XXL Nutrition

Stoppen met roken

Vandaag dag 11 rookvrij en het voelt best goed!!

nu een week rookvrij en dankzij low carb zelf afgevallen:cool:

Wilskracht raakt op, het put uit. Denk daaraan. Die verhalen van mensen die over 5 jaar nog steeds af en toe een sigaret craven komt omdat ze het dus totaal niet begrepen hebben. Zyban is een schande. Hoe kunnen ze met zo iets op de proppen komen? Het is echt niet te geloven.
Zo heel af en toe crave ik nog naar een sigaret. Ik vind roken lekker, dat is nooit veranderd. Maar de stank van een asbak of naar rook stinkende kleren vind ik niet prettig. Als iemand zelf rookt heb je daar geen last van, de omgeving wel.

In het extreem onwaarschijnlijke geval dat er vanavond 100% onomstotelijk bewezen is dat roken niet schadelijk is, dan pak ik direct mijn slaapzak en dan ga ik een uur lang lopen naar de binnenstad om voor de deur van de tabaksspeciaalzaak te gaan liggen alvorens de winkel open gaat. En vanaf die dag zal ik ademen door een sigaret.

Maar op zo crave moment denk ik: "Wil ik weer 30 sigaretten per dag roken? Wil ik kanker krijgen?"

NEE.

(En het verlangen is over. Roken is lekker maar niet voor die prijs)

met deze prijzen ga ik ook stoppen =)

Gisteren wel gedronken, niet gerookt. Expres binnen blijven stasn. Maar echt wel pittig.

Gewoon omdat ik na een paar drankjes het nut van stoppen niet meer zo zie :o

vandaag 10e dag zonder, ben aantal dagen ziek geweest en daarna vol weten te houden.
nu kijken of het ook vol te houden is met uitgaan, ik drink momenteel gelukkig niet dat scheelt al

• Topic Starter Topic Starter
Ben nu ruim 6 weken gestopt en gister op een terrasje miste ik m'n sigaretje wel, ben d'r nog niet overheen dus...

Hmmm ik moet er ook echt een keer aan geloven.. geloof ik :o

• Topic Starter Topic Starter
Hahaha doe eens gek, stop gewoon!

Ben nu ruim 6 weken gestopt en gister op een terrasje miste ik m'n sigaretje wel, ben d'r nog niet overheen dus...

Paar tips:
- niet gaan tellen hoelang je gestopt bent
- als je er trek in hebt, pak gewoon eentje (dan zie je gelijk waarom je gestopt bent in the first place)
- de prijzen tegenwoordig is al een goede reden om te stoppen
- voor die 30-40 euro wat je per week aan smokes uitgeeft, kun je goed boodschappen doen....denk daar aan ;)

nu ongeveer een jaar "gestopt"

misschien 4 of 5 x per jaar dat ik een avondje alcohol drink, en daarbij ook rook.

ik vind dat je kunt zeggen dat je "gestopt" bent als je de avonden dat je rookt per jaar op 1 hand kunt tellen, en de rest van het jaar niet loopt te janken dat je zin heb in een sigaret.

dus ik ben gestopt :thumbs:

misschien 4 of 5 x per jaar dat ik een avondje alcohol drink, en daarbij ook rook.

Als je het zo gemakkelijk kan laten, waarom neem je dan de moeite om nog te roken? Is het de alcohol die je 4 of 5 x per jaar laat roken? Begrijp me niet verkeerd ik probeer je niet uit te maken als leugenaar of zwakkeling, maar het lijkt mij nogal onnodig, zelfs erg stom, om op zo'n manier door te gaan met roken.

Nicotine is een verslavende stof, dat is zo, en zo is het altijd al geweest. Het heeft geen voordelen, en alle redenen om door te gaan met roken zijn illusies. Je kan het vergelijken met het bonken van je hoofd tegen de muur om het fijn te laten voelen als je stopt. Ken je dat gevoel als je buren hun alarm hebben laten rinkelen voor een paar uur, en wanneer het ophoudt is er dat gelukzalige gevoel? Dat gevoel bestaat niet. Het is alleen een illusie, veroorzaakt door het 'ophouden' van de ergenis.

Met andere woorden, 4 of 5 x in het jaar maak je jezelf verslaafd aan nicotine, om vervolgens te stoppen, en een periode later weer te roken. Ik denk dat je een ontzettend wilskrachtig persoon bent. Het kost enorm veel moeite om 4 of 5 x per jaar de val te ontwijken.

Absoluut goed bedoeld.;)

twee weken nu al, de vele opstoten van zin in een sigaret zijn ook sterk verminderd... en weer een kilotje ervanaf:)

Ik was 26 weken gestopt, toch weer een peukie gepakt toen het internet er op m'n werk uitlag.
Manmanmanman, collega's. Nu kan ik weer beginnen met tellen bij 1.

Ik was 26 weken gestopt, toch weer een peukie gepakt toen het internet er op m'n werk uitlag.
Manmanmanman, collega's. Nu kan ik weer beginnen met tellen bij 1.

Shit happens. Gewoon doorgaan zonder peuken en er verder niet bij stil staan.

4 of 5 dagen of zo cold turkey gestopt.
eerste paar dagen geen last/cravings.

Nu wel wat meer. Heb nog wat shag in mn sporttas zitten, zo ff in de kliko donderen.
Sigaretten liggen sinds dag 1 in de prullenbak.

Vind de drang niet erg moeilijk te weerstaan tot nu toe gelukkig.

Aanleiding was een vrij erge keelontsteking.. geluk bij een ongeluk.

vandaag dag 69: gestopt sinds 1 januari..
gaat voorlopig heel goed, droom wel nog soms dat ik rook, kom ik dan halfwakker, ben ik kwaad op mezelf dat ik gerookt heb, dan besef ik plots dat ik het gedroomd heb
overdag nog niet veel moeite mee gehad
soms heb ik es zin op een luie zondag om es te blowen, maar dat wil ik zeker niet, anders begin ik onmiddellijk erna weer te roken
ik wil wel nog es stoned zijn zo nu en dan in de toekomst, maar zal door middel van spacecake zijn..

4 of 5 dagen of zo cold turkey gestopt.
eerste paar dagen geen last/cravings.

Nu wel wat meer. Heb nog wat shag in mn sporttas zitten, zo ff in de kliko donderen.
Sigaretten liggen sinds dag 1 in de prullenbak.

Vind de drang niet erg moeilijk te weerstaan tot nu toe gelukkig.

Aanleiding was een vrij erge keelontsteking.. geluk bij een ongeluk.

na meer dan twee weken, heb ik ook terug meer zin in die kankerstokken maar voorlopig is het te doen.

Ik heb sinds kerst 2 jaar geleden niet meer gerookt.

Succes aan een ieder die nog in de beginfase zit.

Als je het zo gemakkelijk kan laten, waarom neem je dan de moeite om nog te roken? Is het de alcohol die je 4 of 5 x per jaar laat roken? Begrijp me niet verkeerd ik probeer je niet uit te maken als leugenaar of zwakkeling, maar het lijkt mij nogal onnodig, zelfs erg stom, om op zo'n manier door te gaan met roken.

Nicotine is een verslavende stof, dat is zo, en zo is het altijd al geweest. Het heeft geen voordelen, en alle redenen om door te gaan met roken zijn illusies. Je kan het vergelijken met het bonken van je hoofd tegen de muur om het fijn te laten voelen als je stopt. Ken je dat gevoel als je buren hun alarm hebben laten rinkelen voor een paar uur, en wanneer het ophoudt is er dat gelukzalige gevoel? Dat gevoel bestaat niet. Het is alleen een illusie, veroorzaakt door het 'ophouden' van de ergenis.

Met andere woorden, 4 of 5 x in het jaar maak je jezelf verslaafd aan nicotine, om vervolgens te stoppen, en een periode later weer te roken. Ik denk dat je een ontzettend wilskrachtig persoon bent. Het kost enorm veel moeite om 4 of 5 x per jaar de val te ontwijken.

Absoluut goed bedoeld.;)

Daar heb je gelijk in,

Maar ik geloof niet dat je na 1 avondje roken verslaafd bent.

Is misschien raar, maar ik geloof ook niet meer zo in verslavingen.
Ik ben tot een jaar terug een roker, drinker en gebruiker geweest en had in het weekend altijd en soms ddw heel veel moeite mee om dat niet te doen, maar toch deed ik het, ook al wou ik het eigenlijk niet.

Toen ben ik beter gaan nadenken over "verslavingen" en dat het eigenlijk maar voor zwakkelingen is als je je eigen lichaam en geest niet onder controle hebben.. en ik wil geen zwakkeling zijn, dus doe ik het niet.. of althans niet zo vaak dat ik er weer een verslaafd gevoel aan overhoudt

Als je geest sterk genoeg is dan raak je nergens aan verslaafd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven