MuscleMeat

Stoppen met roken

Gewoon blijven volhouden, ik heb gelukkig steeds meer dagen dat ik er totaal geen last van heb.
Vind t gek genoeg wel nog steeds lekker ruiken

Ik heb heel erg dat mensen die roken of net gerookt hebben verschrikkelijk uit hun giecheltje stinken dan te bedenken dat ik dat ook deed toen.. bah

Succes!!! Ben zelf 4 weken gestopt na 15 jaar roken, eerste week een pesthumeur gehad maar daarna niet meer. Prima vol te houden.
Eetlust is enorm toegenomen en voel me stuk fitter.

Nog steeds niet gerookt. Dit is echt veel makkelijker dan ik dacht, had ik jaren eerder moeten doen ;)

Ik doe ook mee. Rookte altijd weinig, paar sigaretjes in het weekend. Maar maakt je longen wel vatbaarder voor ziekte. Nu al voor de tweede keer dit jaar flink ziek geweest en ben steeds paar weken verder tot mn longen weer hersteld zijn.

Vannacht weer gerookt, terwijl ik vorige week nog bang was voor longontsteking. Zo stom. Dus nu maar s echt stoppen!

dag twee, extra moeilijk omdat ik low carb eet, en het is een gevecht tegen nicotine en suikers maar ik ben aan de winnende hand:cool:

Ik heb heel erg dat mensen die roken of net gerookt hebben verschrikkelijk uit hun giecheltje stinken dan te bedenken dat ik dat ook deed toen.. bah

Ik liep laatst hard vrijwel alleen op een fietspad en merkte de rook. Echt een paar honderd meter voor me liep iemand met een peuk. Begin het ook heel vies te vinden. Maar een echte anti roker zal en wil ik niet worden, ik ga niet opeens zo'n fanatieke ex roker worden.

Zit nu op twee en een halve maand. Eerste dagen voelde ik me haast ziek, de eerste vier weken had ik de euforie van het stoppen. Daarna kwam een dip en nu denk ik er niet eens meer elke dag aan. Nu ff omdat ik dit topic lees maar niet eerder vandaag bijvoorbeeld.

Ik heb vrijwel in een keer 3 verslavingen overboord gezet; ik blow drink en rook niet meer. En mijn resultaten in de sportschool vliegen omhoog. De sportschool is mijn uitlaatklep waar ik de tijd en aandacht mee vul nu ik geen tijd meer aan het onderhouden van verslavingen besteed.

Ik liep laatst hard vrijwel alleen op een fietspad en merkte de rook. Echt een paar honderd meter voor me liep iemand met een peuk. Begin het ook heel vies te vinden. Maar een echte anti roker zal en wil ik niet worden, ik ga niet opeens zo'n fanatieke ex roker worden.

Zit nu op twee en een halve maand. Eerste dagen voelde ik me haast ziek, de eerste vier weken had ik de euforie van het stoppen. Daarna kwam een dip en nu denk ik er niet eens meer elke dag aan. Nu ff omdat ik dit topic lees maar niet eerder vandaag bijvoorbeeld.

Ik heb vrijwel in een keer 3 verslavingen overboord gezet; ik blow drink en rook niet meer. En mijn resultaten in de sportschool vliegen omhoog. De sportschool is mijn uitlaatklep waar ik de tijd en aandacht mee vul nu ik geen tijd meer aan het onderhouden van verslavingen besteed.

Nee dat heb ik ook niet.. Anti rook gebeuren.

Wel super goed van je !

• Topic Starter Topic Starter
Best een hoop stoppers!!

Ik ga over 3 weken ook stoppen, eerst nog even genieten van wintersport over 2 weken :D

succes voor degene die gaan stoppen, rook zelf niet, maar stoor me wel regelmatig aan rokers.

keep up the good work

Nooit meer roken gaat niet lukken als je lang verslaafd bent. Je kan het beter langzaam afbouwen. Ik koop een keer in de zoveel tijd een pakje die ik in een paar dagen oprook en dan ben ik er weer klaar mee voor een tijd. Ik ben nog steeds verslaafd ook al rook ik zelden meer. Ik ken er zat die paar jaar cold turkey gestopt zijn en nu weer als een ketter roken. Dat gevoel voor een sigaret zal er altijd blijven, net als met alcohol.

Nooit meer roken gaat niet lukken als je lang verslaafd bent. Je kan het beter langzaam afbouwen. Ik koop een keer in de zoveel tijd een pakje die ik in een paar dagen oprook en dan ben ik er weer klaar mee voor een tijd. Ik ben nog steeds verslaafd ook al rook ik zelden meer. Ik ken er zat die paar jaar cold turkey gestopt zijn en nu weer als een ketter roken. Dat gevoel voor een sigaret zal er altijd blijven, net als met alcohol.

wat een onzin, omdat het jou niet lukt is het voor de gehele mensheid onmogelijk?

en die vergelijking met alcohol slaat ook helemaal nergens op.

Ook maar stoppen hier, weggegooid geld is het

Ik rookte 15 jaar lang, ben spontaan gestopt in een keer nooit eerder geprobeerd ook, zonder dooie middeltjes of niks nooit meer gerookt nu bijna 2 jaar lang alweer en ik weet zeker dat ik geen sigaret meer aanraak.

dag 4:cool:

Dit is dus totale bullshit. Dat lichte gevoel van 'een sigaret willen hebben' is alleen psyschisch, en niet het lijden wat rokers lichamelijk doen. Ik ben van 30 per dag naar 0 gegaan zonder één moeiljik moment. Sterker nog: Het is het mooiste moment uit m'n leven geweest. Ik heb veel meegemaakt, maar er is niets zo fantastisch geweest dan het ontdekken waar het allemaal om draait.

Maar waar heb ik het over? Je zal je er wel bij neer hebben gelegd. Als jij rustig 80 procent van je leven ontwenningsverschijnselen wilt ervaren die je vooral psychisch opvreten dan ga je gang. Je wordt er geen slechter mens om en niemand zal je minder waarderen, maar geef het eens een kans.

Ik krijg gwn een soort tic als ik mensen dit hoor zeggen. Kan het echt niet hebben.

Ik zie dat de berichten naar mijn post nogal negatief zijn. De post was toch meer persoonlijk bedoeld om mijn ervaring te delen en het was niet de bedoeling mensen te kwetsen. Toch blijf ik erbij dat velen het nooit tot hun dood blijven volhouden zonder roken. Je kan nu wel twee jaar gestopt zijn maar er komt nog een heel leven tegemoet met ups en downs waarin de kans groot is dat je toch weer een sigaret neemt.

• Topic Starter Topic Starter
K begrijp denk ik wel wat je wilt zeggen maar je brengt t een beetje ongelukkig denk ik.
D'r zijn mensen die stoppen en nooit meer een sigaret aanraken, ik ken er die meerdere keren per jaar "stoppen" maar altijd weer terugvallen en het zeldzame soort die gestopt zijn en prima tijdens een avondje stappen kunnen roken zonder de volgende dag een drang te hebben naar roken.
T zal vast iets te maken hebben met de rede waarom er gestopt is en je wilskracht.

Ben inmiddels 5 weken gestopt en begin er aan te wennen.
K was trouwens erg blij om te zien dat ik niet ben aangekomen in VP sinds ik ben gestopt.
(Ja ik heb dus voor niks lopen klagen en mopperen hier)

Ik zie dat de berichten naar mijn post nogal negatief zijn. De post was toch meer persoonlijk bedoeld om mijn ervaring te delen en het was niet de bedoeling mensen te kwetsen. Toch blijf ik erbij dat velen het nooit tot hun dood blijven volhouden zonder roken. Je kan nu wel twee jaar gestopt zijn maar er komt nog een heel leven tegemoet met ups en downs waarin de kans groot is dat je toch weer een sigaret neemt.

Tuurlijk het is voor de een makkelijker dan voor de ander. Maar als je dit denkt dan zal het ook zo zijn.

Er kwam iemand in dit topic voorbij en die zei dat hij het nooit meer zou doen. Zoiets zou ik nooit durven zeggen, ik weet dat als ik dat zou gaan denken het pas echt gevaarlijk wordt. Ik moet mezelf scherp houden.
Ik heb het er af en toe ook nog wel is moeilijk mee, maar ik hou me dan voor dat ik geen mate kan houden. En hoe erg ik er van walgde dat ik toen ik nog rookte al 1 pakje lange marlboro op had voor de middag. En hoe misselijk ik er ook van werd maar door bleef gaan, dat weerhoud me ervan er weer 1 op te steken.

Ik geef het op. Ik kan jullie niet duidelijk maken hoe het zit. Rokers: 'Lees het boek'. Anders ben ik er gewoon klaar mee. Veel succes verder.

Terug
Naar boven