AndroidHealthClinic

Strive4muscle's log

Lekker! Training lijkt qua opzet erg op wat ik nu doe. Die push workouts blijven qua feel good - gehalte toch op nummer 1 :grinny:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.722
Lekker! Training lijkt qua opzet erg op wat ik nu doe. Die push workouts blijven qua feel good - gehalte toch op nummer 1 :grinny:
Heel wat opwarm sets, vervolgens 1 loading set, 1 backoff set voor de compounds het isolatiewerk is wat meer volume en metabolisch werk dmv dropsets/Cluster sets etc. Tot nu toe 2 heerlijke trainingen gehad. Benieuwd hoe de progressie hiermee gaat zijn :)

Heel wat opwarm sets, vervolgens 1 loading set, 1 backoff set voor de compounds het isolatiewerk is wat meer volume en metabolisch werk dmv dropsets/Cluster sets etc. Tot nu toe 2 heerlijke trainingen gehad. Benieuwd hoe de progressie hiermee gaat zijn :)

Ik heb alleen wat minder opwarmsets nodig als jij omdat mijn working weights nog niet zo hoog zijn :o

Wat is een cluster set eigenlijk precies? Een soort superset maar dan steeds met 1 min rust tussen de oefeningen, toch? Zo doet John Jewett het volgens mij ook

Varieer jij trouwens vaak in de isolatie oefeningen die je doet na je compounds? Of probeer je meer vast te houden aan bepaalde oefeningen en ook daarop te progresseren over een bepaalde periode?

Ik heb alleen wat minder opwarmsets nodig als jij omdat mijn working weights nog niet zo hoog zijn :o

Wat is een cluster set eigenlijk precies? Een soort superset maar dan steeds met 1 min rust tussen de oefeningen, toch? Zo doet John Jewett het volgens mij ook
Nee je doet stel 12 reps dan 20 sec rust en dan weer tot failure en repeat

12-10-2019 PUSH A
SHOULDER/ TRICEPS FOCUS
Chest (7), Schouders (7), Triceps (6)

Dumbell shoulder press 7x44kg +1 spot,11x38kg
Decline db chest press 11x40kg, 11x40kg
Seated HS chest press 8x80kg, 8x60kg
Crusifix raise 14x7,5kg, 14x7,5kg, 12x7,5kg
Incline cable flys 15x15kg, 13x15kg, 12x15kg
Ez-bar skullcrushers 14x40kg, 10x45kg, 10x45kg
Rope pushdowns 18x21kg, 13x24,5kg, 13x24,5kg
Standing side lateral raises RP 10kg (9, 5,4), RP 5kg (13, 8, 7)
Lekkere training! Ik heb die crucifix raise nog nooit gedaan, maar zag 'm eens in een filmpje van JP volgens mij. Volg jij zijn trainingsprotocollen? Zag er heftig uit.

• #3.728
Lekkere training! Ik heb die crucifix raise nog nooit gedaan, maar zag 'm eens in een filmpje van JP volgens mij. Volg jij zijn trainingsprotocollen? Zag er heftig uit.
Dat is hem ja, super oefening waarmee je progressie goed kunt meten! Je kunt vrijwel niet cheaten en je hebt constante spanning op je side delts! JP is inderdaad een van de gasten waarvan ook wel wat wat principes implementeer ;)

• Like
Waarderingen: BB_
  • #3.729

Varieer jij trouwens vaak in de isolatie oefeningen die je doet na je compounds? Of probeer je meer vast te houden aan bepaalde oefeningen en ook daarop te progresseren over een bepaalde periode?
Precies wat @vntl zegt :p het is gewoon een oefening.

Wat ik nu alleen anders doe is 1 loading rest pauze set en 1 back off. Voor de eerste RP set heb ik bijv een target van 15-20 reps. Bij de eerste haal ik 8 reps ( 20 sec rust) tweede haal ik 5 ( 20 sec rust) derde haal ik 3 in totaal dus 16 reps totaal voor de loading set, zo weet ik precies wat m’n target voor m’n volgende workout moet zijn. Stel ik haar meer dan die 20 reps dan verhoog ik volgende keer in gewicht.

