XXL Nutrition

StrongLifts 5x5 Beginner Strength Training Program

Gewoon elke keer 2,5kg blijven toevoegen... Mits je techniek goed is.

Het doel van zo laag beginnen is gewoon dat je niet te snel stallt en daardoor ook de techniek goed kan leren.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, techniek is geen probleem. Maar 2,5kg per workout geldt niet voor bench press, overhead press neem ik aan? Wat zou je daarvoor kunnen doen? 1,25kg kan volgens mij niet, omdat ik dan alleen aan één kant 1,25kg kan doen.

Jawel hoor. Die oefeningen kun je ook wel met 2,5kg per keer verhogen. Dan stall je alleen wat sneller dan op je squat en deadlift. Lees de instructies nog is goed door

Oh ja, ik had nog een 'probleempje'.
Mijn onderste ruggenwervels staan scheef, is gekomen doordat ik vroeger een auto-ongeluk heb gehad. Het probleem nu is dat ik geen buikspieroefeningen kan doen, omdat ik dat meteen voel in mijn onderrug. Ben er ook al voor naar een fysiotherapeut geweest, maar dat heeft niet geholpen. Nu kan ik dus de Reverse Crunch oefening niet doen. De Prone Bridges kan ik wel doen. Is er een alternatief wat ik kan doen voor de Reverse Crunch? Zou ik bijv elke workout de prone bridges kunnen doen ipv de Reverse Crunch?

Ik heb ongeveer het zelfde probleem, ik was overgereden als kind en dat beschadigde mijn groeischijf,en toen ik uit het gips kwam was mn linkerbene iets langer en toch bleef k doorlopen maar in dr loop van tijd ging mn rug daardoor scheef staan want mn rechterbeen groeide langzamer omdat die nog maar 1groeischijf had inplaats van 2, maar Enfin ik had altyd last van me onderrug,kon niet lekker,zitten,bukken,slapen etc. Ik begon met trainen en zag er tegen op om mn ONDERRUG te trainen ,eindstand heb ik het toch gedaan, deed pijn en de volgende dag was ik uitgeschakeld maar ik bleef gwn doorbijten en nu heb ik een ijzersterke onderurg die ik bijna zoveel kan belasten als ik wil, ik kan veel reps sit'ups doen noem maar op. het is gwn een kwestie van mentale kracht jongen,geloof me maar op mn woord,Het is het proberen waard,wat heb je te verliesen?rug pijn:P
succes

Laatst bewerkt:
je traint al 3 jaar en je kan nog geen pull-up???

(niet aanvallend bedoelt) hoezo heb je dit schema gekozen:)?

FF een bumpje, ben van plan dit schema ook tegaan volgen, maar volgens die FAQ moet je voeding ook aangepast zijn zijn op het schema(groente bij iedere maaltijd, alleen carbs na de training) zodat je vet verliest en massa aanzet.

Vet verliezen is niet mijn prioriteit atm dus weet iemand wat het uitmaakt als ik dit programma doe met een normaal voedingsschema met carbs verdeelt over de hele dag en niet perse groente bij iedere maaltijd?

Laatst bewerkt:
Tuurlijk kan dat!

Ok, thx!:D

Weet je ook of die inverted rows niet beter Barbell rows kunnen zijn? Lijkt me een beetje nutteloos als BW oefening eigenlijk.

Je kunt ook gewoon Bill Starr advanced gaan doen. Stronglifts is toch echt gericht op absolute beginners. Ik neem aan dat voor jou de rek wat lineaire progressie er wel grotendeels uit is?

Bill Starr

Mjah, ik heb een tijdje niet of niet fatsoenlijk kunnen trainen waardoor ik flink teruggevallen ben, vandaar dat dit schema me wel goed leek om weer een beetje terug op niveau te komen en vandaar uit verder te werken.

Ik ben nu zo'n 6 weken bezig met SL5x5 en er is een vraag naar boven gekomen:

Ik doe nu dit schema, voor de duidelijkheid (zo staat het in het boek):

Workout A:

5x5 Squat
5x5 Bench Press
5x5 Barbell Row

Workout B:

5x5 Squat
5x5 Overhead Press
1x5 Deadlift

Nu na 6 weken beginnen het eindelijk een beetje fatsoenlijke gewichten te worden, die aan de stang hangen, maar 1 ding blijf ik me steeds afvragen:

Train je nou wel echt je hele lichaam? Want ik heb echt niet het gevoel dat ik ook maar de minste inspanning met m'n biceps verricht. Ik kan me voorstellen dat je ze met de overhead press een beetje gebruikt, maar voor de rest... ik zou het niet weten. Zijn er mensen hier die al een tijd SL5x5 doen (of inmiddels misschien 3x5), die kunnen bevestigen dat je weldegelijk je biceps traint?

Want in het boek staat als enige argument (vrij vertaald): "Je kunt me niet wijsmaken dat je je biceps niet trained als je een stang met zoveel gewicht vast moet houden!"

Maar dat vind ik eigenlijk een nogal slecht argument.

Terug
Naar boven