Lionelenoil
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 70kg
Daar heb je gelijk in,
Maar ik geloof niet dat je na 1 avondje roken verslaafd bent.
Is misschien raar, maar ik geloof ook niet meer zo in verslavingen.
Ik ben tot een jaar terug een roker, drinker en gebruiker geweest en had in het weekend altijd en soms ddw heel veel moeite mee om dat niet te doen, maar toch deed ik het, ook al wou ik het eigenlijk niet.
Toen ben ik beter gaan nadenken over "verslavingen" en dat het eigenlijk maar voor zwakkelingen is als je je eigen lichaam en geest niet onder controle hebben.. en ik wil geen zwakkeling zijn, dus doe ik het niet.. of althans niet zo vaak dat ik er weer een verslaafd gevoel aan overhoudt
Als je geest sterk genoeg is dan raak je nergens aan verslaafd.
Kan je mij dan vertellen waarom het merendeel van de mensen die een experimentele sigaret hebben geprobeerd zijn door gegaan met roken? Waarom op een bepaald moment bijna 60 procent van de bevolking rookte? Waarom het de 'number one killer' in de maatschappij is? (Alle oorlogen bij elkaar in de geschiedenis hebben minder slachtoffers gemaakt dan tabak.)
En waarom zijn verslaafde zwakkelingen? Er zijn zat mensen met een verantwoordelijke, moeilijke en vooral stressvolle baan die zware kettingrokers zijn. Het merendeel van de rokers valt zelfs onder die categorie. En je geest? Dat heeft er toch niks mee te maken? Wilkracht, een sterke geest, discipline, allemaal niet nodig.
Wij als mensen maken de aarde kapot. We vernietigen de natuur, de dieren en planten, en we putten alle energiebronnen veel te snel uit. En daarbovenop vernietigen we onszelf, de mensheid, het wezen dat beter zou moeten weten. Waarom maken we ons zorgen over deze tragedies, terwijl we bang zouden moeten zijn voor maar één ongeneeslijke vernietigende kracht: 'Domheid'.
(no offence, niet dat jij dom bent, maar hé, je snapt mijn punt)