MuscleMeat

Supplementen zijn geldverspilling

Bezoekers in dit topic

Ook alle preworkouts zijn waist of money.... enkel de caffeine die er inzit icm groene thee extracten geven die energie. Als een ingredient uit een product echt werkt komt het op de blacklist. Denk aan dmaa, craze, ephidrine, ephedra etc.

Whey! It is
 
idd zolang het binnen je macro's past, maar ik heb gewoon de indruk dat heel veel lifters hun vereiste eiwitinname zwaar overschatten, en dat is ook deels weer te wijten aan die high protein hype die door diezelfde supp-verkopers wordt aangewakkert. 200 gram heb je wel heel makkelijk uit andere bronnen zonder elke dag een kilo vlees of kip te consumeren naast de rest.
Al moet ik toegeven dat whey tegenwoordig wel heel goedkoop is, maar het ging me vooral om al die andere zaken die amper iets bijdragen (BCAA's, creatine, etc)

De meeste mensen hebben helemaal geen 200 gram eiwit per dag nodig volgens mij...
Dacht dat 1.8 gr/ kg VVM genoeg was?
Sommigen zeggen "hoe meer eiwit, hoe beter we groeien", denk dat dit bullshit is en gewoon enkel slecht is voor lichaam...
 
Volgens mij is het veel grotere geld (- en tijd) verspilling om kranten te lezen en serieus te nemen waarin journalisten hun 'expertise' brengen gemotiveerd door een vraag naar sensatie of gebrek aan interessant nieuws. Als je echt wilt weten welke supplementen werken, dan moet je zelf de reviews gaan lezen i.p.v. topics te openen op een discussieforum.

Generaliserende uitspraken zoals de TT bewijzen alleen een totale onbekwaamheid mbt kennis over het onderwerp.
 
Een hoop wel ja, maar ik verspil me geld niet...
 
Het krantenknipsel is gebaseerd op een editorial, lekker degelijk onderzoek van de journalist!
 
De meeste supps zijn hulpzaam mits het een aanvulling is op je dagelijkse voeding.
 
ik denk altijd maar zo als je der in gelooft is het prima toch dan werkt et punt das voor iedereen persoonlijk.
zelf ervaar ik supps als iets positiefs .ik werk veel en train 5 keer in de werk in de ochtend en als ik geen supps gebruik word ik moe en blessure gevoeliger dan wanneer ik dat wel doe ,wel veel geprobeerd moet ik zeggen
 
en wat werkt wel voor jou dan? en wat niet
 
oehh als je eiwitsupplementen te lang neemt slecht voor je nieren


maar wie was te lang
 
ik denk altijd maar zo als je der in gelooft is het prima toch dan werkt et punt das voor iedereen persoonlijk.

Mooie kick in het subforum "Wetenschap" op een topic van een half jaar oud ;)
 
onzin van die nieren als je maar gewoon goed drinkt
 
Back
Naar boven