XXL Nutrition

Sticky Supplementlabtest.com - Alle testen op één plaats

Bezoekers in dit topic

Volledig anoniem lijkt me aangeraden na voorafgaande en mogelijk toekomstige reacties van shops die slecht uit de testen komen.

Een certificering zegt ook niet zo veel. Zolang de potten gesealed opgestuurd worden en het is een betrouwbaar lab is er geen probleem.

Hoe kan je dan zien of het allemaal wel klopt.
Vind het dan niet transparant genoeg, kan een ieder dit gaan beweren.
Wil wel graag weten wie dit onderzoekt, maar ja dat is mijn mening :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

En wat kan ons die reacties van een shop schelen, als de producten goed zijn die ze verkopen is er toch niets aan de hand.
En als het niet deugt maakt het mij geen moer uit wat die shop daarvan denkt!
 
Hoe kan je dan zien of het allemaal wel klopt.
Vind het dan niet transparant genoeg, kan een ieder dit gaan beweren.
Wil wel graag weten wie dit onderzoekt, maar ja dat is mijn mening :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

En wat kan ons die reacties van een shop schelen, als de producten goed zijn die ze verkopen is er toch niets aan de hand.
En als het niet deugt maakt het mij geen moer uit wat die shop daarvan denkt!

Transparantie en anonimiteit gaan ook niet echt samen. Maar is het nodig om simpel producten te testen?

Wie dit onderzoekt maakt mij niet uit. Het gaat om het labo en dat de potten gesealed opgestuurd worden.

Ons kunnen die reacties niets schelen. Maar een bedrijf kan altijd stappen ondernemen tegen de personen die de testen organiseren als de resultaten hun niet aanstaan. Kan een heel gedoe opleveren en een Jordy en UnknownBB situatie geven.
 
Voor degenen die het niet weten: supplementlabtest.com is bezig geld in te zamelen voor een 3tal testen. Gaat om de Impact Whey Protein Vanilla van MyProtein, de Whey Vanilla van BulkPowders en de Whey Isolate Vanille van XXL. Test kost volgens de website EUR 415 (incl. aminozuuranalyse), voor de test van XXL zitten ze al op de helft. MP en BP nog niet zo heel veel.

Voor geïnteresseerden: http://www.supplementlabtest.com/articles/overzicht-donaties

Als iedereen een paar euro doneert kan het redelijk snel gaan. Ik ga zo een tientje doneren voor de whey van Myprotein. :)
 
Laatst bewerkt:
Is dat nu een hype geworden om dmv crowdfunding alle mogelijke producten te testen? :s
 
Is dat nu een hype geworden om dmv crowdfunding alle mogelijke producten te testen? :s

Dat er mensen zijn die kritisch zijn en verder kijken dan wat teksten die aanbieders op hun website plaatsten ("sensationeel", "5kg droge spiermassa in 4 weken", "zuiverheid tot in perfectie") mag je raar vinden (waar ik van opkijk, gelet op het B&F schandaal), maar dat maakt jou eerder naïef dan dat er sprake is van een hype.
 
Is het een idee om een kickstarter / crowdfunding pagina aan te maken voor een beter overzicht van benodigde geld en hoe het er mee staat? Met name voor bulkpowders en myprotein is er vanuit de UK of andere landen in de EU misschien ook interesse om te doneren en een centrale pagina op kickstarter maakt dat uitnodigender en overzichtelijker.
Misschien geeft zo'n algemener platform ook meer vertrouwen aan mensen bij geld overmaken dan dat je het overmaakt naar een random site op internet.
 
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom hij belastingen betaalt?
Als naïeveling zou je verwachten dat de overheid steekproeven doet...
 
Dat er mensen zijn die kritisch zijn en verder kijken dan wat teksten die aanbieders op hun website plaatsten ("sensationeel", "5kg droge spiermassa in 4 weken", "zuiverheid tot in perfectie") mag je raar vinden (waar ik van opkijk, gelet op het B&F schandaal), maar dat maakt jou eerder naïef dan dat er sprake is van een hype.

Hahaha gast wat is dit nou weer voor reactie :roflol: last van B&F frustratie ofzo

Die whey testen snap ik natuurlijk maar om nou alles maar te gaan testen, en dan vooral een product waarvan de grondstof goedkoper is dan het verpakkingsmateriaal :"D

Heel dat schandaal was leuk, lekker bashen, veel vermaak maar kom op man, get over it :o
 
Whey van myprotein/bulkpowders zien we graag getest wegens de goede prijzen. Wat betreft andere producten valt d'r ook genoeg voor te zeggen. Het is uiteindelijk wat je het waard vindt. Ik snap heel goed dat mensen omega-caps of D3 graag getest zien. D'r zijn genoeg verhalen van mensen met een ernstig D3 tekort die toch behoorlijk op papier suppleerde; geeft dan toch te denken...
 
