MuscleMeat

Supps voor gewrichten (glucosamine)

BenchNoob

Dutch Bodybuilder
Waardering
81
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
8%
Na even de zoekfunctie gebruikt te hebben, kom ik tot de vaststelling dat velen onder jullie hier glucosamine aanraden voor pijnlijke gewrichten tegen te gaan.

Al is de werking hiervan nog niet bewezen, vraag ik me af of er enkelen onder jullie dit al geprobeerd hebben en of er degelijks iets van merken?

Andere 'alternatieven' zijn ook welkom. Heb namelijk pijn aan de pols -en kniegewrichten.

Laatst bewerkt:
Animal Flex van Universal werkt goed bij mij voor kleine gewricht pijntjes. Hier zit o.a. glucosamine in. Neem het altijd in combinatie met Vitaminde D en een goede multi vitamine. Heeft 4 tot 6 weken nodig, dan merk ik dat het weg is.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Reinn!

Beetje afhankelijk van het soort blessure uiteraard.. Als het geen kraakbeen-probleem is gaat glucosamine je sowieso niet van de pijn afhelpen. Zorg dus dat je te weten komt wat er precies aan de hand is anders ben je straks 6 weken verder en ben je nog niets opgeschoten.

Denk dat het allerbeste middel rust is.

Gebruik ook glucosamine voor mijn schouder pees onsteking het is geen wonder middel maar geeft iets meer flexibiliteit. Waardoor ik minder last van de schouder ervaar.

als je op je 23e kampt met dit soort pijntjes ga eens even bij jezelf na of je nergens aan het overbelasten bent? In je werk / training / voetbal etc?

Simpele Omega 3?

is gluco nu eigelijk goed op iedere leeftijd? heb geen last van gewrichten, maar heb wel een fixe knie operatie gehad en merk het nog wel eens. niet bot maar echt de pezen/spieren. alleen lijkt het me zowieso nooit verkeerd?

als je op je 23e kampt met dit soort pijntjes ga eens even bij jezelf na of je nergens aan het overbelasten bent? In je werk / training / voetbal etc?
Overbelasting is het niet denk ik.
Ik gebruik mijn polsen wel ontzettend veel, ik speel namelijk ook ijshockey, en de schiet/stickhandling zit em allemaal in de polsen.
Doe dit 5x/week dus kan daar ook wel mee te maken hebben.

---------- Post toegevoegd Thu 29 Mar 2012 om 14:59 ----------

Zal maar eens een potje bestellen dan. :)

Ik slik het nu ookal een tijdje en ik moet zeggen dat ik haast nooit meer last heb van mijn polsen/knie. Ik koop het gewoon bij de kruidvat (glucosamine, chondroitine+ msm ofzoiets) .

Ik zweer bij cissus rx, inmiddels super cissus rx...

Gebruik ook glucosamine voor mijn schouder pees onsteking het is geen wonder middel maar geeft iets meer flexibiliteit. Waardoor ik minder last van de schouder ervaar.

kan niet. glucosamine heeft niets met peesproblemen te maken. een peesprobleem kan niet met glucosamine geholpen worden. zoals Wazup al schreef: enkel voor kraakbeenproblemen zou het (niet bewezen) kunnen helpen.

Ik heb thuis iets op basis van wolfsklauwwortel!

kan niet. glucosamine heeft niets met peesproblemen te maken. een peesprobleem kan niet met glucosamine geholpen worden. zoals Wazup al schreef: enkel voor kraakbeenproblemen zou het (niet bewezen) kunnen helpen.
Ik weet niet of het meteen een kraakbeen probleem is bij mij!
Ik zou het gevoel/pijn eerder zo kunnen omschrijven, dat als ik mijn polsen beweeg dit zeer stroef aanvoelt met bijhorende pijn natuurlijk.
Als ik aan het liften ben (vooral oefeningen waarbij veel gewicht op m'n polsen komt) krijg ik stekende pijn in de boven -en onderkant van m'n polsen.

Ik weet niet of het meteen een kraakbeen probleem is bij mij!
Ik zou het gevoel/pijn eerder zo kunnen omschrijven, dat als ik mijn polsen beweeg dit zeer stroef aanvoelt met bijhorende pijn natuurlijk.
Als ik aan het liften ben (vooral oefeningen waarbij veel gewicht op m'n polsen komt) krijg ik stekende pijn in de boven -en onderkant van m'n polsen.
doe je wel eens biceps curl met een rechte stang? olymp.. geval? ik heb ook wel eens als ik niet warm ben of verkeerd/te snel een zwaar gewicht op pak ik een steek krijg in pols. maar dat zijn zover ik weet die pezen. alleen kan het bij jou anders zijn

doe je wel eens biceps curl met een rechte stang? olymp.. geval? ik heb ook wel eens als ik niet warm ben of verkeerd/te snel een zwaar gewicht op pak ik een steek krijg in pols. maar dat zijn zover ik weet die pezen. alleen kan het bij jou anders zijn
Bij biceps curls heb ik er over het algemeen weinig tot geen last van.
Vooral bij oefeningen zoals benchpress, dumbbellpress, dat soort oefeningen.
Heb glucosamine besteld en polsbandjes, misschien helpt dit ook wel.

Terug
Naar boven