AndroidHealthClinic

Stelling: Pvv moet verboden worden, want..

Tijdelijk repressie is ok, maar je moet het niet zien als een oplossing voor lange termijn.

Ik merk ook dat je een maar een beperkt deel van m'n post selecteert. Hoe komt dit ?
Moet ik aannemen dat je op andere punten uitgepraat bent ?

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij het zou willen hebben :)

Ok, eerst en vooral geef ik mijn onwetendheid toe. Ik betwijfel sterk of ik de heilige, ultieme oplossing heb. Waar ik zeker niet over twijfel zijn de oplossingen van anderen die schijnen te moeten werken, maar in theorie en praktijk te simpel is. Complexe problemen als criminaliteitsgedrag kan je niet oplossen met simpele, korte termijn oplossingen.

Post van mij over straat terroristen, paar weken geleden. (beetje aangepast)

Ik geloof er niet in. Harde represailles geraken niet aan de oorzaak van 'afwijkend gedrag'. Waarom komt 'afwijkend gedrag' meer voor bij bepaalde groepen dan andere en ik zal het beestje bij de naam noemen: lage sociaal economische groepen, marokkanen, alleenstaanden,...Schort er wat aan de opvoeding ? Hebben ze een uitzichtloos toekomst ? Interesseert het hen allemaal niet meer ? Vervelen ze zich ?

De oorzaak kan zeker niet zijn (of zeker niet afdoenend): er is een soft beleid in belgie. Als dat zo was, dan zou iedere groep(!) evenveel kans maken om 'afwijkend gedrag' te vertonen, dus ook de zoon van een welgestelde advocaat of minister in een hoge socio-economische buurt. De oorzaak moet dus elders liggen.

Wat de oorzaak/oorzaken ook moge zijn, die kun je niet oplossen met een harde politieapparaat. De probleem kan enkel maar opgelost wordt als je het probleem veel breder bekijkt, en dan zie je pas in dat de politie niet bij machte is om de probleem op te lossen. Een flik kan niet zeggen hoe dat kinderen moeten opgevoed worden en een flik kan ook niet ervoor zorgen dat men activietiten organiseert voor jongeren die zich vervelen bijvoorbeeld.

Ik ben het eens met Scrat dat men meer moet investeren in dit problematiek en een grootschalig en dynamisch project moeten inlassen met alle instituties (gezin, school, overheid, politie,... iedereen mag zijn constructieve/kritische brijdrage geven zonder de boel af te breken.) specifiek voor 'straatterroristen'. Ik heb eerder het gevoel dat elke institutie hun ding doen zonder enig besef wat de visies zijn van andere instituties en dat er nauwelijks overleg is met elkaar. Concrete voorbeelden: verplichte cursus opvoeding voor ouders met probleemjongeren, ouders verplichten om meer bezig te zijn met de schoolcarriere van het kind, ouders aansporen om hun jongeren in te schrijven over allerlei activiteiten (sport, muziek,...) zodat ze gewoonweg geen tijd hebben voor criminaliteitsgedrag, leraren ook een cursus geven over hoe ze hard moeten opletten om niet hun preferenties te laten meespelen in de klas en andere leerlingen demotiveren. (uit ervaring weet ik dat leraren sommige allochtonen zag als kansloos en daarom weinig tot geen aandacht voor gaf), etc...

Dit is dan hoe ik het zie. Ik zie liever niet harde straffen voor die onwetende kinderen, ik zie liever dat ze (ooit) eenzelfde toekomst verdienen als een rijkelui zoon van een blanke belg in een gegoede buurt. Apen kan je makkelijk manipuleren met slimme tactieken. Met die marokkaanse k*tkinderen is dat net hetzelfde, alleen heb je een complexer tactiek voor nodig.

Ik begrijp je punt maar heb toch wel een meningsverschil. Heb een mooi verhaaltje getikt zoals ik vind hoe het moet gaan..

