Fitness Seller

Stoppen met roken

Ik koop alleen shag, gele camel shag.
Hm, ik wist niet dat Camel ook als shag verkocht wordt.
Camel "full flavor"
Camel medium
Camel light
En die normale met en zonder filter.

Tja, het is jammer dat roken zo schadelijk is anders dan ademde ik door een sigaret. Ik maakte er soms een sport van om een tabaksspeciaalzaak binnen te wandelen en te vragen om "Runner" sigaretten. En dan ging men veelal moeilijk kijken en moest het speciaal besteld worden. Toen was ik al een kleine trol.
Runner_ks_25_h_holland.jpg

Maar even serieus mensen, roken heeft je niks anders te bieden dan ziekte en dood. Het is rotzooi. Maar ik vind dat er tegenwoordig een overdreven heksenjacht op rokers gemaakt wordt. Mensen die willen roken moet je een ruimte geven om te roken. Dat is de individuele vrijheid in Nederland dat iedereen mag doen met zijn leven wat hij of zij wil. Ik rook in ieder geval niet meer want het is mij de gezondheidsrisico's niet waard. Mijn opa is langzaam gestikt door longemfyseem en die bleef doorroken tot het eind. Dat is het enige waar men het in de familie over had, over z'n gerook en z'n benauwdheidsaanvallen waarbij die blauw aanliep... Het feit dat hij toneelstukken schreef en in een band zat wordt nauwelijks genoemd. Hij kon alleen maar rechtop zittend slapen vanwege de benauwdheid, zelfs lopen was al teveel. Medicijnen had je er toen nog niet voor want hij is in de jaren 70 gestorven, voor de opkomst van luchtwegverwijders en inhalatiecorticosteroiden. Enfin, longen zijn gewoon om te ademen, wees er maar zuinig op.

Hoi!

Ik weet dat hier tijdje terug al een topic over was, maar om die nou te bumpen....daarom maar een nieuwe
Vandaag stop ik er mee, k ben echt dol op m'n sigaretjes maar met de nieuwe accijnsverhoging
(gem.80 ct per pakje)die eraan komt en een komende operatie heb ik de knoop doorgehakt!
Ik stop ermee!
Wie is t ook zat en doet er mee?

Super initiatief! Mijn vader was 5 jaar gestopt - ondanks dat toch aan longkanker overleden vorig jaar met 63.

• Topic Starter Topic Starter
Op zich gaat t wel, ik heb geen last van het niet roken eigenlijk maar die eetlust vind ik erg vervelend.
De weegschaal geeft vreemd genoeg nog geen verschil aan maar dat zal vast niet lang meer duren dus ik heb (op aanraden van) Dexaprine besteld om te voorkomen dat ik dichtgroei.
Wat ik niet had verwacht is de hoeveelheid energie die ik nu heb, heerlijk!

Dus ff volhouden, t gaat vanzelf makkelijker worden

Op zich gaat t wel, ik heb geen last van het niet roken eigenlijk maar die eetlust vind ik erg vervelend.
De weegschaal geeft vreemd genoeg nog geen verschil aan maar dat zal vast niet lang meer duren dus ik heb (op aanraden van) Dexaprine besteld om te voorkomen dat ik dichtgroei.

kijk maar uit met die rotzooi.

Is fabeltje , 7maanden gestopt en m'n vp is met 2-3% gezakt. Doordat je stopt hecht je nog meer waarde aan je lichaam , tenzij je weak-minded bent en de ene verslaving wisselt met een andere.

De vicieuze cirkels van Van Dijk is een model van vicieuze cirkels ontworpen door de psychiater Kuno van Dijk dat inzicht tracht te bieden in het begrip van verslaving. Het model richt zich niet zozeer op "de" oorzaak van de verslaving, maar meer naar de factoren die de verslaving in stand neigen te houden.
Jou oordeel weak minded heeft negatieve invloed op een van die cirkels en wel de psychologische:

De psychologische cirkel Elk mens wil zich waardevol voelen. Het betreft zaken als zelfbeeld, ideaal-ik, schuld en schaamte. Een verslaving tast het zelfbeeld aan; zo wil je eigenlijk niet zijn. Het gevolg is schuldgevoelens en schaamte.

