MuscleMeat

Stronglifts benchpress

TummTumm

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Ik train standaard alleen en de gewichten komen steeds dichter bij mijn max, wat met bp niet echt veilig is...
Zou ik de bp kunnen vervangen door db press en dan elke training 1kg per db verhogen?

Ik zou gewoon blijven bankdrukken en als het zwaar wordt, vragen om een spot van iemand in de sportschool. Bp is namelijk een betere oefening om kracht en spiermassa op te doen dan dp. Daarnaast doe ik zelf nooit de clipjes op de stang bij het bankdrukken. In het ergste geval (maar dit is als er echt geen andere optie meer is) kan je het gewicht van de stang laten glijden. Maar nogmaals, een spotter is het beste en het makkelijkst.

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon blijven bankdrukken en als het zwaar wordt, vragen om een spot van iemand in de sportschool. Bp is namelijk een veel betere oefening om kracht en spiermassa op te doen dan dp. Daarnaast doe ik zelf nooit de clipjes op de stang bij het bankdrukken. In het ergste geval (maar dit is als er echt geen andere optie meer is) kan je het gewicht van de stang laten glijden. Maar nogmaals, een spotter is het beste en het makkelijkst.

Zonder clipjes is een idee... voel me een beetje lullig als iemand me straks 5 setjes moet spotten. Las ook dat je als je faalt de stang kan proberen richting je buik te rollen en dan overeind komen. Misschien ook wel een escape tactiek om te onthouden als ik faal...

Zonder clipjes is een idee... voel me een beetje lullig als iemand me straks 5 setjes moet spotten. Las ook dat je als je faalt de stang kan proberen richting je buik te rollen en dan overeind komen. Misschien ook wel een escape tactiek om te onthouden als ik faal...
Dit zou ik zeker dan ook eerst oefenen met een lichter gewicht een paar keer.
Daarnaast hoef je als het goed is toch niet alle setjes een spot? Als je het eerste setje al misschien faalt, dan is het gewicht gewoon te zwaar. Je zou pas een spotter nodig moeten hebben bij setje 4 of 5.

Een van de redenen waarom ik niet zo graag bp doe huhu.

Een van de redenen waarom ik niet zo graag bp doe huhu.
Ik snap precies wat jullie bedoelen, op het begin had ik dit ook. Je voelt je ongemakkelijk als je een spot moet vragen enzo, maar hier moet je je niks van aantrekken. Nog nooit iemand meegemaakt die ging zeuren. En verder, zodra je vaker bencht, zal je merken dat je makkelijker je eigen grenzen kan aanvoelen. Hierdoor hoef je dus niet elk setje een spot te vragen, maar alleen de setjes waarvan je voelt dat het misschien te zwaar wordt.

Yep, ben ik ook benieuwd naar

Bij bp kan je zwaardere gewichten gebruiken en dit zou in theorie moeten lijden tot meer kracht en spiermassa. Nou zijn er mensen die zeggen dat juist dp meer massa bouwt. De argumenten zijn vaak de manier waarop het gewicht verdeeld wordt en een grotere ROM (Hoewel ik dit laatste niet snap). Toch ben ik van mening dat bp voor kracht sowieso, maar ook voor de spiermassa beter is dan dp.

• Like
Waarderingen: Inb4
Mwah, het klinkt wel aardig maar ik ben niet overtuigd.
Idd de argumenten van de andere belasting en een grotere rom ken ik en daar kan ik me ook in vinden.

Sowieso gebruik je bij Dp ook andere spier(tjes)en wat het geheel van je lichaam mijns inziens alleen maar ten goede kan komen.
Maar ik geloof in elk geval niet dat de Bp per definitie een betere massabouwer is.
Beide hebben hun voordelen en nadelen.

Mwah, het klinkt wel aardig maar ik ben niet overtuigd.
Idd de argumenten van de andere belasting en een grotere rom ken ik en daar kan ik me ook in vinden.

Sowieso gebruik je bij Dp ook andere spier(tjes)en wat het geheel van je lichaam mijns inziens alleen maar ten goede kan komen.
Maar ik geloof in elk geval niet dat de Bp per definitie een betere massabouwer is.
Beide hebben hun voordelen en nadelen.

Ik zeg ook zeker niet dat je maar één van de twee moet doen! Net wat je zelf zegt: beide hebben hun voor en nadelen. Zelf doe ik ze dan ook gewoon allebei, maar de nadruk leg ik wel op het bankdrukken.

• Like
Waarderingen: Inb4
benchpressen in een powerrack ....
of beter: in het squatrack, dan zullen we wel eens zien wat die squatties er van vinden :D

Michelle heeft wel mooie beentjes ... 3:33

Laatst bewerkt:
Haha ja het squatrek is gelukkig nooit zo druk bezet... :p

Ben nog altijd depressief wegens Michelle ...

Waar is michelle dan gvd

op 3 min 33 seconden red ze die candito kerel ...

It was at this moment (4:05) he knew, he fucked up.

Oargh, Michelle...

Terug
Naar boven