XXL Nutrition

Stijfheid in rug na Deadlifts

13j

Cool Novice
Waardering
46
Lengte
1m84
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
The day after deadliften heb ik last van een soort stijfheid in me rug, komt dit door mijn houding of heeft iedereen hier last van?

Kon gewoon pumps zijn en verhoogd doorbloeding vanwege herstellen. Doet het pijn of is het gewoon stijfheid?

Zolang het niet aanvoelt als pijn is het vrij normaal. Had dit ook altijd. Blijf controleren of je techniek goed is, span je gluten aan als je terug naar de staande positie gaat

• Topic Starter Topic Starter
  • Topic Starter Topic Starter
Ook bij het deadliften als ik begin aan de pull heb ik een vreemd gevoel net boven me kont miss heeft dit ermee te maken

Helemaal niet zo raar ik vermoed dat iedereen die goed lift wel eens een dikke pomp/ stijfheid heeft in de muscles..

Stiff-legged deadlifts krijg ik er soms een flink lager rug pump van wat natuurlijk logische is want je lager rug wordt er aanzienlijk mee gepakt

Film anders je deadlift. Zou wat zijn als je een totaal verkeerde manier zou aanleren terwijl er genoeg kennis voor je aanwezig hier is.

ALs je jouw oude filmpje vergelijkt met wat je in bovenstaand filmpje kan zien ( vanaf minuut 8 ) Dan kun je zien wat ze in je oude topic bedoelen met 'te relaxed' mocht je met die techniek een gewicht van bijvoorbeeld je 3 RM pakken dan ga je waarschijnlijk door je rug.

hoop dat je er wat aan hebt.

Terug
Naar boven