Hahaha gast wat is dit nou weer voor reactie :roflol: last van B&F frustratie ofzo

Die whey testen snap ik natuurlijk maar om nou alles maar te gaan testen, en dan vooral een product waarvan de grondstof goedkoper is dan het verpakkingsmateriaal :"D

Heel dat schandaal was leuk, lekker bashen, veel vermaak maar kom op man, get over it :o

Je kletst uit je nek, het betreft hier een 3tal tests van whey proteine. De grondstof daarvoor is niet goedkoop hoor, ik weet echt niet waar jij je info haalt. Als je doelt op tests op bijv. vit. D3 dan ben ik het met je eens, dat is ook goedkoop maar die test supplementlabtest.com niet.
 
Je kletst uit je nek, het betreft hier een 3tal tests van whey proteine. De grondstof daarvoor is niet goedkoop hoor, ik weet echt niet waar jij je info haalt. Als je doelt op tests op bijv. vit. D3 dan ben ik het met je eens, dat is ook goedkoop maar die test supplementlabtest.com niet.

Ik bedoel ook de vitamine D3.
 
Ik bedoel ook de vitamine D3.

Ok dan snap ik het wel, maar dan hoort je reactie niet hier bij dit topic (supplementlabtest.com test alleen whey shakes, althans tot nu toe).
 
Er is genoeg geld ingezameld voor de Whey Isolate van XXL! Goed nieuws :). Zie http://www.supplementlabtest.com/articles/overzicht-donaties

Gister was het geld nog niet bij elkaar, ik geloof dat de teller op 260 euro zat (is 415 euro nodig geloof ik), dus er heeft een aantal mensen fanatiek gesponsord blijkbaar.

Myprotein en Bulkpowders blijven helaas ver achter, maar misschien dat mensen nu eindelijk daar wel voor gaan doneren nu, eigenlijk ben ik daar meer benieuwd naar dan naar XXL (mede omdat XXL zichzelf al wel hebben bewezen sort of, althans ik heb daar wel vertrouwen in).
 
Er is genoeg geld ingezameld voor de Whey Isolate van XXL! Goed nieuws :). Zie http://www.supplementlabtest.com/articles/overzicht-donaties

Gister was het geld nog niet bij elkaar, ik geloof dat de teller op 260 euro zat (is 415 euro nodig geloof ik), dus er heeft een aantal mensen fanatiek gesponsord blijkbaar.

Myprotein en Bulkpowders blijven helaas ver achter, maar misschien dat mensen nu eindelijk daar wel voor gaan doneren nu, eigenlijk ben ik daar meer benieuwd naar dan naar XXL (mede omdat XXL zichzelf al wel hebben bewezen sort of, althans ik heb daar wel vertrouwen in).

Op die van XXL worden 15 aminozuren getest icm eiwit analyse. Dus komt ongeveer op 310euro uit (275 voor 15 aminozuren, 20euro eiwit en 14euro extra kosten). Zou door belangstelling buiten dbb zijn dat het sneller aan dat bedrag was.

Staat bij ingezameld tussen haakjes.
http://www.supplementlabtest.com/articles/overzicht-donaties

Had graag Myprotein en Bulkpowders ook wat hoger gezien. Mensen zien het liever getest natuurlijk dan ervoor te betalen :p
 
Op die van XXL worden 15 aminozuren getest icm eiwit analyse. Dus komt ongeveer op 310euro uit (275 voor 15 aminozuren, 20euro eiwit en 14euro extra kosten). Zou door belangstelling buiten dbb zijn dat het sneller aan dat bedrag was.

Staat bij ingezameld tussen haakjes.
http://www.supplementlabtest.com/articles/overzicht-donaties

Had graag Myprotein en Bulkpowders ook wat hoger gezien. Mensen zien het liever getest natuurlijk dan ervoor te betalen :p

Aha ok, ik ben in de war met deze passage uit hun website:

Voor een onderzoek naar het eiwitgehalte en koolhydraten incl. suikers zijn de kosten circa 140 euro, als we willen onderzoeken of er sprake is van amino spiking dan komt daar 275 euro bij en is totaal 415 euro nodig.

Beetje onduidelijk..
 
Aha ok, ik ben in de war met deze passage uit hun website:

Voor een onderzoek naar het eiwitgehalte en koolhydraten incl. suikers zijn de kosten circa 140 euro, als we willen onderzoeken of er sprake is van amino spiking dan komt daar 275 euro bij en is totaal 415 euro nodig.

Beetje onduidelijk..

Klopt, zal hun even mailen of ze dit wat duidelijker kunnen neerzetten.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------


Consumerlab.com heeft een hoop testen omtrent soortgelijke supplementen.
 
Back
Naar boven