AndroidHealthClinic

Strive4muscle's log

Dit is een stukje uit JW zijn topic, gepost door hem zelf;

''Nou, ikzelf houd altijd rond de 2 gr per kg bodyweight aan, zowel in een cut als in een bulk. Vanuit de literatuur is dit een prima veilige marge;
Volgens Dietary protein for athletes: from requirements to optimum adaptation. - PubMed - NCBI zou 1,3 - 1,8 gr per kg bodyweight optimaal zijn. In een calorietekort zegt deze studie dat 1,8-2,0 gr per kg bw een voordeel kan bieden in het behouden van spiermassa.
Volgens deze studie geldt voor zowel sporters als nietsporters een optimale eiwit inname (van hoogwaardige kwaliteit) van 1,8-2,2 gr per kg bw http://www.nrcresearchpress.com/doi...549?src=recsys&journalCode=apnm&#.VvMtLuLhCUl

Volgens Macronutrient content of a hypoenergy diet affects nitrogen retention and muscle function in weight lifters. - PubMed - NCBI verloren beide groepen (medium protein high carb en high protein medium carb) fat free mass, maar was de highprotein group (1,6gr) beter af qua massabehoud. However, deze groep leverde wel meer in qua muscle endurance. Maar dat maakt niet uit want cardio is kut.
Deze studie A systematic review of dietary protein during caloric restriction in resistance trained lean athletes: a case for higher intakes. - PubMed - NCBI heeft het over 2,3 - 3,1 gr per kg bw (FFM!!) dus deze is niet direct te vertalen naar de andere 2 waardes die ik hier noem. Als ik mezelf eventjes afgerond als voorbeeld neem (mooie ronde delts enzo, ronde billen, en vroeger altijd mooie rondes bij battlefield, dikke k/d's bruhhhh) 90 kg, 10% vet, zou 2 gr per kg bw op 180 gram eiwit uitkomen. Als je dit vertaalt naar FFM dan kom je op 2,22gr per kg ffm uit. Die 3,1 is dus echt flink hoger nog dan de 2,0 die ik hier aanbeveel; met andere woorden, als je ECHT heel lean bent en in een groot tekort zit, is wat hoger gaan dan 2,0 wellicht handig.
Dussssss.So much over eiwit inname; ik tel trouwens alleen dierlijke eiwitten mee (take that vegans youve got nothing on me) dus ik zit wel flink over de 180 gram per dag, maar planten eet je voor de vezels en de vitamines, en niet voor de eiwitten.
Qua eiwitbronnen zou ik zeggen: (vette) vis, melk, kwark, yoghurt, nogmeerzuivelallezuivelZUIVELISNICE, whey, vlees, ei, ..
Waarom ik plantgemene eiwitten niet meetel? Gelatine is ook puur eiwit en daar kan je ook geen f**k mee qua spieropbouw. Heeft niks met planten te maken, maar wel met aminozuurprofiel. De meeste planten hebben geen compleet aminozuurprofiel voor ons mensen, en omdat ik totaaaallll geen zin heb om bepaalde bronnen te combineren en dan te kijken of ik wel goed uitkom liever het zekere voor het onzekere.
Ander leuk voordeel in relatie met testosteron:
Volgens Diet and sex hormone-binding globulin. - PubMed - NCBI is een lage eiwitinname gecorreleerd aan een hoog SHBG, wat resulteert in minder vrij testosteron, wat ook mooi is meegenomen. (als je eiwit inname hoog is ofc, anders ben je fucked) En vezelinname is positief gecorreleerd met SHBG (take that again, vegans!)
The effects of low-protein diet and testosterone on sex hormone-binding globulin capacity in male rabbits. - PubMed - NCBI ook deze studie vond hetzelfde in knijnen; minder eiwit is meer shbg, is minder vrij test, is meer kutleven.''

Hier komt mijn 2,2g/kg eigenlijk vandaan en in dit topic heeft hij heft verder ook nog over die aminozuurprofielen. Maarja, laten we dit topic niet verder vervuilen :P Agree @mucci

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.302
Even wat anders dan eiwitinname...

Training van gister:

Rug biceps

Narrow grip pulldown
15x60kg
12x80kg
10x90kg
8x100kg
8x100kg

Close grip Hammer row
4x12x120kg

Wide grip Cable row
12x75kg
10x85kg
10x95kg
8x105kg

Supported pull ups
4 sets 12 reps

Rope pullovers
15x30kg
3x12x35kg

One handed machine row
3x8x70kg

21's
4 sets met 30kg (1 min rust tussen sets)

Db preacher curl
4x12x14kg focus op stretch 3-4 sec negatief

Db Hammer curls
12x22kg
10x24kg
8x26kg
8x26kg

Seated Alternating Db curl
3x12x16kg

30 min fietsen

Laat volgende week eens m'n Vetpercentage opmeten, heb zn gevoel dat ik al op een 7% zit of wellicht net eronder. Vandaag en morgen weer een low carb day en zaterdag cheatmeal (overdag hou ik dan ook de carbs en fats laag). Ben er eigenlijk van verbaast dat ik nog niet veel merk van het vermoeid zijn, krachtverlies enige tot zover is het 'platte' gevoel.