Opvoeden heeft er wel wat mee te maken al word een gemiddelde turk of marokkaan thuis harder aan gepakt dan een gemiddelde Belg/Nederlander. Thuis moeten ze zich aan de regels houden en buiten mag alles. Dus wat ze binnen niet kunnen uiten ze buiten. Door de reputatie die ze nu hebben opgebouwd komen ze nergens meer aan de bak en dit is niet zo heel gek. (eigen ervaringen) De chef word uitgescholden omdat 'Achmed' de supermarkt moet vegen of hij krijgt geen dagje vrij en komt met bedreigingen. En uiteindelijk word op discriminatie gegooid, want ze zijn zo zielig. Ze vervelen zich, worden van school gekickt of gaan naar school vanwege de OV-kaart en de studiefinanciering. Ze hebben dus geen werk maar willen wel in de duurste merkkleding lopen en met geld kunnen smijten. Criminaliteit is dan een goeie oplossing. Als ze zich nou allemaal met drugssmokkel bezig houden hebben de meeste hardwerkende burgers daar geen last van maar dit is te risicovol want dan kan je tegen een kogel aanlopen. Dus wat doen we, we gaan uit verveling lekker de boel vernielen en intimideren want met 'ons' is valt niet te fokken! Wij hebben Sgijt!! JWZ! Ouwe omatjes worden van hun tasjes beroofd kleine kinderen worden van hun mobiele telefoon gesloten, een vrouw die in de keuken staat af te wassen word heel sneaky in de gaten en word uiteindelijk van haar tasje met totale inhoud + laptop + mobiel bestolen. En als dit uiteindelijk nog niet genoeg is word er een creditcard op je naam geopend en kan je al hun spullen gaan betalen.
Wat een verhaal, ik vind dit allemaal honds laffe daden en dit soort dingen moeten hard bestrafd worden. Een gesprek aangaan met die lui heeft geen enkele zin. Die lui moet je hard aanpakken en neerknuppelen of fl**ker ze een tijd in de cel. Doe dit bij 100 hang/straat terroristen en de rest dijnst vanzelf wel terug. Doen ze dit niet? Dan word er dus niet hard genoeg aangepakt en moet er dus Nóg harder worden aangepakt! Ik zelf heb het ook niet al te best op school gedaan en werd ook door leraren uitgekotst. En dan het grote verschil: Ik accepteer de consequenties dat ik vroeger op school heb lopen kloten en ga maar aan de slag met een k*tbaantje om me geld te verdienen en te sparen. Die mentaliteit van die lui is zo diep gezonken, dit is er enkel alleen uit te rammen. Respect moeten ze krijgen voor het land waarin ze zijn komen wonen. Aanpassen moeten ze! Kunnen ze dat niet, of neerknuppelen en in een cel fl*kkeren of een schop onder die luie respectloze reet van ze en opt**fen naar het land van herkomst!

Zo zie je maar dat meningen nogal kunnen verschillen..

Meningen kunnen verschillen, maar we gaan er zo diep op ingaan zodat we ze ook kunnen onderbouwen.

Eerst en vooral staat opvoeden niet gelijk aan een 'harde aanpak'. Ik weet niet precies waar ik daaronder moet verstaan, maar ik weet wel dat opvoedingen veel meer is dan dat. Eigenlijk zou ik een verplichte cursus opvoeding zien voor iedereen die een kind heeft, maar we zullen voor de time being enkel dit geven voor ouders met een probleemkind.
Als een kind degelijk wordt opgevoed, dan gaan die jongeren op lange termijn veel minder kans maken om af te wijken van de 'juiste gedrag'. Een gesprek aangaan nadat de jongeren al zo lang afgeweken is, heeft idd veel meer kans dat zo'n gesprek gaat falen. Hoewel aan de andere kant, men neemt in de ontwikkelingspsychologie wel aan dat gedrag over de gehele levensduur plastisch is, dus het is geen onmogelijke zaak. (het is dus niet zo dat als je als kind ge****ed bent, dat je altijd ge****ed blijft).

Alle kwalijke punten die jij hebt aangehaald kan opgevangen worden door gezin en school, tot op het niveau van de criminaliteit door autochtonen. (en is er geen reden om je zwaar zorgen te maken en je te ergeren voor criminaliteit begaan door allochtonen, tenzij je een verstokte racist bent tenminste (kuch arnoldfan kuch))

Streng straffen is een symptoombestrijding (je pakt de oorzaak niet aan, je inhibeert enkel de drang om af te wijken) en bovendien maar partieel effectief. Want een justitieapparaat kan niet elke criminele actie zien en bestraffen, dus een groot percentage vallen uit de boot. Beter voorkomen dan genezen, daar moet men veel meer voor investeren.

