AndroidHealthClinic

Sterkste Man Van Kampen

Nouja, doe eerst zelf eens zo'n wedstrijd mee voordat je anderen meteen belachelijk moet maken...
Rocklift is een nogal technisch moeilijk onderdeel en als je de steen goed te pakken hebt kun je m goed liften... Het ligt echt niet aan het gewicht hoor... Ik press 90kg strict en duw 115kg op de boom... Misschien dat ik een beetje gepikeert reageer maar heb een lange zware dag achter de rug en ben nogal moe...

belachelijk maken valt toch wel mee, het is toch gewoon een feit dat het er komisch uit ziet? en dat matthieu het dan zonder 'zebrapad outfit' doet zorgt gewoon voor een grappig contrast

maar ik zie ook gewoon niet in waarom je al die bandages om moet doen voor een oh lift van 75 kilo... ik snap best dat het een wereld van verschil is met een bb/db/log maar die balans/grip verschillen maken het toch geen noodzaak al die dingen om te doen? vooral de kniebandages zie ik echt het nut niet van.. don't get me wrong, zelf draag ik ook wel is een riem bij log of pushpresses, en soms polswraps

Laatst bewerkt:
De bandages houden ook gewoon je gewrichten warm.. Dus zo gek vind ik het niet hoor.

En ik daag je uit om het eens te proberen die rocklift.. Ik denk dat je je er akelig in vergist.

De bandages houden ook gewoon je gewrichten warm.. Dus zo gek vind ik het niet hoor.

En ik daag je uit om het eens te proberen die rocklift.. Ik denk dat je je er akelig in vergist.

je gewrichten blijven niet warm in de brandende zon?

ik geloof jou direct als je zegt dat het ****ed up is... maar dan nog het blijft 75 kilo, omdat het een steen is gaat dat toch niet opeens extra 'gevaren' opleveren voor je gewrichten t.o.v. een bb/db/log? en je core moet dat toch ook wel probleemloos aan kunnen?
en die knie bandages snap ik gewoon helemaal niet.

maar ik heb me er nu al genoeg over uitgelaten, als jules dit prettig vind moetie dat zelf maar weten.. mijn mening is anders. ik heb het idee dat de mensen van bij heafland sports (jules/ruben/max) zich onnodig snel in al die dingen hijsen, aangezien max op msn ook al een link vroeg om al die spullen te kunnen kopen... en ik me ook filmpjes/fot's van ruben kan herinnerne met rehband + 2 pl riemen etc... ik zal wel weer op tenen trappen met deze post, maar goed

het zijn sleeves, geen wraps. Sleeves doe ik ook gewoon bij ieder onderdeel om, waarom zou je het niet doen als het je gewrichten warm en stabiel houdt? Probeer zo'n rocklift trouwens maar eens, voelt heeeeel veel zwaarder dan een barbell.

het zijn sleeves, geen wraps. Sleeves doe ik ook gewoon bij ieder onderdeel om, waarom zou je het niet doen als het je gewrichten warm en stabiel houdt? Probeer zo'n rocklift trouwens maar eens, voelt heeeeel veel zwaarder dan een barbell.

waarom om je knieen is mijn main point?

rocklift ga ik zeker eens proberen wanneer ik de kans krijg, ben sowieso wel heel nieuwsgierig nu :D

Godverrrr dus al die lijers zeggen af en ik kon niet eens meer op de reservelijst zo vol zat de bende en dan kan men op het laatste moment nog inschrijven. Sommige gasten moeten en klap voor hun harses hebben omdat het belachelijk is andere de kans te ontnemen aan dit soort wedstrijden deel te nemen. Zijn het afzeggingen vanwege blessures op het allerlaatse moment heb ik niks gezegd.

Ik zie dat sommigen hier laten zien wat ze waard zijn. Matthieu gefeliciteerd gozer je bent een heel sterke jongen en dat gaan we nog vaak zien in de toekomst denk ik.

je gewrichten blijven niet warm in de brandende zon?

ik geloof jou direct als je zegt dat het ****ed up is... maar dan nog het blijft 75 kilo, omdat het een steen is gaat dat toch niet opeens extra 'gevaren' opleveren voor je gewrichten t.o.v. een bb/db/log? en je core moet dat toch ook wel probleemloos aan kunnen?
en die knie bandages snap ik gewoon helemaal niet.

maar ik heb me er nu al genoeg over uitgelaten, als jules dit prettig vind moetie dat zelf maar weten.. mijn mening is anders. ik heb het idee dat de mensen van bij heafland sports (jules/ruben/max) zich onnodig snel in al die dingen hijsen, aangezien max op msn ook al een link vroeg om al die spullen te kunnen kopen... en ik me ook filmpjes/fot's van ruben kan herinnerne met rehband + 2 pl riemen etc... ik zal wel weer op tenen trappen met deze post, maar goed

:roflol:

Even voor de duidelijkheid: Sleeves voegen bijna 0,0 toe aan je lift, ze zijn puur bedoeld om je gewrichten warm te houden tijdens het liften van zware en onstabiele voorwerpen.

Verder over die rehband en 2pl riemen.. Ja, ik heb wel eens gesquat en overhead gelift met 2 pl riemen. 1x om precies te zijn om het een keer uit te proberen of het me meer stabiliteit cq kracht bezorgde. Niet dus.

