MuscleMeat

Stel: God / de hemel bestaat toch echt

Peiling Peiling Stel: God / de hemel bestaat toch echt, wat doe je als je mag kiezen?

• Totaal stemmers
    75
Hoe weet je dan of je niet hallucineert?

Als je het fysisch kan aanraken, als de hemel in volledige 3d is zoals we nu de wereld waarnemen, dan heb je geen reden om aan te nemen dat het een hallucinatie is, net zoals je ook niet aanneemt dat je momenteel aan het hallucineren bent als je op dbb zit en op je keyboard typt.

Waarom zou je ook in eeuwigheid willen branden in hel ? :roflol:

Ik denk dat er zeker een hemel en een hel is, maar dat het dan gaat over een andere dimensie. een dier zal nooit kunnen begrijpen hoe een mens denkt, op die manier staat hemel en hel weer een dimensie hoger dan dat wij aankunnen. toch ben ik er van overtuigd dat het wel bestaat. Vaak wordt gezegt dat wij alles kunnen bevatten, en dat er dus geen eeuwig leven kan bestaan omdat dat 'gewoon niet kan'. Maar wees eerlijk, Niemand van ons kan bevatten dat het heelal werkelijk oneindig is.Maar we geloven het wel, toch? Waarom dan moeite met eeuwigheid?

Als je het fysisch kan aanraken, als de hemel in volledige 3d is zoals we nu de wereld waarnemen, dan heb je geen reden om aan te nemen dat het een hallucinatie is, net zoals je ook niet aanneemt dat je momenteel aan het hallucineren bent als je op dbb zit en op je keyboard typt.

Waarom zou je ook in eeuwigheid willen branden in hel ? :roflol:

niks branden, in de hel wordt het nken, gokken en zuipen tot je er bij neervalt.

Het is mogelijk, maar denk eens even met me mee. Waarom zou God een hel maken om de mens te bestraffen en tegelijkertijd de mens immuun maken voor helse pijnen ?

niks branden, in de hel wordt het nken, gokken en zuipen tot je er bij neervalt.
Where can i sign ? :D

Laatst bewerkt:
De hemel natuurlijk!

Gelukkig komen we nooit voor de keuze te staan.

Toch maar naar de hemel dan, lijkt me de beste optie.

Aangezien er veel gelovige 'slechter' leven dan mij, zoals ik het zie, heb ik gekozen om dood te gaan zoals ik verwacht had. Als er al iets zou zijn kom je heus wel 'in de hemel' als je 'goed' leeft, dat is hetgeen waar de bijbel voor zover ik weet vanuit gaat (naast het wel/niet geloven). Niet van hoevaak je bid, enz.

We hebben allerlei religies die allemaal wat beweren, we hebben agnosten en atheïsten, mensen die in aliens geloven...

Maar stel je gaat dood en je komt eindelijk te weten wat nu de waarheid is. Blijkt (en ik zeg maar wat) dat de moslims gelijk hadden. Je komt aan de hemelpoort en men stelt je de vraag: "Je hebt nooit gelooft, maar we bieden je toch de kans om nu gelovig te worden, nu je het bewijs met eigen ogen kan vaststellen". Zou jij dan ja zeggen zodat je toegang krijgt tot de hemel en de 70 maagden etc... Of zou je kiezen voor de hel, waar je op zich ook geen pijn zult hebben maar wat wel een "evil" plaats is en waar ze god haten. Je kan ook nog kiezen om gewoon helemaal dood te gaan zoals je eigenlijk verwacht had.

Het is een beetje een gek topic maar vond het toch interessant om eens aan de die-hard atheïsten voor te leggen :cool:

Heb het nagevraagd aan een moslim en die zei het volgende:

Een persoon komt op de Dag des Oordeels op de weegschaal der daden te staan en het blijkt dat hij alles in zijn leven deed wat door god verboden was.

Hij werd beoordeeld, maar rende weg, richting Hel en toen hij rende en rende, bleef hij af en toe achterom kijken.

God vraagt: Waarom kijkt gij steeds achterom terwijl gij naar de hel rent?

De persoon zegt: O God, ik heb in mijn leven alles gedaan wat door U verboden werd, maar ik wist dat ik op de dag des oordeels door U meer mededogen zou krijgen dan een moeder voor haar kind, dus ik kijk steeds naar achter, wachtend op uw genade.

God zegt tegen de engelen: breng deze man terug, en laat hem de kant richting de hemel gaan...

:rolleyes:

zijn er nog joodse en christelijke verhalen die iemand kan vertellen? :rolleyes:

Als er een hemel en hel zou bestaan, waarom zou de aardse wetmatigheden ook daar gelden ?

aardse wetten zijn veelal bedacht door (sociaal) darwinisten, vandaar de vele oorlogen en nog honderden miljoenen die zullen komen, enkel omdat ze niet in sprookjes geloven over muterende visjes en apen

Zelfs als je afgelegen woont kan je niet eens vrij leven.

• Topic Starter Topic Starter
Ja want religie veroorzaakt nooit oorlogen/terrorisme etc...

Terug
Naar boven