Ironmind
Huge Freak
- Waardering
- 1.051
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eén iets (product) kan nooit essentieel zijn. Je spreek pas over essentieel als je het hebt over bijv. essentiële vetten, essentiële aminozuren enz. Wanneer je geen groenten en fruit eet dan is de kans groter dat je verkeerde voeding méér gaat eten, en dat maakt het ongezond. Het is zeker bewezen dat het eten van rood vlees ongezonder is dan pakweg het eten van broccoli, om maar een vergelijking te maken. Groenten bevatten nu eenmaal weinig potentieel schadelijke stoffen (indien correct geteelt en klaargemaakt) en kan men daarom als gezond beschouwen. Fruit is weer een andere kwestie, ik zou fruit zeker niet als essentieel of gezond willen bestempelen. Het is wel zo dat je bepaalde vitaminen nodig hebt om goed te functioneren, maar die kunnen vaak uit andere bronnen komen. Het fruit dat we hier kennen is vaak erg zoet (lees: bevat veel fructose) en dat is niet bepaald essentieel of gezond te noemen. Het is dus belangrijk om te weten over welk soort fruit je het hebt. Maar als je het hebt over gezondheid dan moet je altijd het hele voedingspatroon bekijken, het is het totaalplaatje wat telt.
Groenten tijdens de cut helpen om de maag te vullen en toch weinig energie te voorzien, hierdoor is het makkelijker om geen honger te hebben en toch af te vallen. De vezels helpen zeker de spijsvertering.
Laatste optie gekozen: ' Groente en fruit zijn overrated '
Volgens mij heeft Ronnie Coleman, bijna geen groente en fruit in zn schema staan, toch heeft hij zn diensten bewezen in onze sport!
Dus een must is het niet imo.
Of het goed is voor de algehele gezondheid weet ik niet.
(voor een natural bb'er is dat belangrijk, voor Ronny mischien minder
)de Ronnie is niet alleen een hele goede BB'er, hij heeft ook gigantisch massel met zijn lichaam, de meerderheid van ons heeft dat helaas helemaal niet.
net als sommige rokers
Er wordt altijd van de ene of de andere masselaar vertelt : "hij werd toch ook 100 Jaar en hij rookte een pakkie per dag" de andere vent storf wel met 35 aan longkanker.
"Markus Rühl rookt toch ook" is bij BB'er vaak de opmerking om door te "mogen" gaan met roken.
deze man van 100 Jaar en Markus Rühl hebben "gewoon" massel gehad met z'n sterke lichaam, 99,9% v/d mensen hebben minder massel met roken en worden waarschijnlijk l minder oud als wat ze "normaal" zouden kunnen worden.
Of de drinker "deze man zoop een fles jenever per dag en is 90 jaar oud geworden"
andere drinkers hebben na een paar jaar een kapotte lever.... warom was nou de lever van die man van 90 nog in orde ?... de masselaar.
Ik ga er niet van uit dat ik zo een masselaar ben zoals selden andere mensen dat zijn, en haal dus voor de zekerheid die waarschijnlijk wel voor mij natuurlijke vitaminen uit groente en fruit ipv alleenmaar uit chemische-vitaminenpillen.
Of wie anders gaat beginnen met roken of zuipen om uittetesten of ie ook zo'n masselaar is en 90 of 100 kan worden ?
ik hoop dat de boodschap over komt
Er komt nog bij dat sommige groenten meer zijn als alleen vitamine spender, bijvoorbeeld doen bepaalde groenten ook onze hormoonspiegel gunstig beinvloeden(voor een natural bb'er is dat belangrijk, voor Ronny mischien minder
)

Yep!de Ronnie is niet alleen een hele goede BB'er, hij heeft ook gigantisch massel met zijn lichaam, de meerderheid van ons heeft dat helaas helemaal niet.

Ik vind groente en fruit vies. Een beetje tomaat over m'n pizza, wat augurk op de hamburger en wat ui in m'n frikadel speciaal kan er nog net mee door.
Alleen in de cut is het lekker. Dan sterf ik van de honger dus is alles lekker, ik knaag dan een kilo groente per dag weg. Dan heb ik gelijk voor een heel jaar ingehaald![]()

Is het ergens in een onderzoek bewezen dat het essentieel is voor je gezondheid. Veel deskundigen gaan er idd wel van uit ja, maar is het ooit keihard bewezen?
En waarom tijdens dieten onmisbaar? Complexe KH?

Fruit and Vegetable Intake and Risk of Major Chronic Disease.
Background: Studies of fruit and vegetable consumption in relation to overall health are limited. We evaluated the relationship between fruit and vegetable intake and the incidence of cardiovascular disease and cancer and of deaths from other causes in two prospective cohorts. Methods: A total of 71 910 female participants in the Nurses' Health study and 37 725 male participants in the Health Professionals' Follow-up Study who were free of major chronic disease completed baseline semiquantitative food-frequency questionnaires in 1984 and 1986, respectively. Dietary information was updated in 1986, 1990, and 1994 for women and in 1990 and 1994 for men. Participants were followed up for incidence of cardiovascular disease, cancer, or death through May 1998 (women) and January 1998 (men). Multivariable-adjusted relative risks were calculated with Cox proportional hazards analysis. Results: We ascertained 9329 events (1964 cardiovascular, 6584 cancer, and 781 other deaths) in women and 4957 events (1670 cardiovascular diseases, 2500 cancers, and 787 other deaths) in men during follow-up. For men and women combined, participants in the highest quintile of total fruit and vegetable intake had a relative risk for major chronic disease of 0.95 (95% confidence interval [CI] = 0.89 to 1.01) times that of those in the lowest. Total fruit and vegetable intake was inversely associated with risk of cardiovascular disease but not with overall cancer incidence, with relative risk for an increment of five servings daily of 0.88 (95% CI = 0.81 to 0.95) for cardiovascular disease and 1.00 (95% CI = 0.95 to 1.05) for cancer. Of the food groups analyzed, green leafy vegetable intake showed the strongest inverse association with major chronic disease and cardiovascular disease. For an increment of one serving per day of green leafy vegetables, relative risks were 0.95 (95% CI = 0.92 to 0.99) for major chronic disease and 0.89 (95% CI = 0.83 to 0.96) for cardiovascular disease. Conclusions: Increased fruit and vegetable consumption was associated with a modest although not statistically significant reduction in the development of major chronic disease. The benefits appeared to be primarily for cardiovascular disease and not for cancer.
BRON: Fruit and Vegetable Intake and Risk of Major Chronic Disease -- Hung et al. 96 (21): 1577 -- JNCI Journal of the National Cancer Institute
Fruit and vegetable intakes, dietary antioxidant nutrients, and total mortality in Spanish adults: findings from the Spanish cohort of the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC-Spain)
Background: Epidemiologic data suggest that persons with diets rich in fruit and vegetables are at a lower risk of several chronic diseases and mortality than are persons with diets poor in fruit and vegetables. Often, this effect is attributed to antioxidant micronutrients found in plant foods.
Objective: We aimed to assess the relation of mortality to the consumption of fruit, vegetables, and other plant foods and to the dietary intake of vitamin C, vitamin E, and carotenoids.
Design: The study was a prospective study in the Spanish cohort of the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition. During 6.5 y of follow-up, 562 deaths occurred in 41 358 subjects aged 30–69 y. Proportional hazards regression analysis was used to assess the relation between dietary factors and total mortality.
Results: After adjustment for age, coïtus, and several potential confounders, the hazard ratio for the highest versus the lowest quartile of consumption was 0.79 (95% CI: 0.62, 1.00; P for trend = 0.029) for fresh fruit, 0.72 (0.56, 0.91; P for trend = 0.006) for root vegetables, and 0.77 (0.60, 0.98; P for trend = 0.015) for fruiting vegetables (ie, vegetables that contain the "fruit" part of the plant, the seeds). The corresponding figures for antioxidant nutrients were 0.74 (0.58, 0.94; P for trend = 0.009) for vitamin C, 0.68 (0.53, 0.87; P for trend = 0.006) for provitamin A carotenoids, and 0.65 (0.51, 0.84; P for trend 0.001) for lycopene. The effect of vitamin C and provitamin A disappeared after adjustment for total antioxidant capacity in plant foods.
Conclusions: A high intake of fresh fruit, root vegetables, and fruiting vegetables is associated with reduced mortality, probably as a result of their high content of vitamin C, provitamin A carotenoids, and lycopene. Antioxidant capacity could partly explain the effect of ascorbic acid and provitamin A but not the association with lycopene.

Hij heeft geen 'massel' gehad met zijn lichaam, idioot.
Hij heeft keihard gewerkt hiervoor!
Ook Marcus Ruhl heeft keihard gewerkt voor dit lichaam, beetje respect.

groente en fruit = gezond voelen en blijven -> dus beter trainen en minder uitval door ziekte. = snellere spiergroei.
Hij heeft geen 'massel' gehad met zijn lichaam, idioot.
Hij heeft keihard gewerkt hiervoor!
Ook Marcus Ruhl heeft keihard gewerkt voor dit lichaam, beetje respect.
En nu betrek je roken, drank ,doodgaan en 'geluk' bij iets wat helemaal niet van toepassing is.....
Er zullen heus wel meer giga BB'ers zijn, die weinig tot geen groente en fruit nuttigen, om op die manier zoveel mogelijk callorie-rijke voeding tot zich te kunnen nemen! (groente zit geen reet aan Kcal in)
We praten niet over 'gezond' maar over 'onmisbaar in BB' !
Het is dus geen geluk dat een BB'er die geen groente en fruit tot zich neemt, enorm kan worden.. Maar imo een normale gang van zaken!
Er is ook verder niets bekent, over het nemen van groente&fruit en de relatie tot spiermassa en de groei daarvan.....
Op groente en fruit groei je niet hoor.........![]()
.
in
die deze goedbedoelde boodschap totaal niet begrijpt.

Mijn keuze in de enq. was trouwens
"Groente en fruit is alleen een MUST voor algemene gezondheid "
dan mijn eenvoudige vraag, ga je sneller je doel bereiken met of zonder algemene gezondheid ?
Dan mijn vragen:
-Wat versta je onder gezondheid?
-Ben je gezond als je het hele jaar door testo spuit en bereik je daar je doelen eerder mee?

, of ben jij zo hardcore 
Haha want iedereen kan met genoeg inspannig pro worden?
mee eens