• #3.731
13-10-2019 PULL A
BACK THICKNESS FOCUS
Back(10), Rear delts (3), Biceps (6), Abs (4)

HS Low row 8x150kg, 12x120kg
Neutral grip pulldowns 7x95kg, 13x80kg
One arm bb row 2x12x40kg
HS ISO row 2x8x120kg
Rack pulls 2x10x180kg
Seated facepulls 3x20x28kg
Seated Db curls 15x16kg, 12x16kg, 11x16kg
Plate loaded One arm HS Preacher curl 10x10kg, 2x9x10kg
Hanging leg raises 4x20xbw

• #3.732
15-10-2019 LEGS B
HAMSTRING / GLUTE FOCUS
Quads (6),hamstrings (5),glutes (3),kuiten (3)

Lying hamstring curl 8x45kg, 10x40kg, 15x35kg
RDL 10x180kg, 15x160kg
HS single leg press 2x15x140kg
Vertical leg press 2x20x200kg
Leg extensions 18x95kg, 15x95 ds 8x55kg
—— QUAD STRETCH 60-90 sec per been ——-
Reverse hypers 3x15x20kg
Seated calf raises 3x15x60kg

Compleet afgefikt... z’n extreme pijnlijke pomp tijdens het trainen dat de cardio na afloop met moeite ging en het traplopen een hele taak was :roflol:

Laatst bewerkt:
Gaat lekker hier! :thumbs:

• #3.734
16-10-2019 PUSH B
BORST / TRICEPS FOCUS
Borst (7), Schouders (7), Triceps (6)

HS flat machine press - 10x140kg, 11x120kg
Incline HS machine press 7x120kg, 10x90kg
Hammer strenght shoulder press 6x120kg, 10x100kg
Dip machine 3x8x150kg
Standing lateral raise machine 11x10kg, 13x7,5kg, 15x5kg
Machine flys 16x85kg, 13x85kg, 12x85kg
One arm D-handle pushdowns 2x12x17,5kg, 1x11x17,5kg
Lying Cable upright row RP 1x38kg (20,15,12) RP 1x45kg (15,10,8) onderschat volgende x zwaarder dit waren wat teveel reps tot failure

Alle compounds op chest/delts weer met wat reps kunnen verbeteren.

• #3.735
Update:
Gaat hier nog steeds prima hoor, wekelijks meer gewicht of reps op oefeningen en m’n gewicht staat inmiddels op 106-106,5kg op nuchtere maag sinds deze week (dus progressie zit wel goed).

Over 2 weken precies (31 oktober) is m’n blast afgelopen. November en december zullen dan ook in het teken staan om zoveel mogelijk proberen vast te houden wat ik nu heb opgebouwd. Planning voor januari/februari is om te starten met een cut/recomp om voor de lente in een keiharde en verbeterde shape te komen staan en vanuit daar weer verder te bouwen.

Update:
Gaat hier nog steeds prima hoor, wekelijks meer gewicht of reps op oefeningen en m’n gewicht staat inmiddels op 106-106,5kg op nuchtere maag sinds deze week (dus progressie zit wel goed).

Over 2 weken precies (31 oktober) is m’n blast afgelopen. November en december zullen dan ook in het teken staan om zoveel mogelijk proberen vast te houden wat ik nu heb opgebouwd. Planning voor januari/februari is om te starten met een cut/recomp om voor de lente in een keiharde en verbeterde shape te komen staan en vanuit daar weer verder te bouwen.
Netjes man. En na 31 oktober tot jan cruise?

• #3.737
Netjes man. En na 31 oktober tot jan cruise?
Jup vanaf november is het 1ml test per week. Kcals zullen dan ook iets worden aangepast aangezien een blast er ook voor zorgt dat je meer kcals nodig hebt/verbruikt. Dalijk tijdens de cruise in een wat kleiner overschot.

Jup vanaf november is het 1ml test per week. Kcals zullen dan ook iets worden aangepast aangezien een blast er ook voor zorgt dat je meer kcals nodig hebt/verbruikt. Dalijk tijdens de cruise in een wat kleiner overschot.

