voor de hel. Ik ga er vanuit dat de hel gewoon evil is maar op zich wel leefbaar.

Geen idee maar de poll is dan niet echt interessant. Niemand kiest dan voor de hel. Ik ga er vanuit dat de hel gewoon evil is maar op zich wel leefbaar.

Wat is het verschil tussen de hemel en hel, hemel is alles wat je hartje begeert en hel is een levende nachtmerrie

Ik zou naar de hel gaan, eindelijk verlost van al die gelovigen.

Wat is het verschil tussen de hemel en hel, hemel is alles wat je hartje begeert en hel is een levende nachtmerrie
Maar dat weten we niet zeker. Misschien ben je dan gewoon volgeling van de fallen angel "satan" waarom zou die zijn eigen volgelingen/zieltjes pijn doen? In elk geval ga ik er in deze poll toch even vanuit dat het zo is , speel nou maar mee ;)

Ben niet gelovig maar als ik het met mijn eigen ogen zie dan ga ik er toch echt wel in geloven...

ik geloof en doe het nog steeds heaven here i come tuurlijk twijfelt iedereen maar toch iederene gelooft!

Hoe ik het hier lees is hel meer een plek waar je een goed leven hebt zoals je nu hebt.
Het is niet perfect maar je kunt tenminste jezelf zijn.

Hemel is dan veel mooier en braver waar je moet geloven en volgens de normen van een goed evenwichtig mens leven en dus niet volledig jezelf kan zijn.

Dan is optie Hell snel de definitiefe beslissing voor mij.

even vannuit gaande van ''god'' dan ga ik liever naar de hel denk ik
wil niks met die bastard te maken hebben en al zen ongein

Maar dat weten we niet zeker. Misschien ben je dan gewoon volgeling van de fallen angel "satan" waarom zou die zijn eigen volgelingen/zieltjes pijn doen? In elk geval ga ik er in deze poll toch even vanuit dat het zo is , speel nou maar mee ;)

Zoals een gelovige zou zeggen, satan wil juist alle mensen van het goede pad afraken en zo meer zijn hel vol maken waar ze uiteindelijk zullen branden

Satan kwam als engel in opstand tegen god en zei dat hij meer volgelingen zal hebben dan god en wilde niet naar hem luisteren

Dit is wel de meest hypothetische vraag ooit.

Zoals een gelovige zou zeggen, satan wil juist alle mensen van het goede pad afraken en zo meer zijn hel vol maken waar ze uiteindelijk zullen branden

Satan kwam als engel in opstand tegen god en zei dat hij meer volgelingen zal hebben dan god en wilde niet naar hem luisteren
Misschien zei god wel dat ze zouden branden omdat hij anders zijn volgelingen kwijt zou raken ;) Wie weet is de hel wel een heerlijke plaats waar je gewoon atheïst kan zijn en waar er geen dictator als god met regeltjes staat te zwaaien ;)

Geef mij die 70 maagden maar. Zou me helemaal suf nken.

Misschien zei god wel dat ze zouden branden omdat hij anders zijn volgelingen kwijt zou raken ;) Wie weet is de hel wel een heerlijke plaats waar je gewoon atheïst kan zijn en waar er geen dictator als god met regeltjes staat te zwaaien ;)

Nee, hij heeft het gecreerd om onderscheid te maken tussen de slechte en de goede mensen :p hahaa

Hoe ik het hier lees is hel meer een plek waar je een goed leven hebt zoals je nu hebt.
Het is niet perfect maar je kunt tenminste jezelf zijn.

Hemel is dan veel mooier en braver waar je moet geloven en volgens de normen van een goed evenwichtig mens leven en dus niet volledig jezelf kan zijn.

Dan is optie Hell snel de definitiefe beslissing voor mij.
Of je doet al die maagden in de hemel, gaat dan de regels breken en word dan naar de hel gestuurd :P

Terug
Naar boven