AndroidHealthClinic

Stimulanten/boosters etc.

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Hoe zit het eigenlijk met middelen die een flink oppeppend effect hebben en/of stofwisseling versneller en/of honger gevoel onderdrukken en dat soort dergelijke uitwerkingen. Ik gebruikt tot voorheen eigenlijk nooit specifieke middelen om harder te kunnen trainen. Maar ben laatst flink gaan experimenteren met caffeine en aangezien ik dat zelden slechts in kleine hieveelheden geconsumeerd heb kreeg ik dus een massieve boost afgelopen Vrijdag voor het trainen. :D Echt heerlijk! Flink geknald en was de volgende dag keihard met spierpijn. :) Nu vroeg ik me eigenlijk af hoever je hier in kunt gaan. Want iemand die veel prestatieverhogende middelen gebruikt, echter geen AS, kun je die nog wel naturel noemen? En wat zijn in de regel de populairste opwekkende middelen?

volgens mij staat cafeine ook op de dopinglijst, dus als dat gevonden wordt in te hoge hoeveelheden ben je volgens het IOC neem ik aan niet meer naturel te noemen

overigens neem ik al jaren voor het trainen een blikje red bull en bevalt echt uitstekend. krijg ook inderdaad een boost en ik kan harder en geconcentreerder trainen

Ephedrine voor de training doet het wel lekker altijd. Ben nu bezig met vit b12 injects. Daar zou je ook een stukje fitter van moeten worden.

ja ephedra zou het beste zijn voor een training om boost te krijgen.

Staat wel op de dopinglijst alleen ephedra.

En wat caffeine betreft. Daar moeten ze niet zo overzeiken , want als ik dan 4 blikjes red bull drink ben ik ook niet meer naturel :cool:

Lulkoek in mijn ogen :D

Ryu zei:
En wat caffeine betreft. Daar moeten ze niet zo overzeiken , want als ik dan 4 blikjes red bull drink ben ik ook niet meer naturel :cool:

Lulkoek in mijn ogen :D

jep in mijn ogen ook dikke onzin vriend, helaas heb ik die regeltjes niet verzonnen :(

Hmm nou maar hopen dat de wouten bij de grens mij bestelling met 20 potjes caffeine niet vinden :rolleyes:

ik ga uit van de dopinglijst op wedstrijdverband he, dus niet recreatief gezien. in normaal gebruik is cafeine gewoon legaal dus denk niet dat je er problemen mee krijgt

ohhh okee dacht al :D

Me onderbroekje werd al ander kleurtje :D

Ik meen dat caffeine van de dopinglijst afgehaald was ?

(maar dat van die 4 red bull is een beetje een non-argument, als ik bij de kruidvat een hoestdrankje haal met de verkeerde stoffen erin kom ik ook niet door de dopingcontrole. Het feit dat je het gewoon in de winkel kunt kopen is geen garantie dat iets geen doping is)

zie ook:
http://www.wada-ama.org/rtecontent/document/list_2005.pdf

(cut & paste werkt niet)

Het ging niet om de redbull maar de hoeveelheid caffeine.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand ook weleens spirulina gebruikt, schijnt ook zwaar goed te werken.

Caffeine is sinds 2004 van de dopinglijst af. Daarvoor mocht je idd een beperkte hoeveelheid nemen in wedstrijd verband.

Ik vind alleen de gewenning bij caffeine heel erg snel intreden. Je hebt er steeds meer van nodig om enigzins een oppeppend effect te hebben.

heb weleens spirulina gebruikt. merkte er niets van, zijn algen plantjes (?).
goed slapen een keer per week 25 mg efedra en 400 mg caffeine, en een keer p/w 600 mg caffeine zonder efedra trekken mij door de zwaarste trainingen heen.

zin moet je maken!

Halve tab efedrine voor training geeft een lekkere boost.

zou ik wel met caffeine innemen, is beter. maar dat wist jij als "freaky bodybuilder" tuurlijk wel :p .
leviathan: hoe kom je trouwens aan al die sterren? en die titel als freaky bodybuilder?
is je naam afgeleid van de "eerste" mens of van leviathan als hakkuh dj?
gr d

dennis999 zei:
zou ik wel met caffeine innemen, is beter. maar dat wist jij als "freaky bodybuilder" tuurlijk wel :p .
leviathan: hoe kom je trouwens aan al die sterren? en die titel als freaky bodybuilder?
is je naam afgeleid van de "eerste" mens of van leviathan als hakkuh dj?
gr d

De sterren duiden aan hoe veel postings je hier hebt geplaatst.

1 ster zijn de novices (minder dan 30 posts)
1 ster zijn de ook cool novices (30 tot 250 posts)
2 sterren zijn de Dutch Bodybuilders(250 tot 750 posts)
3 sterren zijn de Advanced Bodybuilders (750 tot 1500 posts)
4 sterren zijn de Competitive Bodybuilders (1500 tot 3000 posts)
5 sterren zijn de Pro Bodybuilders (3000 tot 4500 posts)
5 sterren zijn ook de Freaky Bodybuilders (4500+ posts)
6 sterren zijn de goden en halfgoden (admin en mods ) :D

Ik heb een mailtje gedaan naar de dopinglijn voor ik er bestelde had bij 1fast400 ...

VRAAG:

Geachte,

ik had graag geweten of het gebruik en het kopen van caffeïne (in
tabletvorm van 200mg) verboden is ? Ik heb me laten vertellen dat dit
product onlangs van de dopinglijst is verdwenen maar ik zou dit toch
graag even checken.

Vriendelijke groeten

ANTWOORD:

Beste,

sinds 20 januari 2004 komt caffeïne niet meer voor op de lijst van de
verboden substanties en is het dus toegelaten.
Voor deze datum was er wel een drempelwaarde voor caffeïne bepaald.

Sportieve groeten,
de dopinglijn

kan niet wachten tot die zooi van mij binnen komt :D

Terug
Naar boven