Verder heb ik m'n 120kg loglift (tevens mijn maximale overhead lift) zonder elbow sleeves gedaan en alleen een riem en m'n rehband back support. (tevens puur om je onderrug warm te houden).

M'n 270kg deadlift bij Henk en m'n 273kg deadlift thuis heb ik alleen met powerliftriem en straps gedaan. Geen wrist wraps, geen sleeves en geen rehband back support. Dus in feite redelijk RAW..

Maargoed, jij zal het wel beter weten dan ik. ;)

:roflol:

Even voor de duidelijkheid: Sleeves voegen bijna 0,0 toe aan je lift,
Niet helemaal mee eens. Ik heb sleeves die een maat te klein zijn en die geven echt wat verende hulp als je je arm helemaal buigt.
Idem voor me knee sleeves, als ik zonder bar squat voel ik ook duidelijk dat ze oprekken en dat ze helpen onderaan de beweging.
Ok fair and squar...ze helpen maar een fractie wat wraps doen, maar helpen wel degelijk iets.
Overigens heb ik ook elbow sleeves tijdens het benchen en overhead aan en knee sleeves tijdens squats en deads (vanwege me knie).

ik ben het er niet helemaal mee eens... ze geven je gewoon steun die dingen.. ze zijn toegestaan... en het kan misschien net dat beetje extra bieden waarom het toch lukt... dus als je het niet doet werk je jezelf eigelik tegen ??

Don't fukk with haefland erwin.. silence, i kill you

@ Starter, ik heb die dingen om precies te zijn 1 week geleden binnen gekregen en dus alles daarvoor zonder knee of elbow sleeves gedaan... Heb ze dus 2x gebruikt en alleen op de wedstrijden...

Ik volg de discussie niet, maar ik heb een aantal foto's van de wedstrijd gemaakt. Ik zal ze later op het forum zetten of anders PM me maar.

Goed gedaan jongens! Hele nette prestatie, vooral Alex!

@Matthieu: wat zegt Simon precies tegen jou als je die 140kg steen aan het laden bent..?

wat een muziek op de achtergrond zeg :roflol:

wel grappig om te zien hoe matthieu de steen 2x lift met alleen een zonnebril op. en jules em 0x lift terwijl hij eruit ziet als iemand die ik voor een zebrapad zou kunnen vergissen als hij op het asfalt zou liggen (en ik men lenzen niet in zou hebben of lazerus zou zijn)

Erg kinderachtig en beledigend kerel. Probeer zelf eens een wedstrijd zou ik zeggen.

Goed gedaan jongens! Hele nette prestatie, vooral Alex!

@Matthieu: wat zegt Simon precies tegen jou als je die 140kg steen aan het laden bent..?

Dat ik m'n handen lager moet houden. Dat schreeuwde Fouad ook.

Op één of andere manier drong het niet goed tot me door dat ik de steen niet goed vasthad. Waaschijnlijk de combinatie van de hitte en vermoeidheid die ervoor zorgden dat ik mentaal op was... Helaas heb ik zo wel veel tijd verspild op die 140. Door het lange diep zitten schoot de kramp er dus ook in (wat je ook kan zien).
Als ik gewoon sneller was geweest t/m de 140 had ik de 160 nog kunnen proberen.. Maarja, dat is achteraf. Volgende zware wedstrijd (volgend jaar?) gaat de zwaarste steen er gewoon op.

En aangezien op de hoekse waarde de zwaarste steen 120 is.. is dat niet echt een eerlijk vergelijk. Daar ga ik gewoon voor een tijd onder de 30 seconden. Dat wordt overigens gelijk mijn eerste én laatste C-wedstrijd.

Godverrrr dus al die lijers zeggen af en ik kon niet eens meer op de reservelijst zo vol zat de bende en dan kan men op het laatste moment nog inschrijven. Sommige gasten moeten en klap voor hun harses hebben omdat het belachelijk is andere de kans te ontnemen aan dit soort wedstrijden deel te nemen. Zijn het afzeggingen vanwege blessures op het allerlaatse moment heb ik niks gezegd.

Ik zie dat sommigen hier laten zien wat ze waard zijn. Matthieu gefeliciteerd gozer je bent een heel sterke jongen en dat gaan we nog vaak zien in de toekomst denk ik.

Mee eens Gijs! En bedankt kerel.. Hopelijk kunnen we volgend jaar eens tegen elkaar strijden op een wedstrijd als deze. Want zoals hierboven al staat is de hoekse waard voor ons toch wel erg licht....

Erg kinderachtig en beledigend kerel. Probeer zelf eens een wedstrijd zou ik zeggen.

je weet toch wel dat de standaard 'probeer zelf eens een wedstrijd' reactie nergens op slaat? al zou ik 1000 wedstrijden gedaan hebben blijft het er komisch uitzien, ruben :rolleyes:

maar omdat ik 0 wedstrijden gedraait heb (tot op heden) mag ik het niet opmerken? im missing your point here.

Wat een verschil ook in muziek met sterkste van vlaanderen :roflol: Merk je daar als deelnemer veel van?

Terug
Naar boven