AndroidHealthClinic

subq aas zetten, wie doet het?

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik snap nog steeds niet wat jullie hiermee proberen te bereiken.

Ok stel het kan. Ben je dan van plan een gemiddelde kuurtje van 4ml per week al wat je in een keer binnen 1min kan zetten over 8 injecties te gaan verdelen?

En voor korte esters wordt het nog meer. 1ml prop en ace om de dag normaal zou dan uitkomen tot 6 of 8 ml per week dat is 12 tot 16 shots van 0,5ml. Dat slaat al helemaal nergens op meer. Je ben alleen al 15 euro kwijt per week aan spuiten.

Sowieso voor trt lijkt het beter te zijn. Minder oestrogeen klinkt in mijn ogen toch als een voordeel en op langer termijn zeker.
Ik zet trouwens gewoon met een normale spuit en trek op met een 0,8 x 40 naald en zet dan met een 0,4 x 19 naaldje.

Bij 1ml prop ga je toch zeker niet de spuit weggooien en de hele tijd het naaldje verwisselen? Ik zou dan gewoon 2 x 0,5ml met hetzelfde naaldje zetten.
Ik gebruik mijn insuline spuitjes voor cjc+ipamorelin ook 3x per dag zodat ik maar 1 spuitje nodig heb.

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 11:41 ----------

Volgens mij omdat lange man het wil toepassen bij trt gebruik, dan praat je hooguit over een 0,5ml pw. Maar zoals zo vaak slaat eea dan weer door en dan lees ik voordelen in de trant van als je eventueel een abces zou krijgen deze zich lekker dicht tegen de huid bevind en dan makkelijker te behandelen is. Tja...dan haak ik iig af.

Ja maar dat is dan speculatie van een of andere flapdrol he. Een normaal persoon zou niet met zo;n gedachte iets gaan doen lijkt mij.
Ik zou ook niet meer dan 0,5-0,7 per spot zetten aangezien dit niet getest is.

Spuit IM is toch ook makkelijk?

Subcutaan gaat maar in geval van kleine hoeveelheden. Hrt dokters doen het soms. om de drie dagen 0,2 ml bijvoorbeeld. Je moet niet proberen om 250mg subcutaan te zetten.

Laatst bewerkt:
Tren a heeft een halfwaardetijd die nog korter is dan een prop ester. Er zijn meerdere mensen die zeggen dat EOD injecteren van tren a kantje boord is qua tijdsinterval. Als ik 1ml zou zetten EOD en nu elke dag 0,5 ml IM met een slin spuit dan vind ik dat handig. Het argument dat het spuiten kost of veel prikken is vind ik niet zo relevant voor mezelf; hgh peptiden en soms insuline en melanotan...slin prikjes ben ik wel gewend en een spuit meer of minder lig ik niet van wakker. Op water basis zet ik 8mm diep en tren a dus 12,7 mm diep en ik duw de naald extra diep de spier in. De overige AAS met lange ester gaat gewoon met een zwarte naald 1x per week IM in mijn bil.

Update: deze ochtend kon ik niet voelen in welke been ik geprikt had. Vanaf een uur of 11 begin ik iets te voelen, maar alleen met traplopen en niet vervelend. Niet dik en niet rood. Ik zou zonder problemen nu benentraining kunnen doen (los van spierpijn van trainen)

Laatst bewerkt:
Volgens mij omdat lange man het wil toepassen bij trt gebruik, dan praat je hooguit over een 0,5ml pw. Maar zoals zo vaak slaat eea dan weer door en dan lees ik voordelen in de trant van als je eventueel een abces zou krijgen deze zich lekker dicht tegen de huid bevind en dan makkelijker te behandelen is. Tja...dan haak ik iig af.

Ik geloof dat je mijn topic toevoeging wat verkeerd interpreteert.
De nuance dient gelegt te worden op de vraagstelling waarom diepe IM injecties nu zo prefereert.
Ik geef daar een uitleg over en vervolgens vergelijk ik dat met insuline-spuit injecties.
In mijn relaas word nergens aangegeven dat het gebruik van slin-spuitjes voordelen bied wanneer men met een ontsteking/abcess te maken krijgt, en dat men daarom beter deze methode kan toepassen.
Dat maak jij er naderhand van.;)
Je combineert de discussie met een antwoord op een afgedwaalde vraag.

@ Lange Man

Het oestrogeen-verhaal is niet te danken aan het sub-qutaan zetten maar aan de hoeveelheid te injecteren vloeistof.
Ook IM injecties met hoeveelheden van 0,5ml zullen dit voordeel bieden, daar hoef je niet perse voor in vetweefsel te prikken.

Laatst bewerkt:
Heb het even nagelezen en idd verkeerd geïnterpreteerd. Hierbij mijn nederige excusses.

