MuscleMeat

Strakke benen mogelijk?

Veel vrouwen hebben dat probleem; vet op je benen verdwijnt dan als laatste en is zelfs bij lage vetpercentages nog aanwezig.

Maar wat is je vetpercentage nu, is het al voldoende laag? Google eens naar Stubborn Fat Protocol van Lyle McDonald. Wel alleen van toepassing als je al een vetpercentage onder de 20% hebt, maar anders goede achtergrondinfo die je zeker gaat helpen.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 09:23 ----------

En inderdaad, ga eerst eens krachttraining doen!

Val jij ook onder deze vrouwen, en heb je de cellulitus aanzienlijk kunnen beperken?

Mijn vriendin zit daar ook mee namelijk en wil er vanaf of minder op laten vallen. Het zal mij een worst zijn, ik hou wel van wat booty :D Heb haar aangeraden om ook krachttraining te doen erbij waaronder squats om de huid strakker te krijgen, maar dat wil ze niet omdat ze denkt dat haar benen dan dikker worden...

Ik denk dat ze wel iets boven de 20% zit, heb je nog een ander schema om haar te motiveren?

Booty kan je ook hebben met strakke huid. Het is wel iets waar ik nu hard mee bezig ben, ervanaf ben ik nog lang niet ;)
Op veel internationale forums lees je wel dat vrouwen die altijd alleen cardio hebben gedaan, een hele vooruitgang merken als ze zware krachttraining gaan doen. Het oogt gewoon wat minder slap en blubberig.

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 17:18 ----------

Ik zeg ook niet dat ik dit schema maandenlang blijf doen..het is een goed schema voor het begin, en volgens mij begint bloem ook net voor een nieuw schema, toch?

Juist beginners zijn gevoelig voor overtraining. Opeens met zowel flinke cardio (5 keer per week!), als 3 keer per week krachttraining (zij het nog wat lichter in het begin) is af te raden.

Cardio lekker rustig opbouwen, en pas meer gaan doen als je op een plateau komt. Zou er juist even van genieten dat je dat nu nog niet nodig hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks allen,

Ik begin idd net om een schema op te stellen voor krachttraining.
Wat ik al zei: ik heb teveel vet op mijn kuiten en boven benen. Dit wil ik graag weg hebben. Echt slank zullen mijn benen nooit worden. Maar dan heb ik ze liever wel strak. En ik moet vet verliezen en krachttraining doen!
Eten zeker ook belangrijk, dat begrijp ik goed! :) dit moet ik even goed uitzoeken. Vind dat best nog lastig wat een goed voedingsschema voor mij zou zijn! En ook dat je het wat gevarieerd kan doen. Hier moet je denk ik een handigheid in krijgen.
Snap eigenlijk niet goed waarom ik niet drie keer mijn benen moet gaan trainen. Gaat het dan om het herstellen van de spieren ? Als ik ma en vr beenspieren train en woensdag cardio niet ok dan?! Of 3 x wel benen en cardio! En hoe zwaar trainen dan?!
Kan ik beter 2 x zwaar trainen? Dan 3 x lichter?! Wat zou effectiever zijn?
Het gaat mij in eerste instantie echt om mijn benen. Misschien bevalt het mij zo goed dat ik het wel uit wil breiden.
Mijn bovenlichaam is strak en heb ook wel gespierde armen. Dit hoeft van mij niet groter of gespierder te worden.
Of moet je fullbody doen ook voor vetverbranding?
Misschien stel ik echt hele stomme vragen. Maar ik ken mijn eigen lichaam ook wel en ik heb pech met mijn benen! Ik heb het idee dat ik die gewoon meer en harder moet trainen om ze strakker te krijgen.
Graag jullie kennis en advies hoor.
Door vragen wordt met wijzer, dus daarom dat ik alles maar gewoon vraag wat mij onduidelijk is.

Je kan niet plaatselijk vet verbranden op je benen. 3x in de week een goede beentraining is gewoon overkill.
Gewoon je gehele lichaam trainen.
Gespierde armen is vaak een subjectief begrip, veel vrouwen vinden hun armen al snel gespierd, terwijl dat niet zo snel gaat, als je je gehele lichaam traint.

maar waarom zou je 30-45 minuten cardio doen na je krachttraining?
ik heb dit heel lang gedaan en werd er alleen maar uitgeput van en spieren werden alleen maar slapper..
als je 30-45 minuten cardio doen gaan je spieren verzuren,
kan je beter ff snel 15 minuten hiit doen, ben je ook lekker snel klaar en je verbrand 10x meer in 10x korter tijd.

more sweat and more fat crying

Ha ToF thanks! Hij bevestigt inderdaad wat ik al zeg, dat je dat niet met zo'n frequentie kan combineren.

Wat trouwens nog belangrijker wordt als je aan het cutten bent (dus al weinig eet voor je herstel), zoals veel vrouwen die hieraan beginnen.

AbFab, je hebt gelijk wat je hier zegt. Het gaat om het totaalplan. In de cut (kCal tekort) herstel je al slechter. Daarnaast wordt er krachttraining gedaan. HIIT kan je op de lange termijn eigenlijk alleen maar in de weg zitten als je puur en alleen bodybuilding doelen hebt. Het belangrijkste is spierbehoud in de cut en herstel. Herstel je niet, kun je de intensiteit op een gegeven moment niet meer aan en ben je op weg naar overtraining. Dit is niet goed voor je spiermassa. En wat te denken van cortisol? Misschien dat je spieren herstelt zijn, maar je CNS is dat dan nog niet.

Mijn mening is dat voor een bodybuilder (zonder andere doelen) in de meeste gevallen HIIT niet optimaal is.

Hèhè daarom doe ik ook nooit hit:p

Verstandig mack! ;)

Overigens wil ik er wel nog graag aan toevoegen dat er speciale plannen zijn waarbij HIIT wel een belangrijk plekje heeft. Dit zijn speciale protocollen waarbij HIIT in sommige situatie vrij noodzakelijk kan zijn voor sommige mensen om stubborn fat depots aan te spreken. Het totaalplan creeert daar ruimte voor. In veel overige situaties, blijf ik bij bovenstaande mening.

Terug
Naar boven