• Voorbeeld: Niemand wil eigenlijk erkennen dat hij alcoholist is. Dat is nou niet het 'ideale ik'. Dat zou een negatief zelfbeeld opleveren. Om er maar niet over na te hoeven denken is het dan gemakkelijker om een borrel te nemen. Dan voel de persoon zich niet (meer) zo waardeloos. Na het uitwerken van de alcohol voel hij zich echter schuldig: hij heeft immers weer gedronken en zo bewezen dat hij verslaafd is. Om aan die gedachten te ontsnappen neemt hij weer een borrel. Hoe vaker er gedronken wordt des te vaker dit soort krenkingen optreden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vicieuze_cirkels_van_Van_Dijk

Geen enkele verslaving is ooit opgelost door schuld, negatief zelfbeeld of mensen inpeperen dat ze weak-minded zijn. Het is al erg genoeg dat je jezelf zwak ziet elke keer als je faalt of een leegte opvult met een andere verslaving, het is nergens voor nodig dat er nog eens in te wrijven door een dergelijk oordeel als weak minded. Bij verslavingen denk ik altijd na; is mijn post helpend of niet. Niet helpende post beter niet schrijven in dit topic imo.

Ik post deze reactie ook met als doel op dat model van van Dijk te wijzen die mijzelf veel inzicht gaf in mijn verslaving. Ik ben sinds vorig jaar gestopt oktober ergens gestopt met blowen, vanaf november drink ik niet meer en vanaf 13 december rook ik niet meer. Ik weet er alles van van dat verslavingen inruilen voor een ander :)

Laatst bewerkt:
Dexparine dat is met dmaa toch? Ik zou er niet aan moeten denken als ik stop. Ben dan sws al onrustig en wat euforisch. Dat wil ik niet nog meer versterken. Doe mij dan maar een rustgevende thee oid.

Mij helpt hardlopen; voorkomt dat ik dik wordt door niet roken en niet rokend hardlopen doet je zo beseffen dat je weer lucht hebt om te ademhalen. Waar je eerst benauwd was na het sprintje naar de metro ren je na een paar weken een uur non stop. Dat is voor mij elke keer het bewijs en de beloning voor het niet roken, dat ik dat opeens met gemak weer kan. En van hardlopen voel ik me ontspannen na die tijd. Hardlopen is de gezonde endorfine bron.

EDIT krijg een fout in mijn post niet weg

Laatst bewerkt:

Tip: tegen de honger kun je Obesimed proberen - capsules met vezels die enorm opzwellen in je maag zodat je een vol gevoel krijgt - zit verder niets chemisch in.

Hardlopen is voor mij helaas geen optie vanwege mijn knieën, dus in de plaats daarvan ben ik nu m'n huis op aan het knappen.(was toch al nodig hoor)
K moet zeggen dat opnieuw je badkamer voegen vreemd genoeg een kalmerende werking heeft.
Wat ik heb gelezen (oa recensies) over Dexaprine was niet zo "negatief" als wat jullie nu zeggen, dus dat brengt mij heel fijn weer aan t twijfelen...

Probeer je zo goed mogelijk aan je schema te houden (als je die hebt), die eetlust verdwijnt vanzelf wel. Ga anders andere activiteiten zoeken om te doen. Zou niet aan tabletten gaan beginnen.

Gewoon iets anders in je mond stoppen om aan te zuigen...:eyebrow:

:roflol: kon niet laten

Ik heb idd een schema en was begonnen met IF (voor ik ging stoppen met roken) maar ik merk nu gewoon dat ik meer bezig ben met niet eten dan met niet roken.
Ik ben al water gaan drinken als ik iets wil eten maar t lijkt niet echt te helpen, naast werk, studie, trainen en badkamer verbouwen nog iets gaan doen kan niet want dan is de dag voorbij.

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 17:50 ----------

Ohw Damn ik begin te b**chen en klagen nou....:eek:

Sorry, ik hou al op...

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 17:52 ----------

Gewoon iets anders in je mond stoppen om aan te zuigen...:eyebrow:

:roflol: kon niet laten

Suggesties??

En je doet nu nog IF? Misschien een idee om voor voorlopig dan een 'normaal' schema te maken en later eens weer te beginnen met IF. Want nu denk je door IF aan eten en door het stoppen met roken wil je meer eten.

Ik heb idd een schema en was begonnen met IF (voor ik ging stoppen met roken) maar ik merk nu gewoon dat ik meer bezig ben met niet eten dan met niet roken.
Ik ben al water gaan drinken als ik iets wil eten maar t lijkt niet echt te helpen, naast werk, studie, trainen en badkamer verbouwen nog iets gaan doen kan niet want dan is de dag voorbij.