Hoe plan je eigenlijk je kcal-overschot af te bouwen van een bulkblast-niveau naar cruise-niveau? Doe je dit dmv steeds in kleine stapjes te verlagen, of ga je juist in een keer bijv -500 en dan kijken of je op gewicht blijft? Of wat is precies de aanpak?

En ga je eerst alleen in carbs verlagen, of verlaag je ook je protein intake afhankelijk van of je aan het blasten bent of juist aan het cruisen bent?

Snap dat het allemaal ook in grote mate persoonsafhankelijk is, maar ik was gewoon benieuwd naar hoe jij het doet.

• #3.739
Hoe plan je eigenlijk je kcal-overschot af te bouwen van een bulkblast-niveau naar cruise-niveau? Doe je dit dmv steeds in kleine stapjes te verlagen, of ga je juist in een keer bijv -500 en dan kijken of je op gewicht blijft? Of wat is precies de aanpak?

En ga je eerst alleen in carbs verlagen, of verlaag je ook je protein intake afhankelijk van of je aan het blasten bent of juist aan het cruisen bent?

Snap dat het allemaal ook in grote mate persoonsafhankelijk is, maar ik was gewoon benieuwd naar hoe jij het doet.
Goeie vraag!

Allereerst moet je in gedachte houden dat je onderhoudsniveau hoger ligt dan voorgaande keren dat je off ging / cruisen (tenminste als je wat goed doet tijdens je blast bouw je spiermassa op :p, wat resulteert in een hoger verbruik). Dus het in een keer verlagen van 500/1000 kcals gaat je alleen maar helpen om op een snelle manier spiermassa te verliezen. Kleine stapjes dus! (200-300 kcals) Analyseer je gewicht en shape dagelijks en dan ga je vanzelf zien of je nog iets meer moet verlagen of redelijk goed blijft vasthouden.

Een tip wat ik je wel kan geven is dat je op rustdagen flink wat lager kan gaan zitten (onderhoud) en je trainingsdagen nog steeds in een overschot. Je verbruik is hoger op trainingsdagen en het komt je performance en herstel ten goede.

Wat betreft de macros, zoals je al zegt heel persoonsafhankelijk. Ik zit nu op z’n 350gr eiwitten, 650-700gr koolhydraten en 110-115gr vetten per dag op trainingsdagen. Op dit moment zou ik m’n koolhydraten als eerste gaan verlagen aangezien ik met 500-600gr ook nog prima trainingen heb. Als ik al verder vooruit ga kijken naar wat ik ga doen in januari (cut/recomp) dan veranderd mijn hele macroverdeling. Ik start mijn cuts meestal met een high carb/low fat aanpak en eiwitten op 2,5-3gr per kilogram lichaamsgewicht. Vanuit daar zak ik met m’n carbs en als ik daarbij plateau ga ik over op een carb cycle aanpak.

Eiwitten zijn nu gewoon hoger omdat m’n kcals ergens vandaan moeten komen. Ik heb er geen baat bij om op 1000gr koolhydraten te gaan zitten en 250gr eiwitten.

• #3.740
18-10-2019 PULL B
BACK WIDTH / LATS FOCUS
BACK (11), Rear delts (3), Biceps (6), Abs (4)

Lat pulldowns 9x95kg, 12x85kg, 13x80kg
Wide grip t-bar row 10x80kg, 8x90kg
One arm cable pulldowns 2x15x30kg
Close grip cable rows 10x100kg, 13x80 ds 8x65
Machine pullovers 8x120kg, 10x110kg ds 8x80kg
Standing rear delt raise machine 3x20x5kg
Db Hammer curls 12x18kg, 12x18kg, 10x18 ds 8x12kg
Ez bar cable curls met arm blaster 15x32,5kg, 13x32,5kg, 12x32,5kg ds 8x24,5kg
Rope crunches 4 x tot failure

Morgen of overmorgen weer benen. Even aankijken of ik nog een dagje rust nodig heb en zondag ga, aangezien ik kosten wat kost een PR op de leg press en v-squat wil gaan zetten :p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven