MichaV
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo heel af en toe crave ik nog naar een sigaret. Ik vind roken lekker, dat is nooit veranderd. Maar de stank van een asbak of naar rook stinkende kleren vind ik niet prettig. Als iemand zelf rookt heb je daar geen last van, de omgeving wel.Wilskracht raakt op, het put uit. Denk daaraan. Die verhalen van mensen die over 5 jaar nog steeds af en toe een sigaret craven komt omdat ze het dus totaal niet begrepen hebben. Zyban is een schande. Hoe kunnen ze met zo iets op de proppen komen? Het is echt niet te geloven.
Ben nu ruim 6 weken gestopt en gister op een terrasje miste ik m'n sigaretje wel, ben d'r nog niet overheen dus...

misschien 4 of 5 x per jaar dat ik een avondje alcohol drink, en daarbij ook rook.

Ik was 26 weken gestopt, toch weer een peukie gepakt toen het internet er op m'n werk uitlag.
Manmanmanman, collega's. Nu kan ik weer beginnen met tellen bij 1.
4 of 5 dagen of zo cold turkey gestopt.
eerste paar dagen geen last/cravings.
Nu wel wat meer. Heb nog wat shag in mn sporttas zitten, zo ff in de kliko donderen.
Sigaretten liggen sinds dag 1 in de prullenbak.
Vind de drang niet erg moeilijk te weerstaan tot nu toe gelukkig.
Aanleiding was een vrij erge keelontsteking.. geluk bij een ongeluk.
Als je het zo gemakkelijk kan laten, waarom neem je dan de moeite om nog te roken? Is het de alcohol die je 4 of 5 x per jaar laat roken? Begrijp me niet verkeerd ik probeer je niet uit te maken als leugenaar of zwakkeling, maar het lijkt mij nogal onnodig, zelfs erg stom, om op zo'n manier door te gaan met roken.
Nicotine is een verslavende stof, dat is zo, en zo is het altijd al geweest. Het heeft geen voordelen, en alle redenen om door te gaan met roken zijn illusies. Je kan het vergelijken met het bonken van je hoofd tegen de muur om het fijn te laten voelen als je stopt. Ken je dat gevoel als je buren hun alarm hebben laten rinkelen voor een paar uur, en wanneer het ophoudt is er dat gelukzalige gevoel? Dat gevoel bestaat niet. Het is alleen een illusie, veroorzaakt door het 'ophouden' van de ergenis.
Met andere woorden, 4 of 5 x in het jaar maak je jezelf verslaafd aan nicotine, om vervolgens te stoppen, en een periode later weer te roken. Ik denk dat je een ontzettend wilskrachtig persoon bent. Het kost enorm veel moeite om 4 of 5 x per jaar de val te ontwijken.
Absoluut goed bedoeld.![]()