Insta ziet er goed uit man!

• #2.307
De training van gister:

Schouders, nek

Hammer strenght shoulder press
15x40kg
12x80kg
12x120kg
10x140kg
8x140kg dropset 8x80kg dropset 12x40kg

seated Db side lateral raises
20x14kg
15x16kg
15x18kg
12x20kg dropset 12x14kg

Cable upright row
12x35kg
12x37,5kg
10x40kg
10x40kg

Neutral grip shoulder press machine
12x75kg
10x80kg
8x85kg
8x90kg

Reverse pec deck ss 20kg plate front raise
15x80kg ss 15 reps
3x12x85kg ss 12 reps

Cable rear delt raise
3x15x8kg

Cable side lateral raise
3x12x10kg

Barbell shrugs
15x100kg
12x120kg
10x140kg
10x140kg

Behind the back smith machine shrugs
3x12x80kg

30 min fietsen

Training ging super! Spieren stonden keihard ondanks de low carb day, denk dat die epistane z'n werk begint te doen. Nu dat ik met de dag droger wordt, echt een bizarre look :P
Vandaag nog een lage en zaterdag verhoog ik de carbs ietswat + 1 cheatmeal wat wss burger met friet wordt:)

Na het weekend ga ik kijken of ik de carbcycle nog doortrek met ongeveer dezelfde voeding of dat ik nog lager ga, denk dat het niet eens nodig zal zijn. Aangezien ik pas over 4 weken op vakantie ga moet ik even aankijken hoe ik dit precies ga aanpakken.. Denk dat ik de laatste week wel zorg dat ik redelijk depleted sta zodat ik lekker kan rebounden op vakantie, want daar zal ook getraind worden maar dan zal het all you can eat diet gehanteerd worden :P

Gewicht vanmorgen 95,2kg vetpercentage +- 6-7%

Laatst nog een post van Galen waarin hij tot wel 3,1g/kg aanraadde voor tijdens de cut... kan zo gauw het onderzoek niet vinden.
Gaat om de bovenwaarde van de range die Eric Helms inderdaad geeft in zijn review. Die is van toepassing op mensen in een energietekort met een laagvetpercentage. Des te lager je vetpercentage en des te groter je calorietekort, des te meer schuif je richting die 3.1 g/kg VVM/d.

Buiten een energietekort om lijkt 2,2 g/kg lgw/d een prima aanbeveling: A systematic review, meta-analysis and meta-regression of the effect of protein supplementation on resistance training-induced gains in muscle mass and strength in healthy adults | British Journal of Sports Medicine (bovenwaarde van de 95%-betrouwbaarheidsinterval is dus 2,2 g/kg lgw/d).

Let op: de aanbeveling van Eric Helms is gebaseerd op vetvrije massa. Als je het omrekent komt zijn range van 2,3-3,1 g/kg/d VVM neer op 2,0-2,7 g/kg lgw/d bij een vetpercentage van 12%.

Die 2-2,7g/kg zou dan gelden voor zowel cut als bulk @Galen?

tijdens een bulk zijn er veel minder eiwitten nodig dan in een cut, dit weet iedereen mis moet je een keer een coach zoeken.

tijdens een bulk zijn er veel minder eiwitten nodig dan in een cut, dit weet iedereen mis moet je een keer een coach zoeken.

En laat er nou net veel heel bekende coaches ( Palumbo, Sarcev bijvoorbeeld ) die eiwitten sky high zetten bij hun clienten. Denk aan richting de 4 gram per kg lichaamsgewicht. Nu is dit wel met Insuline en dergelijke ernaast maar toch.

• #2.312
Jongens als er nog discussies over eiwitinname is, maak aub een topic aan...

Nu weer terug OT..

• #2.313
Gister een heerlijke arm training gehad nog afgesloten met wat kuiten en 25 min cardio, vanochtend al vroeg in de gym om de Hamstrings en buik aan te pakken ook weer afgesloten met 30 min cardio. Gewicht vanmorgen ook wederom gedropt 94,5kg, shreds zijn nu ook echt zichtbaar, straitons en aders overal. Volgende week laat ik me opmeten bij m'n coach, gelijk foto's maken op z'n kantoor en tijdens de training.

Vakantiedoel was 95kg, maar aangezien het nu zo lekker gaat en ik nog niet echt het gevoel heb dat ik aan het lijden ben gaan we lekker door :) verheug me al op de cheat van vnv!!

Gister een heerlijke arm training gehad nog afgesloten met wat kuiten en 25 min cardio, vanochtend al vroeg in de gym om de Hamstrings en buik aan te pakken ook weer afgesloten met 30 min cardio. Gewicht vanmorgen ook wederom gedropt 94,5kg, shreds zijn nu ook echt zichtbaar, straitons en aders overal. Volgende week laat ik me opmeten bij m'n coach, gelijk foto's maken op z'n kantoor en tijdens de training.

Vakantiedoel was 95kg, maar aangezien het nu zo lekker gaat en ik nog niet echt het gevoel heb dat ik aan het lijden ben gaan we lekker door :) verheug me al op de cheat van vnv!!
#twinning ! haha
heb gister ook nog laat in de avond een kuit + arm training gedaan.
Moest normaal benen doen maar zit met een vreemde "blessure". heb een pijnlijke zwelling terhoogte van mn laatste wervel bij mijn rechterrector waardoor ik momenteel geen benen durf te trainen want zelf bukken doet pijn.

en heb je foto's op IG bekeken, je staat bijna in contestshape man :D shredded mofo

• #2.315
#twinning ! haha
heb gister ook nog laat in de avond een kuit + arm training gedaan.
Moest normaal benen doen maar zit met een vreemde "blessure". heb een pijnlijke zwelling terhoogte van mn laatste wervel bij mijn rechterrector waardoor ik momenteel geen benen durf te trainen want zelf bukken doet pijn.

en heb je foto's op IG bekeken, je staat bijna in contestshape man :D shredded mofo
Haha nice! Kuiten en armen zijn echt de 2 spiergroepen die ik moet verbeteren. Fucked van je blessure, zelf ook 1x gehad dat me iets in de rector schoot. Heeft me weken gekost eer dat het helemaal eruit was... voorzichtig dus!

Thanks man, van de week komen eens echt goeie pics erop met pomp in half natty licht. Sta zelf ook wel te kijken hoe makkelijk het me af gaat:p als ik me komende week weet Strict aan het schema te houden red ik het eind van de week misschien wel net onder de 6% te komen.

• #2.316
Oohja! Helemaal vergeten te vermelden, van het gezeik en gezever ook af op stage/school. Had echt zware moed in beide.. maar alsnog alle tentamens plus stage met goeie cijfers afgesloten! Gestress is nu over, nu kan ik me focus weer 110% op de gym leggen, meer slaap, meer tijd voor voer te maken, cardio en trainingen te plannen. 27 days out voor vakantie, om er maar een beetje een challange voor mezelf van te maken ;)

En laat er nou net veel heel bekende coaches ( Palumbo, Sarcev bijvoorbeeld ) die eiwitten sky high zetten bij hun clienten. Denk aan richting de 4 gram per kg lichaamsgewicht. Nu is dit wel met Insuline en dergelijke ernaast maar toch.

Bij Palumbo is dit vooral door zijn ketogeen dieet waarbij er een ongeveer een 150gram aminozuren omgezet word in glucose en bij Sarcev komt dit door zijn skyhigh insuline waarbij hij denkt dat hij er veel meer nodig heeft, ik denk dat 300gr in elke situatie genoeg is, tenzij je bv 150kg weegt

sorry voor die post was vergeten dat je dat niet wilde, ik hou erover op!

• #2.319
Gaat nog steeds lekker hier! Gewicht staat inmiddels op 94,1kg, vetpercentage wordt einde deze week opgemeten denk dat ik rond de 6% zit atm misschien zelfs iets eronder. Gister borst en triceps getraind en afgesloten met 30 min cardio. Begin het nu wel wat zwaarder te krijgen, kracht is er nog maar op een low dag merk je dat na 1,5 uur krachttraining je helemaal leeg bent. Metabolisme draait nu toch op volle toeren dus vanaf morgen gaan we 1 hoge dag doen gevolgd door 2 lage en repeat. Dit om toch al wat op te vullen. Coach zit me gek te maken om nog een shoot te doen voordat ik op vakantie ga, maar weet niet of dat wel wat voor me is :p

Ben zeer te spreken over de Epistane btw! Vind het zelfs op hetzelfde level als winny, de look en hardheid zijn ongeveer vergelijkbaar.

Vanmiddag worden de rug en biceps aangepakt gevolgd door wat cardio. Ben benieuwd wat m'n gewicht morgen zegt aangezien het de 3e low day is. Zal de training van straks loggen.

Best gek dat je 10kg lichter bent dan in je bulk, hoe lang ben je aan het cutten?

Kan je iets zeggen van de primo of wordt het wat overschaduwd door de zwaardere middelen?

Zag er allezins goed uit op insta:D

Terug
Naar boven