De nuance dient gelegt te worden op de vraagstelling waarom diepe IM injecties nu zo prefereert.
Ik geef daar een uitleg over en vervolgens vergelijk ik dat met insuline-spuit injecties.
In mijn relaas word nergens aangegeven dat het gebruik van slin-spuitjes voordelen bied wanneer men met een ontsteking/abcess te maken krijgt, en dat men daarom beter deze methode kan toepassen.

@ Lange Man

Het oestrogeen-verhaal is niet te danken aan het sub-qutaan zetten maar aan de hoeveelheid te injecteren vloeistof.
Ook IM injecties met hoeveelheden van 0,5ml zullen dit voordeel bieden, daar hoef je niet perse voor in vetweefsel te prikken.

• Like
Waarderingen: SIA
lange: ff los van subq injecteren, waarom je keuze voor trt eigenlijk?

@ Lange Man

De hoeveelheid blijft hetzelfde. Van wat ik van anderen lees blijven ze hun normale trt dosering zetten maar hebben ze minder oestrogeen en stabielere serum waarden.
Maar goed, ik zal mijn bloed over een tijdje ook weer laten prikken.

lange: ff los van subq injecteren, waarom je keuze voor trt eigenlijk?

Geen zin om steeds te herstellen en weer te gaan kuren. Mijn laatste periode off was 4 maanden en toen was mijn testosteron 5 mmol.
Volgens mij had ik voordat ik begon met kuren al vrij lage testosteron waarden, want ik had veel last van depressieve gevoelens en stemmingswisselingen. Met trt voel ik me echt super en mijn bloedwaarden zien er ook echt super uit, dus ja, dat maakte de keuze iets makkelijker.

De hoeveelheid blijft hetzelfde. Van wat ik van anderen lees blijven ze hun normale trt dosering zetten maar hebben ze minder oestrogeen en stabielere serum waarden.
Maar goed, ik zal mijn bloed over een tijdje ook weer laten prikken.

Ik lees ook dat het aromatase enzym zich in vetweefsel huisvest en dat je met sub-q injecties juist voor een E verhoging zorgt.
Maarja, kan dat niet hard maken.
Ben wat aan het spitten maar er is overduidelijk een tekort aan de juiste informatie.

Gewoon lekker bij IM houden, das mijn mening.
Het kan idd wel bij kleine hoeveel heden maar weegt niet op tegen de de voordelen van IM imo.

Laatst bewerkt:
Ik lees ook dat het aromatase enzym zich in vetweefsel huisvest en dat je met sub-q injecties juist voor een E verhoging zorgt.
Maarja, kan dat niet hard maken.
Ben wat aan het spitten maar er is overduidelijk een tekort aan de juiste informatie.

Ik zou dat niet verwachten aangezien het eerst in het bloed opgenomen moet worden voordat de ester eraf gespleten wordt en het dus actief is.
Wat jij zegt lijkt me wel kunnen als je test suspension of base zet.

Zoals beloofd mijn update; injectie 2 gisteren in andere been. Nog minder last van injectie 2 en injectie 1 deed gisteren avond een beetje vervelend worden maar niet dik en niet rood. Er was gisteren en er is vandaag prima benen mee te trainen. De 3e prik zit er net in. Voorlopig houd ik ED injecties IM in been met slin naald erin. De rest van de AAS gaat nog wel in mijn glutes, dat is teveel en toch lange ester. Blijf niet steeds updaten. Eigenlijk was dit niet eens mijn topic.

Over voordelen van subq voor stabiele bloedwaarden en minder aromatisering zal ik elders ook eens vragen. Ik wil het zelf ook graag weten.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook nog geen last, maar ga voorlopig nog wel IM zetten. Ik kan er nog niet veel wetenschappelijks over vinden en de meningen zijn erg verdeeld.
Ik heb ondertussen al genoeg getest dus laat nu eerst maar anderen eens wat proberen hoor :P

• Like
Waarderingen: Ymir
Ik heb ondertussen al genoeg getest dus laat nu eerst maar anderen eens wat proberen hoor :P

Tren a subq getest en oke bevonden. Zijkant buik/lovehandles en links 0.3ml en rechts 0.3ml bevalt het beste. Het is nu 2 injecties verder en ik heb echt geen last. Er is idd wel weinig bekend maar het zetten vind ik heel oke. Subq is qua comfort van de injectie echt beter dan IM met slin naald. IM met slinnaald is qua zetten fijner dan normaal diep in een spier met een normale naald, maar je hebt iets meer last. Kan ook komen doordat ik met een 40mm naald al nooit in mijn been prik maar altijd glutes. Een lange naald in mijn been gaf pijn en bulten de 3x dat ik dat geprobeert heb. Daar was ik meegestopt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven