Fitness Seller

Stoppen met veel eiwitten, maar blijven trainen

LoL12345

Cool Novice
Waardering
0
Stel dat je je 'doelfysiek' bereikt hebt en gewoon wil blijven zoals je bent. Volstaat het dan om te blijven trainen, maar weer gewoon te eten of heb je ook zoveel eiwitten nodig om gewoon je spieren te behouden?

Je moet blijven trainen om het te onderhouden, alleen minder zwaar.
Vervolgens reken je uit wat je behoeften zijn voor dit onderhoud, en dat is dus wat je voortaan gaat eten.

• Topic Starter Topic Starter
En heb je nog steeds 2g eiwit per kg lichaamsgewicht nodig?

volgens mijn blijft je eiwitbehoefte hetzelfde maar is het enige verschil dat je je nu traint puur op onderhoud dus idd minder zwaar tot maybe hetzelfde als je nu traint omdat je aangeeft nie groter te willen worden dus zwaarder trainen heb dan geen zin denk ik dan :) ( correct me if im wrong )

zou eiwitten nog steeds hoog houden, persoonlijk hou dik hem dan liever op 2gr per kg dan dat ik op 1 gr per kg ga zitten, maar onderbouwen kan ik het niet.

verder idd gewoon rond onderhoud eten en blijven trainen, al dan niet met wat lagere instensiteit/volume.
Helemaal stoppen met trainen is fail en jammer van de afgelopen jaren van hard bikkelen, want je zal langzamerhand vorm en volheid vd spieren gaan verliezen.

eet gewoon nog een bakkie kwark elke avond en haal een pot wei, dan heb je tog extra eiwitten, maar niet gek veel

Lijkt me heeeel sterk dat je niet verder groeit wanneer je gewoon blijft trainen ook al blijft het gewicht gelijk.. Alsof je altijd hetzelfde aantal reps doet, met hetzelfde gewicht, zelfs dan betwijfel ik het.

• Topic Starter Topic Starter
Niemand een antwoord weet?

Lijkt me heeeel sterk dat je niet verder groeit wanneer je gewoon blijft trainen ook al blijft het gewicht gelijk.. Alsof je altijd hetzelfde aantal reps doet, met hetzelfde gewicht, zelfs dan betwijfel ik het.

nee,

ik heb het een jaar gedaan ivm samenwonen e.d had ik de kop er even niet naar staan.

Dat jaar altijd dezelfde routine gedaan in de gym, zelfde gewicht en reps, af en toe een keer iets zwaarder. op onderhoud eten en ben geen kilo aangekomen of afgevallen, ook in de spiegel vrijwel geen verandering.

je lichaam zal zuiniger omgaan met eiwitten, denk dat minder eiwitten wel kan.

Ik zou dan gewoon 2 maal full body en op onderhoud eten. Maar waarom zou je dat willen.

Ja denk het ook. Mensen willen altijd meer.

Ja, kan zeker. Je zult wel gewoon nog wel wat meer eiwitten moeten eten dan een normaal persoon, maar niet per se 2 gr per kg lichaamsgewicht.

Terug
Naar boven