Van mezelf weet ik dat honger hebben erg werkt op trek hebben in hetgeen je verslaafd aan bent. Ik weet dat dit voor veel anderen ook geldt. Trek wordt meer te dragen als je tenminste een volle buik hebt. Je hoeft je niet gelijk vol te vreten maar IF dus uren niet eten zou ik niet zo handig vinden en cutten al helemaal niet.

Over dexparine; twijfelen hoeft niet. Het is voor iedereen anders; ik wordt opgefokt van niet roken de eerste weken en dan moet ik zelfs met koffie oppassen en zeker geen dmaa nemen. Maar als jij je er fijn bij voelt gewoon doen zolang je nog wel goed slaapt.

Jou oordeel weak minded heeft negatieve invloed op een van die cirkels en wel de psychologische:

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vicieuze_cirkels_van_Van_Dijk

Geen enkele verslaving is ooit opgelost door schuld, negatief zelfbeeld of mensen inpeperen dat ze weak-minded zijn. Het is al erg genoeg dat je jezelf zwak ziet elke keer als je faalt of een leegte opvult met een andere verslaving, het is nergens voor nodig dat er nog eens in te wrijven door een dergelijk oordeel als weak minded. Bij verslavingen denk ik altijd na; is mijn post helpend of niet. Niet helpende post beter niet schrijven in dit topic imo.

Ik post deze reactie ook met als doel op dat model van van Dijk te wijzen die mijzelf veel inzicht gaf in mijn verslaving. Ik ben sinds vorig jaar gestopt oktober ergens gestopt met blowen, vanaf november drink ik niet meer en vanaf 13 december rook ik niet meer. Ik weet er alles van van dat verslavingen inruilen voor een ander :)

Dan moet ik de uitzondering zijn. Ik heb die visie omdat ik weet dat sigaretten geen meerwaarde geven aan me dus zou het weak minded zijn van me om weer toe te geven aan die subconcious nood. Sommige mensen hebben de 'good cop' approach nodig , sommigen de 'bad cop'. Bv je kan tegen iemand zeggen 'stop being a b*ch' , de één vat het op van 'oh , ja ik gedraag me idd als een b*ch dit moet ik stoppen'. De andere zal butt-hurt zijn als je dit zegt , hangt af van persoon tot persoon.

Hoi!

Ik weet dat hier tijdje terug al een topic over was, maar om die nou te bumpen....daarom maar een nieuwe
Vandaag stop ik er mee, k ben echt dol op m'n sigaretjes maar met de nieuwe accijnsverhoging
(gem.80 ct per pakje)die eraan komt en een komende operatie heb ik de knoop doorgehakt!
Ik stop ermee!
Wie is t ook zat en doet er mee?
In!

smaakt de laatste tijd njet echt meer en rookte eigenlijk de laatste tijd ineens 1 pakje per 2-3 dagen ipv 1 per dag...

ben het zat elke x dat roken in de kou staan je gezondheid om zeep helpen en je kleren en adem worden er ook njet beter van...

igg im in! :)

Dexparine dat is met dmaa toch? Ik zou er niet aan moeten denken als ik stop. Ben dan sws al onrustig en wat euforisch. Dat wil ik niet nog meer versterken. Doe mij dan maar een rustgevende thee oid.

QUOTE]

ze heeft ook al gekuurd, misschien ga je dan gemakkelijker over dit soort middelen denken.

tip voor mensen die ergens mee willen stoppen.

je hoeft er niks voor te doen, enkel iets niet te doen.

2 maanden gestopt, na een pakje per dag. En voel me echt bevrijd, ook nog amper zin in een sigaret. Vooral omdat ik doorheen de jaren een steeds grotere afkeer van mijn eigen rookgedrag heb ontwikkeld. Ik begon het steeds meer te linken met aftakeling.
Ik ben dan ook niet zozeer gestopt voor de gezondheidsrisico's, maar vooral door de gedachte dat het je uiterlijk onaantrekkelijker maakt: vergeelde tanden, een grauwe droge huid, die stank

---------- Post toegevoegd Mon 11 Feb 2013 om 07:08 ----------

Ik durf zelfs verwedden dat indien ik niet zo ijdel was ik gewoon lekker zou doorroken, aangezien ik altijd wel een licht zelf-destructief verlangen in me heb gehad en een sigaretje soms ook intens genieten kan zijn (na de coïtus of een zware fysieke of mentale inspanning)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven