MuscleMeat

Strongman Training @ SMTL

You 2 El'animale !!

• Topic Starter Topic Starter
Heerlijk getraind !!!

lekker de slee getrokken als truckpull

De viking was lief voor me vandaag 5 x 90 kg was wel lekker, merk dat techniek hier gewoon op zuigt mja !

De stones gingen wel lekker !! 120 kg 5 x op 1.30 m en toen de 130 kg op 1.30 toen op 1.40 en toen op 1.50 hoger lukte niet Arghh !! Toen nog de 150 kg gelapt, maar kwam niet ver omhoog.!! niet onmogelijk dus Argg

Any way de spirit was heerlijk !! Tnx Lex x

Graag gedaan mate, was mooi je zo bezig te zien. En nogmaals thanks voor de mooie fotografe :)

---------- Post toegevoegd Sun 15 Apr 2012 om 20:42 ----------

Jongens, een aantal zaken om misschien even bij stilt te staan.

Strongest Man Team Limburg zie ik als een orgaan wat het voor ons mogelijk maakt om een trainingslocatie te hebben, wat voor ons mogelijk maakt wedstrijden te organiseren en de sport te promoten. Een voorwaarde om deze oersport naar behoren te kunnen beoefenen. Maar het is veel meer dan dit! Veel meer dan een paar lettertjes op papier en ingeschreven bij de KvK of een sportfaciliteit.

Zoals de naam SMTL verraad, is het een team. Tenminste dat is mijn streven. En wat versta ik onder een team? Vaak iets anders dan wat anderen er onder verstaan. Ik wil niet met een vinger wijzen, ik wil niet belerend zijn. Maar ben er van overtuigd dat een situatie waarin alles voor iedereen tot in de puntjes naar wens is, een utopie is. Ik denk wel dat we dit altijd als streven moeten hebben. Het is niet alleen de voeding, trainingsarbeid of trainingsmogelijkheden wat ons beter maakt. Dat kan ook je sportmaat zijn, sterker nog; dat zou je sportmaat moeten zijn. In ieder geval voor een beduidend deel.

Een team kan je ook mentaal sterker maken. Samen knokken voor een doel. Met de nadruk van samen en niet ten koste van elkaar. Zit je maat er door heen dan ben jij er om hem daar doorheen te helpen. Is er gedrag binnen een groep wat ten koste gaat van iets waardevols als sfeer of trainingsarbeid, dan vind ik dat we elkaar als mannen op aan moeten spreken. En niet bezwaard voelen om dat te doen. Een kritische noot stellen t.b.v. verbetering van het een of ander binnen de groep wordt vaak verkeerd opgevat. Zolang het respectvol gebeurd bepraat het dan. En zeg niet niets of denk er gebeurd toch niets mee. Uiteindelijk denk ik dat mensen dat het meest waarderen.

Ik probeer middels SMTL jongens het beste uit zich naar boven te laten halen. Hoe mooi is het dan als je samen naar een doel toe leeft en traint. Dat gevoel is prachtig en pakt niemand je meer af. Zeker niet als de arbeid bekroond wordt met een titel of een vet PR. Natuurlijk is niet iedereen een even grote teamplayer in de zin van dit uitbundig uitten. Neem Teun, een vrij stille jongen. Praat niet veel en niet met iedereen. Betekend dit dat hij niet graag in een team traint? Nee, hij is zichzelf binnen het team. Waaraan kan ik herkennen dat hij graag bij dit team is? Omdat hij anderen helpt bij trainingen. Hij denkt mee en toont initiatief buiten de trainingen om. Wanneer ik hem iets vraag kan ik op hem rekenen.

Ik schrijf dit stukje natuurlijk met een boodschap. Ik bespeur irritaties onderling en ik zie eenlingen c.q. groepsvorming binnen ons team. Ondanks ik met de tijd hier en daar wat hints gegeven heb is er niet veel mee gebeurd. Daarom wil ik het volgende voorstellen:

• Bij aanvang training maken we samen een trainingsplan waarin alle wensen meegenomen kunnen worden. Betekend niet dat we alle events samen moeten doen, maar het zou wel mooi zijn. We kunnen i.i.g. rekening houden met elkaar. Zo voorkomen dat we elkaar beperken in wat we willen doen en lopen elkaar niet in de weg. Is de groep te groot dan vinden we daar dan ook een oplossing voor.
• Indien we allemaal rond de klok van 12 binnen zijn kunnen we gelijktijdig beginnen. Zo krijgen we niet dat we elkaar in de weg lopen doordat iemand met zijn programma later begint.
• Mocht je eerder beginnen (alleen Maurice ivm werk) dan is het misschien verstandig om te starten met de statische oefeningen. De verplaatsende events daarna. Zo kunnen de jongens die later starten met de trainingen instromen.
• Ben je het in een training ergens niet mee eens spreek het dan respectvol uit.
• Spreek mensen aan die niet respectvol met spullen om gaan.
• Spreek mensen aan die spullen niet opruimen.
• Train ook voor elkaar en niet voor jezelf. Heb jij je wedstrijden gehad, sommige jongens vinden het fijn dat je er ook bent als zij nog een wedstrijd hebben. Voorbeeld: voor de Sterkste Limburger 2011 heb ik er voor gezorgd dat ik er voor de jongens was, na de Limburger heb ik vaak alleen voor moeten bereiden op mijn belangrijke wedstrijden.
• Ben respectvol voor elkaar en coach elkaar.
• Kijk mee als anderen bezig zijn. En dan bedoel ik vooral met wheelflippen op gladde vloer of stones.
• Tijdens trainingen proberen niet te vaak negatief te zijn. Besef dat dit zijn uitwerkingen op anderen kan hebben. Het zijn vaak dingen waar men niet op zit te wachten wanneer men mentaal op scherp moet staan.
• Wedstrijden:
o Indien mogelijk mee gaan voor support
o Meer wedstrijden uitzoeken om deel te nemen. Dit zijn tenslotte de krenten in de pap.
o Foto’s maken en stukjes schrijven voor de site. Zo komt daar weer wat leven in.
• Tot slot zou ik het fijn vinden om af en toe wat meer waardering te krijgen voor het werk dat ik voor ons atleten doe. Ik doe het graag maar er zijn teveel dingen waar ik uit opmaak dat men niet beseft / wil beseffen hoeveel tijd, moeite en geld alles kost. Kleine dingen als initiatief tonen, geld tijdig overmaken, afspraken maken die je ook na komt en tegen mij zeggen wat je denkt doen al heel veel! Op deze manier wil ik me ook in blijven zetten voor de stichting en ga ik niet op een gegeven moment denken: het enige wat ik moet doen is sterker en de rest zal me worst wezen!

Ik ga er van uit dat de lezer van dit stukje begrijpt dat dit geen persoonlijke aanval is. Maar puur een poging om dingen te optimaliseren. Ieder haalt hier uit wat hij belangrijk voor zichzelf vindt. Dat is voor de 1 meer of anders dan voor de ander.

Op het feit dat we sterker worden!

Groet Alex

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik me hier helemaal bij kan aansluiten.

Vooral dat proberen om met 1 groep samen te trainen en met elkaar de onderdelen doen. Ik denk dat dat ook motiverender werkt voor iedereen.

Ben er volgende week weer bij rond de klokslag van 12.00u.

Thanks Ruben! Verheug me er al op een aaitje over je bolletje te geven ;)

Heb er (nog ;)) nooit getraint, maar vind het wel een goed stuk, helemaal mee eens :D

Heren,

is het misschien een idee om een van de volgende eventtrainingen een (voor zover mogelijk) testrun te maken voor limburger? ik zat te denken aan:

- truckpull met harnass en touw met sled/band (jullie hebben me toch overtuigd;))
- viking press ieder een beurt @ 120kg, mogelijkheid tot lichter kiezen mag maar wel maar 1 set
- car deadlift ieder een beurt met tire
- medley farmers/yoke/tire op wedstrijdgewicht
- stones, de wedstrijdgewichten, ieder 1 run
- laadrace voor zover mogelijk

het is veel maar met goede planning is het mogelijk... jongere of beginnende kameraden (ritchie, yanick, joris, roger?) kunnen de meeste events gewoon meedoen door gewoon ook 1 run te hebben maar lichter, op car dl ofzo kunnen ze dan dl op de barbell of axle doen... wat vinden anderen van dit plan?

groetjes, Dominique

Mijns inziens is het altijd goed om even de wedstrijd 'geproefd' te hebben voor de daadwerkelijke wedstrijd. Een soort generale repititie. Indien iedereen 1 beurt krijgt, dan kan het volgens mij allemaal vrij snel achter elkaar elkaar verlopen.

Zo trainde ik vroeger bij 'Henk' en consorten altijd en dat beviel ook prima.

Wellicht voor a.s. zondag een idee?

Lijkt me leuk

ik vind het prima, wanneer je denkt nog niet klaar te zijn voor een event kun je altijd vragen op een specifiek event een stapje terug te krijgen (bij de meeste events)

graag hoor ik anderen hierover? wanneer je later komt of eerder moet gaan is dit dan je eigen verantwoordelijkheid neem ik aan? wellicht de volgorde vooraf op papier zetten zodat mensen die later komen weten waar ze wel of niet kunnen instromen... niet dat we straks één iemand hebben die zegt "we moeten nu stones doen want ik moet zo weg" terwijl de ander liever eerst yoke doet... mij is de volgorde trouwens egaal al lijkt me dat we stones op het laatste doen (wegens hars) en het is wellicht verstandig om te beginnen met een loopevent, een aantal vrijwilligers (ik inbegrepen) kunnen voor aanvang al zorgen dat het klaar staat, dan kan je erna doorstromen naar een statisch event die al klaar staat, waarna de mensen die daarmee klaar zijn de volgende event al klaar zetten... we doen dus wel alle events tegelijk maar als ik al klaar ben met viking kan ik al het volgende event klaar zetten zodat wanneer iedereen klaar is we direct door kunnen... een planning dus als volgt:

1) truckpull (12:00, eerder klaargezet)
2) viking press (staat dus al klaar, kwestie van schijven laden)
3) medley (klaargezet door de gene die als eerste klaar waren met viking press)
4) car deadlift (barbell voor de "mindere goden" klaar gelegd door anderen, wanneer één van de mindere goden" lift word dit als beurt gezien, dus niemand lift tegelijk, lijkt me sportiever, samen uit, samenthuis)
5) laadrace (klaargelegd door degene die al eerder klaar waren met deadlift)
6) stones ("mindere" goden laten reppen of een run laten maken op voor hen haalbare stones, de rest 1 run)

tussen events door is er tijd genoeg om de rest al klaar te leggen en ik denk in 1 vloeiende beweging dat dit goed te doen is... volgorde is maar voorbeeld trouwens

Dominique goes formeel-mode

Alle genoemde onderdelen mogen voor mij zondag aan bod komen. Welke gewichten ik wel of niet doe en hoe vaak zie ik zondag wel. 6 events moet zowiezo makkelijk kunnen binnen de tijd die we hebben.

Laatst bewerkt:
He Dominique laat die ? achter roger maar weg , zondag ben ik er weer ,dus denk niet dat het een eenmalig bezoek was , vond t al klote genoeg dat ik niet kon komen. :)

Nu al met me kop bij Zondag !! Ik zeg bloed zweet tranen !

ik ben er ook bij zondag.

Ik had deze poster nog op me PC staan, dit betreft NIET de officiele poster:

344qm2e.jpg

ik zou wat meer m'n kuiten trainen als ik die gast was de die steen tilt

Het gaat om het old skool circus idee Frankie :p

Mooi stukje Alex en zo is het.

Ontbijtje maken en zometeen slopen !

Nieuwe logs (voor NK loglift) zijn binnen! Leeg wegen de bomen 89 1/2 kg. Dan worden ze nog gelakt en zorg ik dat ze mooi op 90kg rond uitkomen. Daarnaast zijn er ook 2 dikke pumperplates van 15kg en 2 smalle van 10kg. DEZE ZIJN UITSLUITEND BEDOELD OM OP DE BOOM TE GEBRUIKEN.

Daarnaast zag ik ook jongens deadliften met de velgen. Deze worden gebruikt voor de overhead en wil ze niet voor de deadlift hebben!!! Lifts kun je doen met stang of cardeadlift!

Groetjes Alex

Terug
Naar boven