Trenchmouth
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 915
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Hm, ik wist niet dat Camel ook als shag verkocht wordt.
Camel "full flavor"
Camel medium
Camel light
En die normale met en zonder filter.
Tja, het is jammer dat roken zo schadelijk is anders dan ademde ik door een sigaret. Ik maakte er soms een sport van om een tabaksspeciaalzaak binnen te wandelen en te vragen om "Runner" sigaretten. En dan ging men veelal moeilijk kijken en moest het speciaal besteld worden. Toen was ik al een kleine trol.
Maar even serieus mensen, roken heeft je niks anders te bieden dan ziekte en dood. Het is rotzooi. Maar ik vind dat er tegenwoordig een overdreven heksenjacht op rokers gemaakt wordt. Mensen die willen roken moet je een ruimte geven om te roken. Dat is de individuele vrijheid in Nederland dat iedereen mag doen met zijn leven wat hij of zij wil. Ik rook in ieder geval niet meer want het is mij de gezondheidsrisico's niet waard. Mijn opa is langzaam gestikt door longemfyseem en die bleef doorroken tot het eind. Dat is het enige waar men het in de familie over had, over z'n gerook en z'n benauwdheidsaanvallen waarbij die blauw aanliep... Het feit dat hij toneelstukken schreef en in een band zat wordt nauwelijks genoemd. Hij kon alleen maar rechtop zittend slapen vanwege de benauwdheid, zelfs lopen was al teveel. Medicijnen had je er toen nog niet voor want hij is in de jaren 70 gestorven, voor de opkomst van luchtwegverwijders en inhalatiecorticosteroiden. Enfin, longen zijn gewoon om te ademen, wees er maar zuinig op.

kon niet laten