De suggesties die ik lees zijn veels te soft gaan zeker niet werken.
Wilders wil niet alle Marokkanen terugsturen. Alleen de niet-geïntegreerden, de criminelen en de fundamentalisten. En hij wil de instroom van niet-Westerse immigranten (dus ook Moslims) stoppen.
Dus de oplossing is terugsturen uiteraard, weg van Nederlandse bodem. En het beste zou zijn dat we dat vliegticket zouden betalen met het geld op hun eigen rekening of het verkopen van hun spullen, om de financiële overlast voor de burger te beperken, hoewel ik graag mee betaal aan een enkeltje als ze het zelf niet kunnen betalen, voor het goede doel.

@Cyan, maar dan kan je natuurlijk ook nog dieper gaan in de opvoeding. Waarom komt het dat de opvoeding waardeloos is. Bijv. Man en vrouw werken en krijgen een kindje, Mama stopt met werken en houd zich het grootste gedeelte bezig met het verzorgen en opvoeden van het kind. Papa blijft werken en zorgt dat alles netjes draaiende houd. Is het kind oud en wijs genoeg? Dan kan / gaat mama weer werken. Tegenwoordig is het zo dat papa en mama moeten blijven werken omdat ze anders de hoge rekeningen en belastingen niet kunnen betalen. Het kind krijgt een sleutel om z'n nek en ziet maar wat ie in zijn vrijetijd doet.. Rotzooi trappen, spijbelen.
In de meeste allochtoonse gezinnen werkt de vrouw des huizes niet en kan zij dus prima voor de kinderen zorgen. Maar hoe komt het dan dat die lui toch blijven klootzakken? Ja, de opvoeding is niet 'goed'. Waarom houden Marokanen en Turken zich in hun eigen land wel aan de regels? Juist, omdat daar keihard word aangepakt, waarom zou dat hier niet kunnen? En wij proberen het met praten op te lossen, je geeft net zelf aan dat er dan een grote kans van falen is. Waarom moeten we nóg meer geld uitgeven aan dit tuig.
Er zijn natuurlijk ook allochtonen die wel hun best doen en die mogen ook blijven als ze dat zelf willen.
Ik zeg niet dat er geen autochtonen criminelen zijn maar die houden zich niet bezig met laffe daden als bijv. een tasjesroof. Een autochtonen crimineel moeten ze ook hard aanpakken. Een crimineel is overigens gewoon een crimineel. Een autochtonen crimineel kan je niet het land uitzetten want we kunnen andere landen natuurlijk niet met onze criminelen opzadelen. Dat ik een racist ben is de grootste onzin laat dat duidelijk zijn aangezien ik ook allochtonen vrienden en kennissen heb die echter wel hun best doen en zich ook mateloos irriteren aan dit soort lui.

De suggesties die ik lees zijn veels te soft gaan zeker niet werken.
Wilders wil niet alle Marokkanen terugsturen. Alleen de niet-geïntegreerden, de criminelen en de fundamentalisten. En hij wil de instroom van niet-Westerse immigranten (dus ook Moslims) stoppen.
Dus de oplossing is terugsturen uiteraard, weg van Nederlandse bodem. En het beste zou zijn dat we dat vliegticket zouden betalen met het geld op hun eigen rekening of het verkopen van hun spullen, om de financiële overlast voor de burger te beperken, hoewel ik graag mee betaal aan een enkeltje als ze het zelf niet kunnen betalen, voor het goede doel.

Het is ook allemaal zo makkelijk. Ik begrijp niet dat er niet geluisterd wordt naar heldere denkers als robindev.
Misschien moet je een groter podium bestijgen en jezelf richting de tweede kamer begeven.

pvv is de enige partij met het lef om een groep aan te spreken op hun gedrag. Niks weg ermee dus, hun houden de politiek tenminste een beetje in evenwicht.

Maar de manier waarop neemt alle kracht van de boodschap weg...

T, op wie moeten wij dan stemmen bro? er is niemand anders hij heeft tenminste nog een boodschap. De rest van die strontzakken in Den Haag maken er helemaal een zooitje van.

T, op wie moeten wij dan stemmen bro? er is niemand anders hij heeft tenminste nog een boodschap. De rest van die strontzakken in Den Haag maken er helemaal een zooitje van.

+1

Wilders komt gewoon op voor de Nederlandse samenleving. Eindelijk iemand die ze bek open durft te trekken tegen moslims.. en moet je kijken wat voor gezeik er gelijk van komt!

laatst ook weer zie je op het nieuws dat geert toch naar Engeland mag.. Staan daar een paar van die moslims te demonstreren met borden "Islam will qonquer the world!" Hoe verklaar je zulk soort uitspraken? Islam is gewoon een geloof dat heel de wereld probeert over te nemen! En iedereen schijt in ze broek voor die lui! Omdat ze overal terrorisme en haat brengen tegen andere geloven! En als er dan iemand opstaat die er wat van zegt.. dan komen ze gelijk met ze alle zielig doen dat ze gediscrimineerd worden!

Voor alle duidelijkheid: ik begrijp goed dat mensen PVV stemmen en keur het zelfs niet af. Het gaat tenslotte om het signaal van de kiezer (proteststem). Maar als je in de politiek serieus genomen wil worden door andere partijen dan moet je boodschap anders gebracht worden. Ik ben eigenlijk benieuwd naar het echte doel van Wilders... denkt hij Nederland alleen te besturen? Of wil hij gewoon een sterke oppositiepartij blijven?

Voor alle duidelijkheid: ik begrijp goed dat mensen PVV stemmen en keur het zelfs niet af. Het gaat tenslotte om het signaal van de kiezer (proteststem). Maar als je in de politiek serieus genomen wil worden door andere partijen dan moet je boodschap anders gebracht worden. Ik ben eigenlijk benieuwd naar het echte doel van Wilders... denkt hij Nederland alleen te besturen? Of wil hij gewoon een sterke oppositiepartij blijven?

Bedoel je dat Wilders met hele dure woorden overal omheen moet gaan lullen net als alle andere politici? Wilders zegt wat hij vind en wat hij er aan wilt doen zonder er slap om heen te lullen.

Bedoel je dat Wilders met hele dure woorden overal omheen moet gaan lullen net als alle andere politici? Wilders zegt wat hij vind en wat hij er aan wilt doen zonder er slap om heen te lullen.
Nee dat hoeft niet. Maar dat is ook niet wat ik bedoelde. In elk geval geloof ik niet dat hij met zijn sT en 'oplossingen' een goed alternatief kan vormen. Maar goed wat mij betreft mogen mensen gerust denken dat hij alle oplossingen heeft, hij mag zelfs proberen bewijzen dat zijn partij een goed alternatief is. Alleen geloof ik er simpelweg niet in als het gaat over daadwerkelijk besturen. Net als het VB is en blijft het volgens mij een harde oppositiepartij, die aan de kant staat met de zweep en grote mond, maar veel meer niet.

Dat gezegd hoop ik natuurlijk wel dat hij op het beleid zal wegen, wat waarschijnlijk ook wel zo zal zijn.

Ik denk dat zijn tactiek gewoon is om nu een hoop stemmen te scoren door dingen te zeggen/doen die op dit moment veel in de media zijn zoals bijv. de islam, Marokkaanse probleemjongeren etc. En dat hij daarna ook gewoon andere problemen enzo zal aanpakken..

Aan je design interieur te zien en je Peugeot cabrio waarmee je rondrijdt in Amstelveen lijkt het mij dat je wel goed bemiddeld bent. Is VVD geen optie voor jou? Die partij staat immers net als PVV ook rechts in de politieke ruimte. En nemen het op voor mensen die meer verdienen dan Jan Modaal.

Pvv discrimineert een hele bevolkingsgroep/meerdere bevolkingsgroepen en sluit voornamelijk allochtonen buiten en wekt ook nog racisme en aggressie op jegens allochtonen..

dit land is al te ver heen. Dus hebben we ben ik bang wel een ruk naar rechts nodig (VVD, PVV) om het land uit de stront te trekken. Eén ding weet ik wel die jaren balkellende, CU heeft dit land geen goed gedaan.

leuk zo oud topic :roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven