Nog even een reaktie van mij
Groente en fruit zijn niet alleen voor hun belangrijke vitaminen en mineralen belangrijk, maar bijvoorbeeld ook door
Phytochemikalien (SPS).
Phytochemikalien zijn van belang voor zeer veel dingen, deze ga ik niet opnoemen want dat is te veel. Geef even Phytochemikalien in Google in, als je geeinteresseerd bent.
In mijn ogen is het
antioxidative gedeelte het belangrijkste, dit
voorkomt Spierontstekingen, en sterkt je algemene gezondheid (meer
imuniteit tegen ziektes)
De "beste" groenten zijn zover ik weet bokkoli en bloemkool
In deze 2 groenten zijn zogenoemde "Indole", die de
Oestrogeenspiegel verlagen kunnen.
Goede groenten speciaal voor de spieropbau zijn
erwten en mais
behalve de voordelen die ook andere groenten bezitten zoals
veel vezels en Phytochemikalien, hebben deze groenten ook veel meer
kalorien.
Sommige bodybuilder eten inderdaad (te?) weinig groente, omdat ze denken dat is toch maar "Dieet voer" . Maar je lichaam heeft ook groente nodig voor een
betere spijsvertering en voor de belangrijke
vezels, vitaminen en mineralen, zodat je
imuniteit op hoog niveau blijft en je lichaam
Aminozuren en komplexe- koolhydrate optimaal kunnen verwerken juist in de tijd met proteinerijke maaltijden en proteine shakes wordt door het eten van deze groenten de
opname een stukje makkelijker.
Groenten dus helemaal uit je dieet te strepen is dus werkelijk niet bepaald slim.
Het beste Fruit voor spieropbouw voorzover ik het mag beordelen :
Rozijnen en dadels,
Voorals voor de Hardgainer een goed voedsel, optimaal om dit in je ontbijt te verwerken samen met müssli of en havermout.
Het gaat hier om de koolhydrate. 75 Gram Rozijnen hebben 60 Gr. koolhydrate.
Een voordeel van rozijnen is ook dat je er geen opgeblazen buik van krijgt, en ze hebben rijkelijk
antioxidanten
Het zelfde geldt voor dadels, deze vrucht heeft zelfs " Benzaldehyd" die voordelig werkt om kanker te bestrijden (ik ga hier niet verder op in "google" ).
Ook het
enzym "Ficin" zit in dadels, deze is belangrijk voor de
spijsvertering van Proteine, heb je genoeg van deze enzyme "Ficin" heb je minder last van "rotte eieeren scheten

"
Het
entharden van (spier)cellen word verhindert, werkt zelfs
ontstekingsminderend en ook weer voordelig voor je imuniteit, alles dus faktoren die voor het herstel van je spieren na een harde training belangrijk is.
Meer wil ik even niet schrijven, er staat verders genoeg in boeken geschreven, en talrijke studies met de voordelen voor ons BB'er betreffend fruit en groente.
Eet gewoon van alles wat, daarmee doe je zeker niets verkeerd